Gå til innhold

Kjempebutikk åpner i dag


Anbefalte innlegg

hehe.. blir spennende å se om noen klarer å la dette ligge nå, så jeg prøver å få tråden inn på riktig spor igjen:

Hvem skal ha hva i dag? :)

Skal ikke ha noe,men ser at de fortsatt har 60D og D7000 på tilbud :cool:
Ser at D7000 er tilbake til normal pris igjen.

Kamerat av meg var heldig og fikk bestilt ett eksemplar på nett igår.

Desverre så var de tomme for 16-85 VR :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EF 70-200mm f/2.8L IS II USM kunn 3 stk igjen av 42 så det blir nok ingen til nettkunder dær heller :-((

 

Samme med EOS 5D Mark II kunn 3 stk igjen .

 

Og dær var det fritt for 70-200, 1 1/2 time etter åpning av butikken.

Glad jeg ikke handler dær :new_woot:

 

Det gikk svinfort :p

 

Jepp og venter man noen dager så dukker vel også noen av disse opp på bruktmarkede for en 1000 lapp mindre enn opprinnelig pris akkurat som med 70-200 f4

Lenke til kommentar

EF 70-200mm f/2.8L IS II USM kunn 3 stk igjen av 42 så det blir nok ingen til nettkunder dær heller :-((

 

Samme med EOS 5D Mark II kunn 3 stk igjen .

 

Og dær var det fritt for 70-200, 1 1/2 time etter åpning av butikken.

Glad jeg ikke handler dær :new_woot:

 

Det gikk svinfort :p

 

Jepp og venter man noen dager så dukker vel også noen av disse opp på bruktmarkede for en 1000 lapp mindre enn opprinnelig pris akkurat som med 70-200 f4

 

Gjør nok det :p

Lenke til kommentar

Jeg var framme kl 07.00 i morges, ingen andre møtte fram før kl 08.00 så jeg kunne sove en time til hvis jeg viste det :)

 

Jeg handlet faktisk 2 stk 70-200 f/2.8 IS II selv om enkelte her mener det er veldig umoralsk og gjøre det, grunnen var at en annen bruker her blei forsinket og i frykt for og gå glipp av objektivet kontaktet han meg, egentelig var det ikke nødvendig for da han kom til butikken var det fortsatt noen igjen.

 

Jeg var nummer en i køen og fikk registret kjøpet kl 09.00 men fikk ikke lov til og betale før 10.00, så det gikk relativt greit og handle der i dag.

 

Et utrolig godt objektiv, fikk testet det flyktig på "after FV treffet" :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Gratulerer med nytt objektiv Nautica, og synes det var flott av deg og hjelpe en annen bruker med å skaffe han 70-200'en.

Jeg er litt nyskjerrig, hva kan det være at du måtte vente til 10 før du kunne betale?

 

FotoVideo åpner ikke før ti, men vi som ventet utenfor fikk lov til og komme inn i varmen kl ni "kafeen". Samtidig fikk vi registrere kjøpet elektronisk men fikk ikke lov til og gå opp i selve butikken før klokken ti og betale/motta objektivet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg var framme kl 07.00 i morges, ingen andre møtte fram før kl 08.00 så jeg kunne sove en time til hvis jeg viste det :)

 

Jeg handlet faktisk 2 stk 70-200 f/2.8 IS II selv om enkelte her mener det er veldig umoralsk og gjøre det, grunnen var at en annen bruker her blei forsinket og i frykt for og gå glipp av objektivet kontaktet han meg, egentelig var det ikke nødvendig for da han kom til butikken var det fortsatt noen igjen.

 

Jeg var nummer en i køen og fikk registret kjøpet kl 09.00 men fikk ikke lov til og betale før 10.00, så det gikk relativt greit og handle der i dag.

 

Et utrolig godt objektiv, fikk testet det flyktig på "after FV treffet" :)

 

Om det stemmer at han kom til butikken er jo forutsetningene oppfylt og du kan kaste dine moralske kvaler denne gangen :tease::tease:laugh.gif

jeg handler forresten ikke til slike priser, jeg betaler 11990 og kan velge akkurat så mange jeg vil :w00t:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

jeg handler forresten ikke til slike priser, jeg betaler 11990 og kan velge akkurat så mange jeg vil :w00t:

Og det har nu nevnt i hvor mange tråder? Antar du bestiller ting til Svalbard, og at du ikke har planer om å betale moms når du tar med varen til Norge igjen senere?

 

Jeg følger loven og betaler det jeg må,det er annledning å kjøpe et produkt og bruke det,da blir det regnet som brukt og en betaler deretter.

Så beklager men din hentydning til "svindel" falt i grus, jeg følger loven til punkt og prikke.

Hvor mange ganger jeg nevner en ting eller i hvilke tråder må bli opp til meg, jeg mener nemmelig at det er viktig for forbrukerne å vite at det går ann å forhandle seg frem til gode avtaler istedenfor å betale "overpris" hos andre .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

jeg handler forresten ikke til slike priser, jeg betaler 11990 og kan velge akkurat så mange jeg vil :w00t:

Og det har nu nevnt i hvor mange tråder? Antar du bestiller ting til Svalbard, og at du ikke har planer om å betale moms når du tar med varen til Norge igjen senere?

 

Jeg følger loven og betaler det jeg må,det er annledning å kjøpe et produkt og bruke det,da blir det regnet som brukt og en betaler deretter.

Så beklager men din hentydning til "svindel" falt i grus, jeg følger loven til punkt og prikke.

Hvor mange ganger jeg nevner en ting eller i hvilke tråder må bli opp til meg, jeg mener nemmelig at det er viktig for forbrukerne å vite at det går ann å forhandle seg frem til gode avtaler istedenfor å betale "overpris" hos andre .

Tror nok din tolkning der er feil, selv om du bruker det før du tar med inn i landet fritar deg ikke for moms. Selv om du får eller kjøper ekstremt billig, så er det tollmessig verdi som blir lagt til grunn.

Selv om noen hadde gitt deg ett objektiv, så hadde du måtte betalt moms av tollmessig verdi ved innreise til Norge.

Så hvis du ikke betaler moms så er det lovbrudd....

Endret av Karabin
Lenke til kommentar

jeg handler forresten ikke til slike priser, jeg betaler 11990 og kan velge akkurat så mange jeg vil :w00t:

Og det har nu nevnt i hvor mange tråder? Antar du bestiller ting til Svalbard, og at du ikke har planer om å betale moms når du tar med varen til Norge igjen senere?

 

Jeg følger loven og betaler det jeg må,det er annledning å kjøpe et produkt og bruke det,da blir det regnet som brukt og en betaler deretter.

Så beklager men din hentydning til "svindel" falt i grus, jeg følger loven til punkt og prikke.

Hvor mange ganger jeg nevner en ting eller i hvilke tråder må bli opp til meg, jeg mener nemmelig at det er viktig for forbrukerne å vite at det går ann å forhandle seg frem til gode avtaler istedenfor å betale "overpris" hos andre .

Tror nok din tolkning der er feil, selv om du bruker det før du tar med inn i landet fritar deg ikke for moms. Selv om du får eller kjøper ekstremt billig, så er det tollmessig verdi som blir lagt til grunn.

Selv om noen hadde gitt deg ett objektiv, så hadde du måtte betalt moms av tollmessig verdi ved innreise til Norge.

Så hvis du ikke betaler moms så er det lovbrudd....

 

Vel dette gidder jeg ikke diskutere,da jeg/vi har gjordt dette flere ganger og jeg følger nettop de opplysninger som tollvesnet har gitt meg.

En betaler moms,men mindre moms enn om det var nytt, som jeg sa tidligere.

Case Closed.:cool:

Lenke til kommentar

Der tar du feil, eller er feilinformert:

”Tollverdien av en innført vare er transaksjonsverdien, det vil si den

pris som faktisk er betalt eller skal betales for varen ved salg for eksport til

Noreg, justert i samsvar med bestemmelsene i §§ 7-17 og 7-18,….”

http://www.toll.no/upload/Tollverdi/tollverdiveileder2009-1.pdf

 

Bevisbyrden er i tillegg på deg, så hvis du kommer med ett objektiv uten papirer inn til landet, så slipper du ikke moms.

 

Du kan ikke si at du har kjøpt en vare til feks 10000, som "egentlig" koster 100000, og forvente at du kan betale moms av 10000 og ikke 1000000.

 

Og du kan heller ikke si at tollvesenet har sagt det til deg, du plikter selv å sette deg inn i reglene, og hvis noen har gitt deg feil opplysninger, så fritar det ikke deg. Du plikter å sette deg inn i loven.

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=176637&epslanguage=no&parentid=44765

 

Så du har enten har hatt flaks eller møtt tjenestemenn som har tolket lovverket feil hvis du har har betalt lavere moms enn det skulle vært for transaksjonsverdien.

 

Og du har jo allerede skrevet hva du betaler, så da har du og det du må betaler moms av, ikke noe mindre enn det.

Endret av Karabin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Der tar du feil, eller er feilinformert:

"Tollverdien av en innført vare er transaksjonsverdien, det vil si den

pris som faktisk er betalt eller skal betales for varen ved salg for eksport til

Noreg, justert i samsvar med bestemmelsene i §§ 7-17 og 7-18,…."

http://www.toll.no/u...leder2009-1.pdf

 

Bevisbyrden er i tillegg på deg, så hvis du kommer med ett objektiv uten papirer inn til landet, så slipper du ikke moms.

 

Du kan ikke si at du har kjøpt en vare til feks 10000, som "egentlig" koster 100000, og forvente at du kan betale moms av 10000 og ikke 1000000.

 

Og du kan heller ikke si at tollvesenet har sagt det til deg, du plikter selv å sette deg inn i reglene, og hvis noen har gitt deg feil opplysninger, så fritar det ikke deg. Du plikter å sette deg inn i loven.

http://www.toll.no/t...&parentid=44765

 

Så du har enten har hatt flaks eller møtt tjenestemenn som har tolket lovverket feil hvis du har har betalt lavere moms enn det skulle vært for transaksjonsverdien.

 

Og du har jo allerede skrevet hva du betaler, så da har du og det du må betaler moms av, ikke noe mindre enn det.

 

Som sagt så har vi innført div ting før,alt fra fotoutstyr til biler uten problem og jeg kan trøste deg med at tollvesnet har rimelig god kontroll på hva en skal betale, så dette tar jeg som sagt med knusende ro, men kan jo bare si at du tar feil på enkelte ting her, men gidder ikke utdype noe mere da jeg av erfaring vet at mange henger seg på og så er det fort 4-5 sider med det temaet. :cool:

Litt rart egentlig at enkelte vil ta det opp her i en tråd ang Fv , når jeg beskyldes for å gå off topic :whistle:

Lenke til kommentar

jeg handler forresten ikke til slike priser, jeg betaler 11990 og kan velge akkurat så mange jeg vil :w00t:

 

Trodde du skulle ha den nye utgaven jeg :hmm:

 

Snakket med noen på jp og den prisen du har fått er for den gamle utgaven, så du burde dobbelsjekke at det er utgave 2 du får.

 

Edit:

 

Som sagt så har vi innført div ting før,alt fra fotoutstyr til biler uten problem

 

 

Hvis du mener at man kan kjøpe en ny avgiftsfri bil på Svalbard og kjøre noen turer med den for så og importere den legalt til Norge uten og betale avgifter er du full av tull, men som du sa veldig OT.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...