Gå til innhold

Kjempebutikk åpner i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva du har gjort før har vel ingen ting å si i akkurat nå. Her linker Karabin til og med til en side der du kan lese om hvordan dette skal gjøres. Da kan man gjøre det riktig heretter!

Neineinei! Du er jo helt på jordet. Det der er (bare et par av) de dokumentene som Tollvesenet (og Stortinget) snarest må oppdatere sånn at de passer med det som Snekkern sier.

 

Det er Snekkern som har rett vettu, det har Snekkern bestemt.

Endret av kaian
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva du har gjort før har vel ingen ting å si i akkurat nå. Her linker Karabin til og med til en side der du kan lese om hvordan dette skal gjøres. Da kan man gjøre det riktig heretter!

Neineinei! Du er jo helt på jordet. Det der er (bare et par av) de dokumentene som Tollvesenet (og Stortinget) snarest må oppdatere sånn at de passer med det som Snekkern sier.

 

Det er Snekkern som har rett vettu, det har Snekkern bestemt.

 

:p

Lenke til kommentar

nå har ikke jeg satt meg inn i horvidt det snekker'n gjør er lovlig eller ikke, med om det ikke er det sitter han nok ganske trygt, mtp hva høyesterett har sagt om kildevern ved nettdebatter,http://www.idg.no/computerworld/article185084.ece, dog dette er nok i en gråsone. økokrim har i en rekke tilfeller fått ut identiteten til innsidehandlere fra forum, og i tilleg har vi max manus dommen fra HR.

Lenke til kommentar

Hva du har gjort før har vel ingen ting å si i akkurat nå. Her linker Karabin til og med til en side der du kan lese om hvordan dette skal gjøres. Da kan man gjøre det riktig heretter!

Neineinei! Du er jo helt på jordet. Det der er (bare et par av) de dokumentene som Tollvesenet (og Stortinget) snarest må oppdatere sånn at de passer med det som Snekkern sier.

 

Det er Snekkern som har rett vettu, det har Snekkern bestemt.

 

Voks opp da gutt, jeg har da overhode ikke lagt frem noe som helst beløpfor moms på noen produkter, det jeg sier er at når noe har vært importert så har det vært registrert hos tollmyndighetene og jeg betviler overhode ikke at ikke de vet hva som er gjelldende takst på ethvert produkt til enhver tid, ja faktisk stoler jeg mere på deres utregninger enn på hva dere klarer å spy ut av dere.

Så beklager, det handler ikke om du/dere eller jeg har rett, det handler om hva tollvesnet kommer frem til at en skal betale og jeg vet at de kan jobben sin.

Det var siste innlegg om den saken for som jeg sa tidligere , gidder ikke diskutere dette side opp og side ned, da det uansett ikke er dere som avgjør noe som helst,men tollvesnet :tease:

Lenke til kommentar

Sitat Snekkern; "Som sagt så har vi innført div ting før,alt fra fotoutstyr til biler uten problem"

 

Så det er organisert unndragelse av moms ;)

 

Er vel ikke helt lurt å legge ut hvordan en lurer staten for moms på ett åpent forum..........

 

Når du skal sitere noen,så ta iallefall med helheten og ikke bare klipp ut det som passer deg for å forvrenge en sak.

 

og jeg kan trøste deg med at tollvesnet har rimelig god kontroll på hva en skal betale, så dette tar jeg som sagt med knusende ro,

 

Din påstand om organisert unndragelse av moms er vel det eneste som er lovstridig her,da du legger ut en alvorlig beskyldning offentlig og uten hold i virkeligheten.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hvor i herrens navn har jeg skrevet det :nei:

 

 

Litt av begge deler,jeg får det opp til Svalbard og bruker det dær,dermed kan det tas med ned

 

 

 

 

Som sagt så har vi innført div ting før,alt fra fotoutstyr til biler uten problem og jeg kan trøste deg med at tollvesnet har rimelig god kontroll på hva en skal betale

 

Du har bare nevnt det en gang før så, det er jo nærliggende og tro at du bruker samme "metode" nå når du benevner flere type varer enn kun fotoutstyr.

Lenke til kommentar
Hvis du mener at man kan kjøpe en ny avgiftsfri bil på Svalbard og kjøre noen turer med den for så og importere den legalt til Norge uten og betale avgifter er du full av tull, men som du sa veldig OT.

 

Hvor i herrens navn har jeg skrevet det :nei:

 

Ditt nederste innlegg på side 15!!

 

Vel da er det noen som ikke kan lese, i det innlegget står det eksempler på hva vi har importert og ikke et ord om alder eller på hvor mange turer det er kjørt.

Nå er det vel på tide at dere blir litt seriøs og iallefall holder dere til hva som blir sagt.

Jeg kan nevne at for bil så kan en si at den bør ha vært registrert i 3 år eller mere før det begynner ø lønne seg noe særlig å ta den ned til fastlandet.

Men vær så snill,slutt å konstruere ting, slik det nå gjøres.

 

Som sagt så har vi innført div ting før,alt fra fotoutstyr til biler uten problem og jeg kan trøste deg med at tollvesnet har rimelig god kontroll på hva en skal betale, så dette tar jeg som sagt med knusende ro, men kan jo bare si at du tar feil på enkelte ting her, men gidder ikke utdype noe mere da jeg av erfaring vet at mange henger seg på og så er det fort 4-5 sider med det temaet.
Lenke til kommentar
Hvor i herrens navn har jeg skrevet det :nei:

 

Litt av begge deler,jeg får det opp til Svalbard og bruker det dær,dermed kan det tas med ned

 

 

 

Som sagt så har vi innført div ting før,alt fra fotoutstyr til biler uten problem og jeg kan trøste deg med at tollvesnet har rimelig god kontroll på hva en skal betale

 

Du har bare nevnt det en gang før så, det er jo nærliggende og tro at du bruker samme "metode" nå når du benevner flere type varer enn kun fotoutstyr.

 

Og her tas ting utav sammenheng og det lages fiktive beskyldninger nok en gang, tror sjalusien må være rimelig stor.

Om jeg tar /kjøper et produkt og bruker det så er det tollvesnet som da finner ut hve en skal betale i moms, alt etter ethvert produkt.

Tror dere virkelig ikke tollvesnet vet dette.

Om jeg kjøper et nytt produkt , så kan selv det lønne seg selv med moms av ny pris,det avhenger av produktet og pris en må betale i Norge, andre produkter lønner seg kunn som brukte og her varierer det med alder på produktet.

Når en så har mulighet å lovlig benytte seg av slike tilbud,fatter jeg ikke problemet, med mindre sjalusi eller kverulering er årsaken .

 

De andre gangene du har "importert" ting til Norge, har du da oppsøkt tollvesenet og undersøkt om dette er noe du skal tolle på? eller bare travet gjennom tollen på grønt?

 

Selvsagt,om du har vært dær oppe ville du visst at det er 99,9% sjanse for å bli stoppet i tollen,så det ville være utrolig dumt å prøve seg på slikt.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Er ikke scenariot ditt at du bestiller til en addresse på Svalbard, betaler den prisen det blir levert til der, bruker det mens du er der, men oppgir en annen pris/eller lar tollvesenet finne prisen, som blir annerledes enn det du reelt betalte på Svalbard?

 

Hvis det er tilfellet, så bryter du i realiteten loven, samme hvordan du vrir på.

Det er ikke sånn at du kan oppgi en feil pris til tollvesenet eller møter en som ikke sjekker reel pris godt nok, at det da er lovlig.

Møter du en som kan fotopriser/krver dokumentasjon og ikke tar ditt ord for god fisk så tror jeg du sliter.

Lenke til kommentar

Er ikke scenariot ditt at du bestiller til en addresse på Svalbard, betaler den prisen det blir levert til der, bruker det mens du er der, men oppgir en annen pris/eller lar tollvesenet finne prisen, som blir annerledes enn det du reelt betalte på Svalbard?

 

Hvis det er tilfellet, så bryter du i realiteten loven, samme hvordan du vrir på.

Det er ikke sånn at du kan oppgi en feil pris til tollvesenet eller møter en som ikke sjekker reel pris godt nok, at det da er lovlig.

Møter du en som kan fotopriser/krver dokumentasjon og ikke tar ditt ord for god fisk så tror jeg du sliter.

 

Nei det er noe dere har funnet på, det er så enkelt at jeg kjøper varen bruker den,legger frem kvittering for varen og så trekkes det fra verdi for om den er brukt eller ikke og så betales det moms utifra det tollvesnet kommer frem til at varen er verdt på det tidspunkt den fortolles.

Dette er fullt i tråd med norsk lov.

Jeg fatter ikke hvor dere har dette med feil pris fra.

Lenke til kommentar
Når en så har mulighet å lovlig benytte seg av slike tilbud,fatter jeg ikke problemet, med mindre sjalusi eller kverulering er årsaken .
Du er vel fortjent å få objektivet billig, tross alt så har du lagt ned ett formidabelt arbeid i dette. Tviler sterkt på at det er noe sjalusi ute å går blant forumbrukerne. Flesteparten av oss ønsker bare å hjelpe deg slik at du ikke kommer i uføret :!:

 

Dette er fullt i tråd med norsk lov.
Flott at du går foran som ett godt eksempel ;)
Lenke til kommentar

De andre gangene du har "importert" ting til Norge, har du da oppsøkt tollvesenet og undersøkt om dette er noe du skal tolle på? eller bare travet gjennom tollen på grønt?

 

Det var da svært så dere maser om dette ;) hvor mange av de som f.eks reiser til USA og kjøper fotoutstyr "glemmer" å trave på rødt eller frivillig betaler mva/toll dersom de kan unngå? De fleste bruker/utnytter de smutthullene som finnes hvis de får en sjanse, enten hullene er grå eller hvite.

 

Tor

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...