Gå til innhold

What proof and evidence you can provide?


Anbefalte innlegg

What proof and evidence you can provide that atheism is accurate and correct?

 

http://www.youtube.com/watch?v=DqkZToHL57U

Jeg er ikke Kristen men poenget hans er å vise at Ateister ute å kjører. dem har ikke grunnlag for det dem tror.

om denne ikke er nok ,se på andre videoer.

så ja . Gud finnes.

 

Edit:

Svar kun på Spørsmålet, ikke argumenter med andre saker/bytte om topic.

 

Tråden handler om Relegion & Ateisme.

Endret av peace2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke bevis og indisier kan du legge frem for at ateisme er nøyaktig og korrekt?

Slik jeg ser det, er det to mulige tolkninger av dette spørsmålet. Når du sier "ateisme", tenker du nok på en av følgende to varianter:

a) Sterk ateisme - altså overbevisningen om at ingen guddom eksisterer. Denne typen ateister tror jeg du vil finne svært få av, så jeg vil bli overrasket om du vil få noe svar fra en slik.

b) Svak ateisme - altså den oppfatning at ingen påstand om en guddoms eksistens har oppfylt sin bevisbyrde i tilstrekkelig grad til at den kan tas på alvor. Denne typen ateisme fremsetter ingen påstander, og krever derfor ingen bevisførsel.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Statistikk:

Rømmer fra spørsmålet(snur på topic):

- Psykotek

- KarlRoger

 

Valgte å ikke svare:

64

Hva er dette slags skammelig oppførsel. Jeg etterlyste kun en mer presis ordbruk da de ordene du brukte har mange forskjellige betydninger avhengig av konteksten. Det handler ikke om å "rømme" fra spørsmålet, mer å søke mot en mer presis ordbruk for å fremme forståelse.

 

Slik som KarlRoger poengterte så kan du ikke spørre etter det du gjør da "Ateisme er ikke mer enn et fravær av teisme, som kommer av at grunnlaget for teisme ikke er til stede".

 

 

Akkurat hva spør du om når du skriver "What proof and evidence you can provide that atheism is accurate and correct?"? Hva er "proof", "evidence", accurate" og "correct"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare idioter tror på Gud, og bare idioter trur at det ikke eksisterer noen Gud. Ingen har beviser. De som "tror det ikke før jeg får se det" er de som har rett i denne "kampen". Btw, video i førstepost var bare latterlig. 96% av jordens befolkning tror da ikke på noen Gud, 1mrd er jo tross alt budhister i Kina.

 

Wikipedia om Kina og religion: The questions of who should be called religious in China, and what religion or religions they should be called are up to debate. Generally, the percentage of people who call themselves religious in China has been the lowest in the world.

Lenke til kommentar

Det er jo en kjennsgjerning at den som påstår at noe finnes må selv fremskaffe bevis for at det finnes, og ikke omvendt. Jeg kan sikkert komme med tusenvis av påstander som du ikke kan motbevise.

 

Jeg kan jo for det første fortelle at grevlinger i gjennomsnitt er mer intelligente enn de som starter religion mot ateisme tråder på diskusjon.no

 

Jeg sier ikke at jeg har bevis for mine påstander, det er du som må motbevise meg og min uslåelige logikk. :thumbup:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg mener det ikke eksisterer nok beviser til å tro på noen personlige guder. Derfor er jeg ateist.

 

Du derimot sier til meg at gud(er) eksisterer, og forteller deretter at jeg skal motbevise dine påstander som du selv ikke klarer å bevise med empiri.

 

For en frekkhet. Bevisbyrden er faktisk på din side, men her har du en kjent formel som kan hjelpe deg på vei.

 

overview_scientific_method2.gif

 

Lykke til.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det som forundrer meg er at religiøse gjerne gir inntrykk for at de vet, ikke bare tror.

 

Blir litt sånn; shit, hvis du sitter med svaret på livets og universets spørsmål OG er så sikker at du VET og oppfører deg som om du holder bevisene som gissel, hvorfor beviser du ikke bare at din gud finnes?

 

HAH! Svaret er at du kan ikke det fordi det er ingen bevis!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...