Gå til innhold

What proof and evidence you can provide?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det sier du kun fordi du ikke har vært innom relegionen å sjekket om det stemmer. for det står fakta som stadig blir fant opp av forskere, fakta som ikke var mulig å finne ut da Koranen kom. men du får lov å ikke tro om du vil. Jeg sa ikke at du skal tro på det. Valget er ditt!
Hvorfor ble ikke denne kunnskapen benyttet umiddelbart av de som leste koranen, hvorfor måtte man vente til det ble "bekreftet" ved et senere tidspunkt?

Har Jeg sagt at man måtte vente for å bekrefte det?

Jeg sa det. Om du er uenig kan du komme med eksempler på kunnskap fra koranen som førte spontant til ny kunnskap om verden. Gjerne kunnskap som er mulig å teste. Feks "allah sin nese er stor" er kunnskap som ikke kan testes.

Du kan for eksempel titte på fødselsteorien & hvordan mennesket blir skapt i sin mor. det ble forsket mange år , ta en søk på dette.

 

Det er mange mirakler , profeten har fortalt om utviklingen av verden frem til enden for enden er der & den vil komme uten tvil.

 

Du kan også titte på falske Jesus historien ( den har ikke skjedd ennå ) men vil skje mot enden før Jesus kommer.

 

Koranen i seg selv er mirakel men du kan ikke arabisk vil jeg tro.

Det fins medinske, geografiske, & historiske mirakler i den.

 

 

Hørt om zamzam? (fins idag)

Lenke til kommentar
Da misforstår du hva bevis er. Hvis du har bevis, er det bevis uansett. Hvis du har bevis kom med det! Hvis ikke, så har du ikke bevis. Bevis er ikke subjektivt!!!

Om jeg hadde sagt til det Koran så ville du komme med samling av verser du ikke liker. du vil ikke gå for å lese resten etter du plukker ut favorittversene. så det er nok vansklig å bevise deg om du ikke har lyst å godta beviset.

 

 

001 Alif Lam Mim

 

002 Dette er skriften, tvil har ingen plass. Den gir ledelse for de gudfryktige,

 

Gud har bestemt hvilke folk det gjelder.

 

That, meaning, this, Book, which Muhammad (s) recites, in it there is no doubt, no uncertainty, that it is from God (the negation [lĀ rayba fĪhi] is the predicate of dhĀlika; the use of the demonstrative here is intended to glorify [the Book]). A guidance (hudĀ is a second predicate, meaning that it [the Book] ‘guides’), for the God-fearing, namely, those that tend towards piety by adhering to commands and avoiding things prohibited, thereby guarding themselves from the Fire;

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Det er mange mirakler , profeten har fortalt om utviklingen av verden frem til enden for enden er der & den vil komme uten tvil.

 

Du kan også titte på falske Jesus historien ( den har ikke skjedd ennå ) men vil skje mot enden før Jesus kommer.

 

Koranen i seg selv er mirakel men du kan ikke arabisk vil jeg tro.

Det fins medinske, geografiske, & historiske mirakler i den.

 

 

Hørt om zamzam? (fins idag)

 

Mirakler står omtalt i de fleste religiøse skrfter innenfor nærmest alle religioner, dette er ikke unikt for Islam. Liknelser omkring endetiden er også et gjennomgående tema for svært mange religioner, heller ikke unikt for Islam. At Koranen er et mirakel i seg selv er jo en subjektiv tolkning, men at det blir regnet for å ha det vakreste og mest poetiske språket innenfor arabiske skrifter er det nok mange som mener. Zamzam regnes som svært hellig for muslimer, men en vannkilde er ikke nødvendigvis et godt bevis for at Koranen er sann.

Lenke til kommentar
Da misforstår du hva bevis er. Hvis du har bevis, er det bevis uansett. Hvis du har bevis kom med det! Hvis ikke, så har du ikke bevis. Bevis er ikke subjektivt!!!

Om jeg hadde sagt til det Koran så ville du komme med samling av verser du ikke liker. du vil ikke gå for å lese resten etter du plukker ut favorittversene. så det er nok vansklig å bevise deg om du ikke har lyst å godta beviset.

 

 

001 Alif Lam Mim

 

002 Dette er skriften, tvil har ingen plass. Den gir ledelse for de gudfryktige,

 

Gud har bestemt hvilke folk det gjelder.

 

That, meaning, this, Book, which Muhammad (s) recites, in it there is no doubt, no uncertainty, that it is from God (the negation [lĀ rayba fĪhi] is the predicate of dhĀlika; the use of the demonstrative here is intended to glorify [the Book]). A guidance (hudĀ is a second predicate, meaning that it [the Book] 'guides'), for the God-fearing, namely, those that tend towards piety by adhering to commands and avoiding things prohibited, thereby guarding themselves from the Fire;

Hvis jeg hadde skrevet en bok med den hensikt at jeg skulle lure andre til å tro at den var fra gud, eller om jeg var såpass gal selv at jeg trodde jeg fikk et manus fra gud, så ville jeg skrevet at i denne boken er det ikke rom for tvil og at alt som står i boken er sant. Hvis jeg skulle ta ibruk alle virkemidler, ville jeg skrevet i boken at alle må adlyde, og at de som ikke gjør som guden sier blir sendt rett til helvete hvor de skal brenne i all evighet.

 

Hvorfor er koranen sann? Fordi det står i koranen.

 

Det kalles sirkelargumentasjon. Bare de dummeste lar seg lure av dette trikset.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Du kan for eksempel titte på fødselsteorien & hvordan mennesket blir skapt i sin mor. det ble forsket mange år , ta en søk på dette.

Jeg har aldri hørt om fødsselsteorien før. Akkurat hvordan et menneske blir til er ganske ny kunnskap, det var først på 1700-1800 tallet at man startet å gå bort i fra ideen om at det var et miniatyrmenneske som vokste frem i morens liv. Og først på 1950 tallet begynte man å forstå DNA og slikt. Hvorfor hold muslimer dette hemmelig?

 

Koranen i seg selv er mirakel men du kan ikke arabisk vil jeg tro.

Det fins medinske, geografiske, & historiske mirakler i den.

Samme om jeg kan arabisk eller ikke. Hvordan skal man kunne bevise at et mirakel har skjedd med en gammel bok?
Lenke til kommentar

Gud er Usynlig for mennesker. Det sier faktisk Biblem også, der ser du fort at Biblen er forandret slik Koran sier. orginale Bibel har samme melding som Koran. du hører idag at Kristne sier at Jesus var Gud og at han var en snill mann osv.. hvis han var Gud/sønn av Gud hvorfor står det at man ikke kan se Gud? det er mange slike punkter som beviser at Koran og Bibel er av samme kilde , bare at Koran kom da Biblen ble forandret.

Endret av peace2
Lenke til kommentar
Jeg skal passe på en sak, og det er å bruke alle mine krefter på å motvirke islam. Jeg vil heller dø enn å tro på din religion.

Da sier egentlig gjør som du vil, jeg taper ingenting der. Jeg vet at Gud er sterkere enn deg og at du vil tape tid & krefter på det. samt angre i ditt nesteliv (dersom du gjør som du sier frem til du dør).

 

 

Meg som muslim er veldig fornøyd med mitt liv & takker Gud for det. Jeg har faktisk tenkt å avslutte her ettersom jeg fikk sagt det jeg mener er sannheten.

Lenke til kommentar
Da misforstår du hva bevis er. Hvis du har bevis, er det bevis uansett. Hvis du har bevis kom med det! Hvis ikke, så har du ikke bevis. Bevis er ikke subjektivt!!!

Om jeg hadde sagt til det Koran så ville du komme med samling av verser du ikke liker. du vil ikke gå for å lese resten etter du plukker ut favorittversene. så det er nok vansklig å bevise deg om du ikke har lyst å godta beviset.

 

Det er ikke bevis, og uansett om det står mye godt i koranen (Nå har eg ikke lest den på ark..) Så betyr ikke det at vi kan utelukke alt det grusomme, dersom det er noe grusomt der. Slik som i Bibelen står det masee om mord, krig henrettelser og massevoldtekt av hele byer. Det står der, og de kristne slipper heller ikke unna det. Selv om det virker som dette er det de ønsker å slippe unna.

Lenke til kommentar

Meg som muslim er veldig fornøyd med mitt liv & takker Gud for det. Jeg har faktisk tenkt å avslutte her ettersom jeg fikk sagt det jeg mener er sannheten.

 

Og det er bra. Man bør ha respekt for hverandre som mennesker, religiøse eller ei, uavhengig av om man respekterer selve religionen. At du tror på Islam er bra for deg, du føler at det er rett, og da er det riktig for deg. Problemet oppstår når man hevder at det er allmenngyldig, og da kreves bevis som åpenbart ikke kan presenteres. (Da hadde det ikke blitt kalt tro, men viten). Hittil har ingen rasjonelle bevis blitt fremlagt i tråden, så religion er (overraskende nok) fremdeles tro. :)

Lenke til kommentar
Hvis jeg hadde skrevet en bok med den hensikt at jeg skulle lure andre til å tro at den var fra gud, eller om jeg var såpass gal selv at jeg trodde jeg fikk et manus fra gud, så ville jeg skrevet at i denne boken er det ikke rom for tvil og at alt som står i boken er sant.

 

Det er ikke så simpelt som du tror. for da vil du få 1000 viss av klager dagen etter for hvor mange feil og motsigelser du har der.

 

Selvom oversettelse ikke har så mye å si kan du titte på hva andre syntes om boka...

noen av dem er faktisk ikke muslimer..

Endret av peace2
Lenke til kommentar
Hvis jeg hadde skrevet en bok med den hensikt at jeg skulle lure andre til å tro at den var fra gud, eller om jeg var såpass gal selv at jeg trodde jeg fikk et manus fra gud, så ville jeg skrevet at i denne boken er det ikke rom for tvil og at alt som står i boken er sant.

 

Det er ikke så simpelt som du tror. for da vil du få 1000 viss av klager dagen etter for hvor mange feil og motsigelser du har der.

 

Selvom oversettelse ikke har så mye å si kan du titte på hva andre syntes om boka...

noen av dem er faktisk ikke muslimer..

Jøss skal vi anbefale bøker til hverandre? Fint at du gir en link der andre sier at boken din er fin, men boken din har ført til så mye jævelskap at jeg blir kvalm bare av å tenke på å lese den. Den eneste funkjsonen koranen har er som toalettpapir.

 

BTW: Koranen har tusenvis av selvmotsigelser. Det har ikke alltid vært så mange klager på koranen, for dette blir gjerne straffet med døden. Men der hvor man kan tale fritt, er det MANGE som klager over koranen.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Religion har ingen beviser. Det er ikke rasjonelt. Religion er basert på tro og er urasjonelt.

 

irrationality - the state of being irrational; lacking powers of understanding. /case closed

sitatet gjelder dem som ikke gårr inn å leser selv :)

 

Ligger beviset på at Islam er korrekt inne i koranen?

Må man lese hele eller kan du sitere noe?

Lenke til kommentar

Meg som muslim er veldig fornøyd med mitt liv & takker Gud for det. Jeg har faktisk tenkt å avslutte her ettersom jeg fikk sagt det jeg mener er sannheten.

 

Og det er bra. Man bør ha respekt for hverandre som mennesker, religiøse eller ei, uavhengig av om man respekterer selve religionen. At du tror på Islam er bra for deg, du føler at det er rett, og da er det riktig for deg. Problemet oppstår når man hevder at det er allmenngyldig, og da kreves bevis som åpenbart ikke kan presenteres. (Da hadde det ikke blitt kalt tro, men viten). Hittil har ingen rasjonelle bevis blitt fremlagt i tråden, så religion er (overraskende nok) fremdeles tro. :)

setter stor verdi på respekt, det er beste måte å kommunisere på for vi er alle mennesker, vi har egne tanker og bakgrunner. vi bør respektere de andre for ingen "dumme".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...