Gå til innhold

What proof and evidence you can provide?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edit:

Svar kun på Spørsmålet, ikke argumenter med andre saker/bytte om topic.

Man trenger ikke bevise at man ikke tror.

 

For å si det enkelt: å ikke samle på frimerker kan ikke kalles en hobby. Har aldri hørt noen avkreve andre at de må bevise at de ikke samler på frimerker for å bevise at de ikke har dette som hobby.

Endret av Ateisten
Lenke til kommentar

Interessant tanke, Ateisten. Fant du på den analogien selv, eller?

 

Idioter...

Nei analogien er gammel og mye brukt. Brukes for å skille mellom å ikke tro på guder og tror ikke på guder. Noen har ofte behov for å framstille ateisme som en tro.

Endret av Ateisten
Lenke til kommentar

Dama er objektivist, hun klinger seg til "dogma" av samme natur som de hun tiltaler med sitatet. Orker ikke å gå i detalj (har fått nok pepper for å diskutere Rand på si), men er du utstyrt med gjennomsnittlig fornuft skjønner du hvorfor det er pølsevev.

Er heller ikke spesielt tilhenger av hennes objektivisme. Men akkurat påstanden hennes om at "You are never called upon to prove a negative." er ganske treffende. Men jeg ser at du støtter selve utsagnet (men at du tar avstand for det hun står for).

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å bevise at jeg ikke er gud som har gitt meg selv hukommelsestap for å sende meg ned til menneskene for å teste ut holdbarheten til denne rationaliteten som alle skylder på når de skal dømmes. Vil du bøye deg for min vilje trådstarter? Jeg er kanskje den du leter etter. Og hvis du ikke tror meg og jeg viser å være din Gud så havner du rett til helevete for å benekte min gudommelighet i mangel på bevis. Du, trådstarter, og bare du er gitt et ultimatum. Er jeg Gud så skal du tro på meg nå, ellers sendes du til helvete. Hva sier du?

 

Sier du ja til at jeg er din Gud så skal du bli en naturfagslærer på en ungdomskole i Finnmark, hvor du helhjertet skal promotere vitenskapentlig informasjon til elevene til du ikke klarer lenger.

 

Sier du nei så har du jo svart på ditt eget spørsmål.

 

I win.

Endret av Sisyphus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...