Gå til innhold

Hva synes dere om å selge reklameplass på gravsteiner?


Gjest Slettet+56132

om reklamefinansierte gravstøtter og kirkegårder  

58 stemmer

  1. 1. Ville du ha hatt reklame på din gravstøtte for å støtte din familie og kirkegård?

    • Ja, jeg vil ha reklame på baksiden av gravstøtten
      7
    • Nei, jeg er ikke interessert i å ha reklame på gravstøtten
      51
    • Vet ikke, må se om alle andre gjør det først
      0
  2. 2. Har du troen på denne forretnings modellen?

    • Ja, reklamefinansierte kirkegårder har potensial
      5
    • Nei, dette har ingen fremtid
      48
    • Vet ikke, klarer ikke å spå fremtiden
      5


Anbefalte innlegg

Å sette opp skilter i området er dyrt, og gjør nytt område enda styggere som er utenfor kirkegården, da er det bare bedre å sette opp reklame "rammer" på gravstøttene og eventuelt monumenter på kirkegården.

 

Så du er imot skilt av estetiske grunner, mens reklame på gravsteiner tror du blir fint? :roll:

 

 

Kan opposisjonen komme med konstruktive motargument som sier at dette ikke er en god idé?

Jeg er aldeles ikke interessert i "dårlig ide", "respektløst for de døde", osv.

 

Du tror ikke eierne av kirkegården ville ha noen motforestilling mot ideen din på det grunnlaget? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Reklamen befinner seg ikke på disse stedene:

 

  • oppe
  • under
  • venstre side
  • høyre side
  • forsiden
  • oppi bedet

 

Kan du ikke bruke undersiden da ? :)

 

 

Mvh Robert.

 

Dette kan jeg selvsagt itillegg gå med på hvis det har en under flate som er over bakken, for eksempel et spesielt monument eller stor gravstein med ut stikkende detaljer. Men da blir det gratis reklame :yes:

Lenke til kommentar

Nei kirkegården burde ikke være et unntak, disse gårdene er stygge og meningsløse installasjoner som sluker plass til et meningsløst formål som har ingen permanent fremtid, og dermed kan vi gi kirkegården en funksjon som er å implantere reklame noe som vil gjøre drifte BILLIGERE og familien TJENER penger.

 

 

Du synes kanskje de er stygge og meningsløse, men jeg mener det motsatte, de få gravplassene jeg har vært på har vært fine og har mye mening i mine øyne med at det er det siste hvilestedet til de som har gått bort.

 

Men uansett, jeg synes ikke det er ok uansett hvor reklamen er plassert. Du kan selvfølgelig komme med dine meninger om saken men det vil nok ikke forandre mitt synspunkt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Å sette opp skilter i området er dyrt, og gjør nytt område enda styggere som er utenfor kirkegården, da er det bare bedre å sette opp reklame "rammer" på gravstøttene og eventuelt monumenter på kirkegården.

 

Så du er imot skilt av estetiske grunner, mens reklame på gravsteiner tror du blir fint? :roll:

 

 

Kan opposisjonen komme med konstruktive motargument som sier at dette ikke er en god idé?

Jeg er aldeles ikke interessert i "dårlig ide", "respektløst for de døde", osv.

 

Du tror ikke eierne av kirkegården ville ha noen motforestilling mot ideen din på det grunnlaget? :roll:

 

Jeg vil ikke sette opp reklameskilt utenfor kirkegården fordi da vil dette gjøre områdene stygge. Kirkegården er allerede stygg fra før av, så hvorfor ikke implantere reklame, hvor kirkegården kan ta en liten avgift fra annonsørene slik at pengene går til drift av kirkegårdene.

 

For at en slik idé skal bli realisert så må den til tabloid med opposisjonen. Mange er negative til dette fordi de er trangsynte, de ser bare det de vil se. De gjør slikt som alle andre gjør og derfor er det mangel på handlekraft. De følger dessuten tradisjonene med reklamefri gravstøtte.

 

Gravstøtten er et vrak, og dette er et vrak som vi kan implantere litt reklame på slik at vraket får en samfunnsnyttig funksjon som er å drive inn penger til familie, annonsørene, kirkegården, firmaene, og staten. Folk for da en lysere fremtid og et bedre liv!

 

Edit: Det var en person i tråden som foreslo en innovativ nytenkende løsning som var å installere TV skjermer på baksiden av gravsteinen, dette vil gjøre kirkegården mer futuristisk, pluss at skjermene kan være et slags "nyhetshjul" som blar om på reklamen og eventuelt bilder av det døde mennesket.

 

Dette vil også heve sikkerheten fordi det vil alltid være lys på kirkegården noe som vil gjøre det enklere å se grav plyndrer. Dette er dyrere pga strøm utgiftene, men da slipper vi den analoge løsningen ved at en mann må skifte plakat ofte, fordi dette kan nå skje digitalt hvor en server kjører reklamen 24/7 365 dager i året i 25år. Drit oppi om skjermene er av lav kvalitet.

 

Edit 2: Vi kan evt kutte strømutgiftene ved at en sensor i nærheten registrerer bevegelse fra et menneske, ved ingen aktivitet så stenges strømmen og skjermene slås av.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

tror du er på helt ville veier med din ide. greit nok du synes det høres ut som en god ide og kan argumentere for hvorfor det burde være mulig å gjennomføre og tjene penger på, men det ser jo ikke akkurat ut som noe veldig mange andre er enige med deg, og da lurer jeg virkelig på hvordan du skal tjene noe på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror dette gjør begravelsen enda verre. Man risikerer at gravstedene blir "priset" ut fra plassering. Høy reklameverdi nær der flest folk ferdes, og liten i utkanten.

 

Enden på visa blir at dem som egentligt trenger reklameinntekter havner lengst borte der den faktiske inntekten er minimal.............

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

tror du er på helt ville veier med din ide. greit nok du synes det høres ut som en god ide og kan argumentere for hvorfor det burde være mulig å gjennomføre og tjene penger på, men det ser jo ikke akkurat ut som noe veldig mange andre er enige med deg, og da lurer jeg virkelig på hvordan du skal tjene noe på dette.

 

Det er alltid en opposisjon som skal lage problemer når nye ting dukker opp, la oss se på Bybanen i Bergen, nesten alle var imot den, men nå er den et fantastisk kollektiv tilbud som folk flest benytter. Denne motstanden eksisterer fordi ingen tør å bevege seg i det "ytre rom", de må alltid ha en sentrums plassering hvor de gjør som alle andre, mens de ikke tør å gjøre noe selv som er i konflikt med andre.

 

Du kan jo f.eks ringe en prest og spørre hva han/hun mener om dette oppgulpet av en idè...? :whistle:

Tviler på at du får særlig god støtte.

 

Hadde nok fått er tragisk konservativ tilbakemelding, men de hadde nok fort skiftet mening når de følte at pengene ligger i hånda deres i det menigheten holder på å gå konkurs og da er de selvsagt for denne ideen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg tror dette gjør begravelsen enda verre. Man risikerer at gravstedene blir "priset" ut fra plassering. Høy reklameverdi nær der flest folk ferdes, og liten i utkanten.

 

Enden på visa blir at dem som egentligt trenger reklameinntekter havner lengst borte der den faktiske inntekten er minimal.............

 

Jeg har vært borti dette, for at dette skal fungere så må man ha en optimal formasjon av gravene hvor flest mulig blir begravet på et begrenset område, men samtidig de er til syne ved ytterkanter og ved veier. Annonseprisene vil variere. De som er imot forslaget får automatisk et dårlig annonsested, det er positivt for dem fordi de får et avskåret område som er mer "privat". De som er for dette vil få de beste annonseplassene dersom de signerer en kontrakt.

 

Genial idé. De døde er døde, og kunne ikke brydd seg mindre. Hadde det ikke vært for at jeg skal "begraves" i verdensrommet, hadde jeg lett tatt en gravstein med reklame bakpå.

 

Helt riktig, de er jo tross alt i "himmelen" og det er selvsagt langt vekke fra gravstøtta hvor de er i "paradis".

 

Edit: man kan unngå dårlige annonse plasser ved smart utforming av nye gravplasser, som for eksempel lange tynne kirkegårder hvor det ferdes mye langs dem, og gjennom dem og dermed er alle annonseplassene aktuelle fordi ingen går til spille.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Håper for guds skyld at du er et troll som er ute etter oppmerksomhet. Kirkegårder er en av de få plasser som ikke preges av reklame, og er tross alt den siste hvileplass for den avdøde.

 

Du mener gravplasser er stygge og ikke har noe funksjon for samfunnet. Er det slik at alt må ha en funksjon for å skal eksistere. De fleste som går på en kirkegård kommer får å minnes de døde, vis litt respekt når det kommer til gravplasser.

 

Du kan jo sette opp en poll å se hvor mange som faktisk synes noe om ideen din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Håper for guds skyld at du er et troll som er ute etter oppmerksomhet. Kirkegårder er en av de få plasser som ikke preges av reklame, og er tross alt den siste hvileplass for den avdøde.

 

Du mener gravplasser er stygge og ikke har noe funksjon for samfunnet. Er det slik at alt må ha en funksjon for å skal eksistere. De fleste som går på en kirkegård kommer får å minnes de døde, vis litt respekt når det kommer til gravplasser.

 

Du kan jo sette opp en poll å se hvor mange som faktisk synes noe om ideen din.

 

Dette er dødelig alvor!

 

Det finnes ikke noe "hvilested" for et vedkommende, er man dau så er man dau! og man er borte for alltid hvor man aldri vil gjenoppstå. Ifølge Bibelen så er man i "himmelen" så det må isåfall være dette stedet som er "hvilestedet".

 

Gravplasser er stygge med alt det skrapet som stikker opp fra bakken, og etter 25år så tar neste man over og gravsteinen din blir revet hvor en annen familie tar over graven med ny kiste og gravstein.

 

Det finnes menigheter som holder på å gå konkurs pga for liten inntekt. Det finnes fattige som ikke har råd til en gravstein pga dårlig økonomi. Kirkegården er stygge og de kan bli mye penere ved at man får reklamefinansiert inntekt. Tenk på de stakkars eldre med dårlige bein som må til kirkegården for å stelle med blomstene, tenk på funksjonshemmede som sliter med å komme til for å stelle med blomstene. Disse behovene kan elimineres ved å tilby gratis stell og vedlikehold mot reklame på gravstøtten, familien vil også få litt penger for dette.

 

Edit: der var poll satt opp.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Stemte valg nr 2 på begge spm.

Blir spennende å se hvordan den forandrer seg framover.

 

Hvis vi skal se på undersøkelsen, så blir det nok en del opposisjon, mens noen er for dette, disse vil være i mindretall.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Men kan dere komme med flere gode argumenter på hvorfor jeg ikke skal implantere reklame på gravsteinene? Jeg ser ikke hva som er problemet her.

 

Mine argumenter:

- Alle får en gravstein, særlig de fattige

- Menigheter og kirkegårder går ikke konkurs

- Det estetiske på kirkegården vil bli penere pga mer vedlikehold

- Graven vil alltid se fin ut pga gratis stell og vedlikehold

- Eldre og funksjonshemmede slipper å slite seg i hjel til graven

- Flere arbeidsplasser

- Familien vil få en bedre økonomi

- Staten får mer penger til sosiale reformer

- Folk blir enda bedre opplyst om tilbud

- Landområdet får en dedikert funksjon

 

Spesielle argumenter:

- Reklamen befinner seg bare på baksiden i en ramme eller en TV skjerm

- TV skjermene vil alltid opplyse gravsteinene noe som vil øke sikkerheten

 

Skal virkelig alt dette skipes bare pga dette argumentet:

- Respektløshet?

 

Jeg har lært av KRL og Bibelen at mennesket kommer til "himmelen" og det er langt vekke fra både gravsteinen og reklamen. De som ikke kom til "himmelen" fortjener ihvertfall reklame på gravsteinen sin.

 

Ingen reklame på gravsteinen fører til følgende:

- Mange får ikke råd til gravstein

- Familien vil fremdels slite med økonomien

- Stygge kirkegårder med mangel av vedlikehold

- Kirkegårder og menigheter kan/eller går konkurs

- Eldre og funksjonshemmede vil slite ihjel med å komme seg til graven

- De arbeidsplassene kom ikke

- Staten har færre penger til sosiale reformer

- Folk går glipp av viktige tilbud som kanskje var i deres interesse

- Landområdet har ingen funksjon og er dermed meningsløs

- Sikkerheten vil ikke bli løftet og kriminalitet fortsetter

 

Vil vi virkelig at alt dette skal skje bare fordi det liksom er "respektløst", de er jo dau og vil aldri gjenoppstå, dessuten så er de jo i "himmelen". Så skal virkelig denne lille detaljen gå ut over alle disse elementene? bare pga en privatpersons lille ego om å ha sine "vilkår" tilfredsstilt. I mine øyne er alt dette kombinert med ingen gravstein, en million ganger verre enn en gravstein med litt uskyldig reklame.

 

Edit: kommer det ingen motargumenter da anser jeg at dere har forlatt diskusjonen, og dermed har dere abdisert hvor jeg har vunnet diskusjonen. Dermed finner jeg fornuften med reklamefinansierte gravsteiner og kirkegårder.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Dette er en debatt jeg synes folk bør ta litt seriøst. Her er det snakk om ett marked for folk med dårlig økonomi etter ett dødsfall. Dette er en debatt som burde vært diskutert på riksdekkende TV.

 

Jeg er for dette forslaget. Men selvsagt burde dette være frivillig. Man kan f.eks. gi beskjed om at når en dør, skal det være reklame på gravstøtten. Eller at pårørende er villig til å avse reklameplass på gravsteinen. I dagens samfunn får man reklame over seg hvor en man snur seg, så hvorfor ikke på en kirkegård? Hvorfor må kirkegården bestandig være trist?

 

Slik jeg ser det, finnes det ingen lov pr. dags dato som forbyr dette, så hvorfor ikke innføre en prøvetid på dette forslaget?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Dette er en ordning hvor vi kan tilby folk reklame sine på gravstøtter, så må vi heller ikke glemme at det finnes familier som vil havne i økonomisk krise pga tapt arbeidsinntekt til pårørende. Dette er frivillig om folk ønsker reklame på sine gravstøtter.

 

Nei reklamen skal ikke være inni kirka fordi da vil ikke fotgjengere kunne se reklamen og den vil stjele oppmerksomheten fra religionen. Dette kan startes opp så lenge vi for eksempel har 40% av gravstøttene langs veien eller ved ytterkantene på kirkegårdene har reklame, pluss at minst 10 kirkegårder har reklame på gravstøttene.

 

Folk er merkelige, ingen tør å bane sin egen vei, de er avhengig av at andre skal "brøyte" veien for dem, det vil si at de gjør som alle andre uten å tenke selv. Så hvis jeg får noen til å gjøre dette så vil det forårsake en skjedereaksjon som fører til at flere og flere vil ta parti med ordningen, og etterhvert vil det bli akseptert og tilslutt populært.

 

Man kan for eksempel la noen kroner gå til veldedighet også til for eksempel kirkens nødhjelp noe som vil tjene deres favør.

 

Hvis man velger den løsningen med TV skjermer da kan vi la pårørendes familie ligge til bilder på "filmen" som minne av offeret, men ellers så spilles reklamen av, av en elektronisk server på nett, pluss at en sensor styrer skjermene, de skrues av når det er ingen aktivitet på eller langs kirkegården for å spare strøm.

 

Det går ikke an å kjøpe gravplasser, man leier dem bare for enten 20år eller lengre så må man betale for en ny periode på 20-25år, hvis ikke så blir graven revet og noen andre blir gravlagt der. Så selge gravplasser på forhånd er meningsløst.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...