Gå til innhold

Hva synes dere om å selge reklameplass på gravsteiner?


Gjest Slettet+56132

om reklamefinansierte gravstøtter og kirkegårder  

58 stemmer

  1. 1. Ville du ha hatt reklame på din gravstøtte for å støtte din familie og kirkegård?

    • Ja, jeg vil ha reklame på baksiden av gravstøtten
      7
    • Nei, jeg er ikke interessert i å ha reklame på gravstøtten
      51
    • Vet ikke, må se om alle andre gjør det først
      0
  2. 2. Har du troen på denne forretnings modellen?

    • Ja, reklamefinansierte kirkegårder har potensial
      5
    • Nei, dette har ingen fremtid
      48
    • Vet ikke, klarer ikke å spå fremtiden
      5


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Jeg lurer på hva dere synes om å selge reklameplass på gravsteiner? dette kan jo være en lukrativ forretnings modell som kan fungere.

 

Jeg kan ikke se at det finnes reklame på gravsteiner og dette må jo være et utmerket marked for slikt dersom det blir tillatt så hva synes dere om saken?

 

Bør man ha reklameplass på gravsteinene?

 

Dette vil gjøre gravsteiner billig for folk slik at flere har råd til det og at de kan tjene penger på gravlegging. Så hvorfor ikke? Reklamen kan befinne seg på baksiden av gravsteinen slik at reklamen er synlig for de radene som er bakerst.

 

Hvis mange folk gjør dette på mange forskjellige kirkegårder da kan man faktisk tjene en formue, altså annonsørene. Folk kan stille reklameplass til disposisjon hos en lokal annonsør dette fører til at eieren av gravsteinen får steinen billig eller gratis, men samtidig tjener noen kroner på dette + mulighet for gratis stelling av graven pga reklamen, er ikke dette glimrende idé for en verden som handler bare om penger?

 

Edit: Undersøkelsen ble lagt til i etterkant pga forespørsel.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Penger er ikke alt her i verden, med litt respekt for de døde, så er det kanskje ikke det å smøre reklame på gravsteinene deres som betyr respekt. De bør respekteres og de har ikke bruk for reklamen.

 

Tjen penger på noe annet!

 

 

Mvh Robert.

 

Så du mener at generell reklame er respektløst, kan du begrunne hvorfor?

Å ha reklame på gravsteiner er økonomisk forsvarlig pga disse punktene:

 

- alle har råd til gravstein

- man kan få en bedre gravstein

- gratis vedlikehold og stelling av gravstein noe som vil skåne de eldre

- konstruktivt for samfunnet fordi man får solgt unna varer og staten får mer moms.

- fattige får mer penger pga dette

 

Vi kan endre formasjonene til gravsteinene, de kan være snudd slik at reklamen blir synlig fra veien mens skriften og bedet er på "baksiden" sett fra veien. Tenk på alle de reklameannonsene fotgjengere kan se mens de går forbi en kirkegård, de vil bli bombardert av reklame. Det døde vedkommende vil få halve gravsteinen for seg selv, mens resten blir offentlig.

 

Hvorfor er det så gale at det er reklame på baksiden av gravsteinen? vedkommende er jo dau og kommer aldri til å gjenoppstå!

 

Denne verden handler bare om penger, man kan få hva som helst for penger. Hvis ikke så hvorfor finnes det så mye organisert vinnings kriminalitet, krig om naturresurser, milliardærer som vil heller leve i luksus enn å gi fattige en lysere fremtid og et bedre liv?

Hvorfor kan all lojalitet kjøpes for penger?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så gale at det er reklame på baksiden av gravsteinen? vedkommende er jo dau og kommer aldri til å gjenoppstå!

Gravsteinen er ikke der av hensyn til den døde. Den er der for de levende.

 

Jeg tror du sterkt overvurderer de potensielle reklameinntektene en kan få fra en gravstein. Istedenfor merkevarebygging kan man like gjerne ende opp med "merkevarerasering", og hvem vil ta den risikoen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Så du mener at generell reklame er respektløst, kan du begrunne hvorfor? Hvorfor er det så gale at det er reklame på baksiden av gravsteinen? vedkommende er jo dau og kommer aldri til å gjenoppstå!

 

Hvis du kan gi bevis på dette:)

 

Jeg synes bare at man kan reklamere på mye annet enn en gravstein.

 

Det finnes mye mere som ikke er så "personlig" som en gravstein. F.eks biler, husvegger, trær osv...

 

 

Mvh Robert.

Endret av Vegabond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hvorfor er det så gale at det er reklame på baksiden av gravsteinen? vedkommende er jo dau og kommer aldri til å gjenoppstå!

Gravsteinen er ikke der av hensyn til den døde. Den er der for de levende.

 

Jeg tror du sterkt overvurderer de potensielle reklameinntektene en kan få fra en gravstein. Istedenfor merkevarebygging kan man like gjerne ende opp med "merkevarerasering", og hvem vil ta den risikoen?

 

Helt riktig og dermed er ikke dette respektløst for de døde ettersom de er dau. Du kom ikke med motargument. Det er økonomien som bestemmer hva du har råd til og hva du kan gjøre, tenk på alle de som ikke har råd til en gravstein og graven forblir slik i mange år, da er det bedre med en gravstein som har litt reklame på baksiden som samtidig kan gi økonomien et lite løft pluss at de estetiske vil se bedre ut, iallfall 3/4 av tilfellene.

 

1/4 sett fra siden, vi ser bare kanten og noen blomster, reklamen er usynlig.

 

2/4 sett forfra, vi ser bare skriften og bedet, reklamen er usynlig.

 

3/4 sett fra den andre siden, vi ser bare kanten og noen blomster, reklamen er usynlig.

 

4/4 sett bakfra, vi ser reklamen fremfor en stygg bakvegg som er skitten og mangler en funksjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Nei, dette var en ræva ide.

 

Hvorfor i all verden er dette en ræva idé? tenk langsiktig dette gir økonomiske fordeler for disse partene, familien, kirkegården, annonsørene, firmaet, og staten.

 

Så litt reklame skader vel ikke?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hadde jeg segg en gravstein med reklame på hadde jeg blitt seriøst skuffet og lei meg. Det er ikke alt man skal tjene penger på.

 

Denne verden handler bare om en ting er er penger, livet på jorden er en kamp for tilværelsen der de sterkeste vil overleve og få en lysere fremtid og et bedre liv. Kom med motargumenter på at livet ikke bare handler om penger på argumentene ovenfor.

 

Ved å plassere litt uskyldig reklame på gravsteinen så oppnår man optimalisering og koordinering av økonomien og landområde. Hvorfor skal vi bruke store landområder til stygge gravsteiner? da kan vi gjerne optimalisere kirkegårdene slik at de tjener andre sine interesser hvor de selv får hevet de estetiske på kirkegården.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Eg vil kremerast og få aska mi spredd ein eller anna plass. Null gravstein. :thumbup:

 

Det er bra for da slipper vi å måtte sløse vekk landområder til minne for deg. Men nå er jo problemet alle de tusener med kvadratkilometer med kirkegårder i verden som har null funksjon for resten av samfunnet. Kirkegårdene er stygge og de opptar plass, så hvorfor ikke gi de litt reklame slik at de får en funksjon, hvor de estetiske vil bli hevet men samtidig folk rundt vil få en lysere fremtid og et bedre liv, spesielt familien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Uansett hva man måtte mene om det det moralske aspektet tror jeg neppe det å forbinde et produkt med folks døde venner/slektninger er særlig god markedsføring. Vil vel lett ha motsatt effekt...

 

Eneste grunnen til at du kommer på en kirkegård er for å sette opp blomster og slikt, vi kan eliminere familiens tilstedeværelse ved å tilby dem automatisk vedlikehold på graven som er gratis, da trenger de ikke å være der.

 

Nå er ikke målgruppen min bare familien, men fotgjengere som går forbi eller gjennom kirkegården og da driter de opp i om de ser et flott tilbud for et vaskemiddel på en av gravstøttene når de bare går forbi stedet og ikke har noen pårørende som er gravlagt der.

Lenke til kommentar

da er det bedre med en gravstein som har litt reklame på baksiden som samtidig kan gi økonomien et lite løft

Du har ennå ikke forklart hvordan denne reklamen skal "gi økonomien et lite løft".

 

Eneste grunnen til at du kommer på en kirkegård er for å sette opp blomster og slikt,

Noen kommer faktisk for å begrave sine nylig avdøde slekt og venner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om målgruppen ikke er de som besøker graven er det vel lite poeng i å ha reklamen på selve gravstøttene. Reklameskilt langs utsiden/stien vil være mye mer effektivt.

 

Å komme med en drøy ide bare for å provosere er naturligvis helt greit (dette er er tross alt internett), men du kunne da vel i det minste ha funnet på en god en :p

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Penger er ikke alt her i verden, med litt respekt for de døde, så er det kanskje ikke det å smøre reklame på gravsteinene deres som betyr respekt. De bør respekteres og de har ikke bruk for reklamen.

 

Tjen penger på noe annet!

 

 

Mvh Robert.

 

Så du mener at generell reklame er respektløst, kan du begrunne hvorfor?

Å ha reklame på gravsteiner er økonomisk forsvarlig pga disse punktene:

 

- alle har råd til gravstein

- man kan få en bedre gravstein

- gratis vedlikehold og stelling av gravstein noe som vil skåne de eldre

- konstruktivt for samfunnet fordi man får solgt unna varer og staten får mer moms.

- fattige får mer penger pga dette

Han sa ikke at generell reklame er respektløst. Men å sette reklame på graven til en person er respektløst. Det er ikke fett å sette reklame på gravsteiner til faren sin. Og drit nå i om man får en "bedre" gravstein, for man setter en gravstein for å vise at ligger et menneske der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...