Gå til innhold

Hva synes dere om å selge reklameplass på gravsteiner?


Gjest Slettet+56132

om reklamefinansierte gravstøtter og kirkegårder  

58 stemmer

  1. 1. Ville du ha hatt reklame på din gravstøtte for å støtte din familie og kirkegård?

    • Ja, jeg vil ha reklame på baksiden av gravstøtten
      7
    • Nei, jeg er ikke interessert i å ha reklame på gravstøtten
      51
    • Vet ikke, må se om alle andre gjør det først
      0
  2. 2. Har du troen på denne forretnings modellen?

    • Ja, reklamefinansierte kirkegårder har potensial
      5
    • Nei, dette har ingen fremtid
      48
    • Vet ikke, klarer ikke å spå fremtiden
      5


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

da er det bedre med en gravstein som har litt reklame på baksiden som samtidig kan gi økonomien et lite løft

Du har ennå ikke forklart hvordan denne reklamen skal "gi økonomien et lite løft".

 

Eneste grunnen til at du kommer på en kirkegård er for å sette opp blomster og slikt,

Noen kommer faktisk for å begrave sine nylig avdøde slekt og venner.

 

Reklamen kan gi et økonomisk løft fordi den gjør at folk tjener eller sparer penger på å implantere reklame på folks gravstøtter. Du må være korttenkt hvis ikke du klarer å se hvilke fordeler dette medfører.

 

Folk kommer til en kirkegård for første gang for å gravlegge noen, men så vil de dukke opp igjen for å vedlikeholde og stelle graven. Men hvis vi tilbyr familiene gratis vedlikehold og stelling så slipper de å måtte dukke opp, dette gir igjen særlig fordel til eldre med dårlige bein eller funksjonshemmede.

 

Reklamens funksjon er å opplyse folk om tilbud, folkene må ikke nødvendigvis være familiemedlemmer, men forbipasserende fotgjengere som går langs eller bruker kirkegården som gjennomgang. Og da vil de selvsagt få øye på reklamen og da var reklamen vellykket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Har ikke noe problem med at min familie kan tjene penger min død når den kommer, så hadde lett hatt reklame på min gravstein. Problemet er vel ikke å få folk villige til å selge gravsteinen sin men heller å finne noen som vil annonsere på gravstein.

 

Nei du trenger ikke å selge gravsteinen, du bare lar annonsørene få bore fast et lite reklameskilt slik som på veggene til butikken så festes reklamen inni "ramma". Familien vil ikke se reklamen fordi den er på baksiden av gravsteinen.

 

Om målgruppen ikke er de som besøker graven er det vel lite poeng i å ha reklamen på selve gravstøttene. Reklameskilt langs utsiden/stien vil være mye mer effektivt.

 

Å komme med en drøy ide bare for å provosere er naturligvis helt greit (dette er er tross alt internett), men du kunne da vel i det minste ha funnet på en god en :p

 

Dette er ikke en provokasjon, det er en dønn seriøs idé.

 

Å sette opp skilter i området er dyrt, og gjør nytt område enda styggere som er utenfor kirkegården, da er det bare bedre å sette opp reklame "rammer" på gravstøttene og eventuelt monumenter på kirkegården.

 

Jeg hater reklame, så for min del synes jeg dette var en rævva idè.

Det må da gå an å finne andre plasser å forsøple enn ens egen families grav..?

Respektløst og utrolig dårlig idè.

 

Begrunn hvorfor det er respektløst, og hvorfor dette hvorvidt er en dårlig idé. Vedkommende er jo dau! og kommer aldri til å gjenoppstå, for vedkommende er jo tross alt i "himmelen" er det ikke det de sier i bibelen?

Lenke til kommentar

Reklamen kan gi et økonomisk løft fordi den gjør at folk tjener eller sparer penger på å implantere reklame på folks gravstøtter.

Ja, du gjentar dette til stadighet som om det skulle være en udiskutabel sannhet, men det er jo bare en udokumentert påstand du kommer med.

 

Vil det føre til at det brukes mer på penger på reklame, eller vil bare reklamebudsjettet dreies fra konvensjonell markedsføring til "graveyard commercials"?

 

Vil hver hundrelapp brukt på "graveyard commercials" resultere i større inntjening enn en hundrelapp brukt på annen reklame?

 

Du har ikke akkurat kommet med overbevisende argumenter for ditt "business case".

 

Du må være korttenkt hvis ikke du klarer å se hvilke fordeler dette medfører.

Ja, det er nok meg det er noe i veien med ... Reklamebudsjettet mitt kommer nok ikke til å gå til til gravsteinsløsninger med det første.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det må da gå an å finne andre plasser å forsøple enn ens egen families grav..?

Tatovere det i pannen til Tricell, for eksempel?

1) Han slipper å se det selv, dersom det skulle plage ham

2) Uutnyttet plass kommer endelig til praktisk anvedelse

3) Han kan tjene noen kroner til stell & vedlikehold av hode & kropp.

4) Vi kan få et "løft i økonomien"

 

Ja dette hadde vært en glimrende idé dersom jeg hadde vært en asiatisk bitch av ett eller annet slag som alle vil se på, men dessverre så er ikke jeg et bra mål objekt for å ha reklameplass på meg, hadde du brukt hode så kunne du heller ha sagt at jeg burde heller ha reklamen på klærne mine fordi da kan jeg utnytte hele kroppen, men igjen jeg er ikke et interessant syn for folket.

 

Id-én skades ytterligere fordi jeg er innendørs halve døgnet og da mister reklamen funksjonen, fremfor en permanent rig som står klart og tydelig 24/7 365 dager i året, i 25år eller 50år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Forbipasserende ser reklamen, ergo har man en ny problemstilling; klasseskille.

 

Om du brenner for denne [sensurert] idèn din, så må du jo bare prøve da, og se hvor langt du kommer.

Virker jo som du allerede har bestemt deg for at dette er en bra sak, så vær så god, prøv.

 

En ting til dere skal vite er at jeg spekulerer aldri, ellers vil jeg si at jeg spekulerer. Dette for å forebygge en eventuell for rask beslutning. Dette er en idé som er til tabloid og må diskuteres før et handlekraftig sjakktrekk finner sted.

 

Kan du utdype hva du mener med klasseskille i forbindelse med dette?

Lenke til kommentar

Det må da gå an å finne andre plasser å forsøple enn ens egen families grav..?

Tatovere det i pannen til Tricell, for eksempel?

1) Han slipper å se det selv, dersom det skulle plage ham

2) Uutnyttet plass kommer endelig til praktisk anvedelse

3) Han kan tjene noen kroner til stell & vedlikehold av hode & kropp.

4) Vi kan få et "løft i økonomien"

 

haha priceless :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Reklamen kan gi et økonomisk løft fordi den gjør at folk tjener eller sparer penger på å implantere reklame på folks gravstøtter.

Ja, du gjentar dette til stadighet som om det skulle være en udiskutabel sannhet, men det er jo bare en udokumentert påstand du kommer med.

 

Vil det føre til at det brukes mer på penger på reklame, eller vil bare reklamebudsjettet dreies fra konvensjonell markedsføring til "graveyard commercials"?

 

Vil hver hundrelapp brukt på "graveyard commercials" resultere i større inntjening enn en hundrelapp brukt på annen reklame?

 

Du har ikke akkurat kommet med overbevisende argumenter for ditt "business case".

 

Du trenger bare å vite en ting du, reklame opplyser folk og det fører til at folk selger bedre. Det spiller ingen rolle hvordan reklamen distribueres alt fra radio, TV, Internett, posten, telefonen, reklametavler, utsagn, tilbud på stedet. Nå tar jeg idén til holmgang for å diskutere saken i henhold til implantering av reklame på folks gravstøtter.

 

Det må da gå an å finne andre plasser å forsøple enn ens egen families grav..?

Tatovere det i pannen til Tricell, for eksempel?

1) Han slipper å se det selv, dersom det skulle plage ham

2) Uutnyttet plass kommer endelig til praktisk anvedelse

3) Han kan tjene noen kroner til stell & vedlikehold av hode & kropp.

4) Vi kan få et "løft i økonomien"

 

haha priceless :!:

 

Ikke sant? dette var en pill råtten idé tvers igjennom og lite gjennomtenkt fra den kanten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

ja jo, god idee det der, saklig og fint, blir nok en hit.

 

 

 

 

nowai.jpg

 

 

 

Kan vi unngå slike meningsløse OT innlegg heretter? da de har ingen saklig funksjon i denne debatten og derfor har ikke innlegget retten til å ha en eksistens.

Lenke til kommentar

Har nå lest litt på denne tråden og kommer her med min mening:

 

Jeg synes dette høres spennende ut. Men la oss nå ta den litt lenger. Hva med en løsning der en har en liten skjerm som sprer reklame. Denne kan være på forsiden eller baksiden av gravsteinen. Slik kan forskjellige annonsører kjøpe seg plass. For de etterlatte kan dette gjøre den økonomiske delen av ett dødsfall lettere. Og hva om det er reklame på arket man får utdelt i begravelsen.

 

Uansett, dette hørtes spennende ut spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Har nå lest litt på denne tråden og kommer her med min mening:

 

Jeg synes dette høres spennende ut. Men la oss nå ta den litt lenger. Hva med en løsning der en har en liten skjerm som sprer reklame. Denne kan være på forsiden eller baksiden av gravsteinen. Slik kan forskjellige annonsører kjøpe seg plass. For de etterlatte kan dette gjøre den økonomiske delen av ett dødsfall lettere. Og hva om det er reklame på arket man får utdelt i begravelsen.

 

Uansett, dette hørtes spennende ut spør du meg.

 

Flott at det finnes flere som kan se at det finnes potensial i dette. Ved å opprette et internasjonalt konsern innenfor gravstein annonser så kan man fort bli mange millionær eller kanskje til og med milliardær.

 

Kan opposisjonen komme med konstruktive motargument som sier at dette ikke er en god idé?

Jeg er aldeles ikke interessert i "dårlig ide", "respektløst for de døde", osv.

Lenke til kommentar

Dårlig idé.

Hadde overhode ikke likt å sett noe som helst form for reklame på en gravstein. Hjelper lite om jeg får den billigere eller lignende. Synes det er utrolig ufint og respektløst i mine øyne å ha reklame på en gravstein.

 

Vi er allerde omringet av reklame hvor enn vi går, en kirkegår burde være et untak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja dette hadde vært en glimrende idé dersom jeg hadde vært en asiatisk bitch av ett eller annet slag som alle vil se på, men dessverre så er ikke jeg et bra mål objekt for å ha reklameplass på meg, hadde du brukt hode så kunne du heller ha sagt at jeg burde heller ha reklamen på klærne mine fordi da kan jeg utnytte hele kroppen, men igjen jeg er ikke et interessant syn for folket.

 

Så det er mange flere som vil se gravsteinen din, enn trynet ditt?

 

Jaggu, må sitte mye inne og pønske på penger du....

 

 

Mvh Robert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Dårlig idé.

Hadde overhode ikke likt å sett noe som helst form for reklame på en gravstein. Hjelper lite om jeg får den billigere eller lignende. Synes det er utrolig ufint og respektløst i mine øyne å ha reklame på en gravstein.

 

Vi er allerde omringet av reklame hvor enn vi går, en kirkegår burde være et untak.

 

Hvorfor skal du ha alt på dine vilkår? reklamen befinner seg ikke på disse stedene:

 

  • oppe
  • under
  • venstre side
  • høyre side
  • forsiden
  • oppi bedet

 

Men den befinner seg på baksiden. I mine øyne så må man ofre noe for å få noe, i dette tilfellet så er det et valg mellom en fin gravstein eller ingen gravstein hvis man har dårlig økonomi. Å ha en grav som mangler gravstein etter flere år er mye mer respektløs fremfor bittelitt reklame på baksiden.

 

Nei kirkegården burde ikke være et unntak, disse gårdene er stygge og meningsløse installasjoner som sluker plass til et meningsløst formål som har ingen permanent fremtid, og dermed kan vi gi kirkegården en funksjon som er å implantere reklame noe som vil gjøre drifte BILLIGERE og familien TJENER penger.

 

Dette kan til og med føre til smarte innovative løsninger hvor vi optimaliserer plassbruken slik at flere personer får gravplass fordi kirkegården har råd til det takket være reklamen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Ja dette hadde vært en glimrende idé dersom jeg hadde vært en asiatisk bitch av ett eller annet slag som alle vil se på, men dessverre så er ikke jeg et bra mål objekt for å ha reklameplass på meg, hadde du brukt hode så kunne du heller ha sagt at jeg burde heller ha reklamen på klærne mine fordi da kan jeg utnytte hele kroppen, men igjen jeg er ikke et interessant syn for folket.

 

Så det er mange flere som vil se gravsteinen din, enn trynet ditt?

 

Jaggu, må sitte mye inne og pønske på penger du....

 

 

Mvh Robert.

 

Mange flere vil se gravsteinen enn mitt tryne fordi jeg er inne halve døgnet, hvor 8 timer forsvinner til søvn og 4 timer + går til diverse ting, så implantere reklame på en gravstøtte som alltid er tilgjengelig ved en tungt trafikkert vei av fotgjengere eller eventuelt saktegående biler som alltid vil se reklamen i alt slags vær når som helst på døgnet er en bedre løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...