Tj-nome Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mars 2011 Svært merkelig. Kan det være java? Åpne du CMD vinduet og skriv java -version? og poste den her? Jeg vil gjerne likt og sjå hva commando linje du starte serveren med og hvor mye RAM du gir den. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2011 Hmm, har spilt i hele dag uten et eneste feilslag i det hele tatt. Jaja, er fornøyd så lenge det funker. Det er ikke jeg som hoster serveren, så det har jeg ikke tilgang på. Men min java er iallefall den nyeste. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 20. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2011 Om klokka på klientpc'r sliter med syncing av timeservere, stiller klokka manuelt og/eller klokka går rart, så blir minecraftserveren spamma ned med events fra klienten, som igjen selvsagt krever mye mer cpu og den kan få cant keep up meldinger :\ Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Stemme det arthoz, spesielt vist den er usynket den må ta igjen "tapt arbeidstid" Har litt med sammenhengen til hvorfor speed bug fungere med klokken for klienten. @Brian Hjelper meg ikke om java er det nyeste, må ha spesifikk informasjon slik jeg kan undersøke det. Spesielt om det er 32/64 bit og hvilken rev. Starte den serveren med EXE eller commando linje? Endret 20. mars 2011 av Tj-nome Lenke til kommentar
Ole_Bauer Skrevet 21. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2011 Hei, har prøvd å lage meg server nå og klarer å koble til selv med ip:25565 men andre får ikke koblet til. bruker bukkit. noen som har peiling på hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mars 2011 Du må åpne ruteren din slik folk kan koble til din ip, med den porten. Lurer du på hvordan du skal sette opp port forwarding/åpne porter for å kunne spille? Da kan spørsmålet stilles her: Internett og nettverk. Eller du kan følge guide til din ruter på http://www.portforward.com/ Eventuelt kan du spør her i tråden vist du lurer på mer. Lenke til kommentar
Ole_Bauer Skrevet 21. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) Tror jeg har åpnet, har sjekket på den siden her http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/. Brukte IPv4 addressen som server ip. Men det virker fortsatt ikke. Endret 21. mars 2011 av Ole_Bauer Lenke til kommentar
Ole_Bauer Skrevet 21. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2011 Kommer med litt mer informasjon. Når jeg joiner serveren så kan jeg enten joine med localhost eller IPv4:25565 viss jeg bruker router ipen så kommer jeg ikke inn, mens når andre joiner med IPv4:25565 så får de failed to connect. Men når de bruker routeripen så kommer de nesten inn Det står for dem at de logger inn, men så får de "connection lost, timed out" Ideer? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mars 2011 Tja har en ide. Feilen er i socket med request, Om den er til klienten eller Minecraft sin auth server er ikke godt og si. Kan du prøve offline modus? Lenke til kommentar
Wutwut Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Kan jeg bruke .exe filen eller må jeg ha .jar for å sette opp bukkit og plugins? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Du kan bruke EXE filen, men direkte med jar er mer stabilt og du kan sette opp flags med jar. Lenke til kommentar
Wutwut Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Du kan bruke EXE filen, men direkte med jar er mer stabilt og du kan sette opp flags med jar. Ok,, og om jeg vil legge det til serveren nå, kan det skade eller fjerne det som allerede er på serveren? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. mars 2011 Du kan sette opp bukkit, skal ikke skade, men ta backup av world tilfelle det hender noe uforventet. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 25. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2011 hvordan kan jeg gjøre sånn at jeg kan spawne ting, endre på innstillinger, endre på dag og natt osv? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 25. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2011 Plugins. Spawne ting er /give *navn* *id* *antal* Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mars 2011 hvordan kan jeg gjøre sånn at jeg kan spawne ting, endre på innstillinger, endre på dag og natt osv? Du må ha bukkit og en plugin som gjør akkurat dette: http://bukkit.org/ Lenke til kommentar
D02 Skrevet 27. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2011 takk for svar. hvordan kan jeg gjøre sånn at jeg kan bygge på spawnern? Lenke til kommentar
D02 Skrevet 27. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2011 fikk det til, men når jeg bygger på spawnern så flytter den seg. Har set på youtube at noen har bygget treblokker der man spawner. noen som vet hvordan jeg kan få til det? Lenke til kommentar
Wutwut Skrevet 28. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2011 Har fått til bukkit og pluginsa og masse nå Så veldig hjelpsom tutorial detta her! Takker for det Men ett par ting jeg lurte på: 1. Når jeg slår av server og på igjen, må jeg skrive save-all eller save-on først for å sikre meg at ikke noe av det jeg har gjort går tapt? Eller skal det vel lagres av seg selv? 2. Noen som har en god og enkel plugin for beta, som man kan bruke til å sette opp "blacklist/whitelist" på items og block og sånt. Slik at f.eks ops ikke kan spawne gold ore, osv. 3. Har sett noen servere som har flere "ranker" som Guest, da du ikke kan gjøre noe, builder da du kan bygge, også op, admin, osv. Noen som har en plugin for dette? Det var det jeg egentlig lurte på ... Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå