Gå til innhold

Game Maker Tråden


Skal det være en GM konkurranse?  

26 stemmer

  1. 1. Skal det være en GM konkurranse?

    • JA
      10
    • NEI
      2
    • JA, men tror ikke jeg blir med
      14


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en måte, men hvor mange spill prøver seg, og hvor mange lykkes? Og hva med alle oss som aldri har hørt om den siden? ;) Det er en av grunnene hvorfor jeg lager Diamond Sisters som en franchise. De fikk først et Breakout, og neste blir et plattformspill med Stevie Rae. Etterhvert skal jeg lage en hemmeside for dem og hele greien, og siden jeg er forfatter har jeg vurdert å skrive en samling noveller basert på franchisen. På den måten kan en eller annen til slutt oppdage franchisen og bli interessert i å hjelpe til med å ta den videre. I teorien. :p

Lenke til kommentar

Det er en måte, men hvor mange spill prøver seg, og hvor mange lykkes? Og hva med alle oss som aldri har hørt om den siden? ;)

 

Veel, hvis du liker indie games, spillutvikling og modifikasjoner så vet du om TIGsource før diskusjon.no :p

 

Har tenkt tanken å lage en egen side for dette selv siden jeg ikke finner noen andre enn denne?? :p

 

Noen som vet om noen Norske sider?

 

PuTs

Endret av Tanketrekker
Lenke til kommentar

Det er nok vanskelig å tjene penger på dette, ja. Men mange av oss lager spill som hobby, og personlig bryr jeg meg ikke om jeg tjener noe på det. Så lenge jeg har det moro å lage noe er det nok. Om noen faktisk spiller det er det en bonus. ;) Hele Indiesjangeren er jo basert på å lage gratis spill man gir ut gratis. Alt handler ikke om penger.

 

D02, jeg er for opptatt med andre ting til å bli med i en sånn konkurranase, men kanskje andre har lyst?

 

Indie handler vel forsåvidt om å være selvstendig (independent) utvikler, altså foruten publisher, og ikke om man tjener penger eller ei på det. De fleste seriøse indie-developers ønsker jo å leve på det, så sant det går forbi hobbybasis. Penger må en ha uansett. Om en klarer å leve på noe man brenner for er jo bare bra. World of Goo og Minecraft er to eksempler på vellykkede indiespill. Det kryr av andre titler til iPhone og diverse underbutikker til konsollene.

 

Poenget mitt er vel bare at om du er villig, har kunnskapen, og tiden til å lage noe skikkelig "stort" i GameMaker (noe med presentabelt innhold som er forbi et lite hobbyprosjekt), er det nesten dumskap å ikke engang prøve å finne en mer egnet plattform. Det er ikke så vanskelig som mange virker å tro - så sant en har øya åpne og pågangsmotet på plass.

 

I dag kan så og si alle tjene noe på spill. Problemet er vel heller at det er blitt så lett at det er mange om beinet. Ergo det er vanskelig å leve på det.

Endret av UleDule
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei, har tenkt på å lage et rolle/eventyr/fantasy spill med gamemaker 8.1. Jeg begynner med scratch, kun med noen få resurser jeg lastet ned fra yoyo. Jeg tenkte spillet skulle hete "Quest for Final Fantasy", og som tittelen sier, vil jeg ha med personer, utstyr, plasser og hendelser fra spillene. Da mener jeg alle spillene i Final Fantasy serien :D Jeg vil at dette skal bli et stort og bra spill. Jeg har bare lite versjonen av GM, men jeg har laget noen få små spill med GM lite før, så jeg vet litt. Hvis noen har noen bra råd eller resurser, hadde det vert fint om dere kunne sende de til meg via epost hvis det er mulig ([email protected]) Når jeg er ferdig, vil selvfølgelig alle som hjelper til, havne på credits listen :D PS: har kansje planer om å evt. laste opp spillet på kongregate.com, så ting må vre bra :D Jeg tjener ingenting på dette, så dette er helt frivillig på alle måter :D

Har bare litt fritids :p

Takk for svar :D Snakkes.

Lenke til kommentar

Hei, har tenkt på å lage et rolle/eventyr/fantasy spill med gamemaker 8.1. Jeg begynner med scratch, kun med noen få resurser jeg lastet ned fra yoyo. Jeg tenkte spillet skulle hete "Quest for Final Fantasy", og som tittelen sier, vil jeg ha med personer, utstyr, plasser og hendelser fra spillene. Da mener jeg alle spillene i Final Fantasy serien :D Jeg vil at dette skal bli et stort og bra spill. Jeg har bare lite versjonen av GM, men jeg har laget noen få små spill med GM lite før, så jeg vet litt. Hvis noen har noen bra råd eller resurser, hadde det vert fint om dere kunne sende de til meg via epost hvis det er mulig ([email protected]) Når jeg er ferdig, vil selvfølgelig alle som hjelper til, havne på credits listen :D PS: har kansje planer om å evt. laste opp spillet på kongregate.com, så ting må vre bra :D Jeg tjener ingenting på dette, så dette er helt frivillig på alle måter :D

Har bare litt fritids :p

Takk for svar :D Snakkes.

 

Hvorfor bruker du ikke rgp maker vx til FF spillet i stedet? Program laget for rpg games.. Veldig enkelt program.. Tenkte å lage en remake av nes versjonen av final fantasy 7 selv, men startet med platform spill i stedet ^_^

 

Nes versjon av FF7? What? Joda, et kinesisk selskap som lagde remake av det.. Søk youtube :)

 

PuTs

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...