Gå til innhold

P67/H67 (Sandy Bridge) hovedkort tilbakekalles av intel


omkalsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om jeg skal følge meg heldig eller uheldig. Jeg bestilte denne og begynte å bygge PC. PCen er nå i en alder av 3dager og fungerer som den skal. Men jeg lurer på noe, er ikke hjemme så jeg får ikke sjekket noe. Men jeg husker å ha lest at SATA inngangene 0 og 1 skal fungere uansett, men jeg ser jo bare innganene med nr1,2,3,4 og nr1 og 2. Skal åpne og sjekke når jeg kommer hjem.

 

Men jeg kjøpte PCen som skal holde seg i flere år nå som student-tida kommer og jeg skal bruke mindre penger på sånt. Derfor skal jeg ikke overklokke pcen for da mister jeg garantien. Men om det da skulle dukke opp problemer som er større enn det produsentene forteller, slik at jeg må sende hovedkortet tilbake og få et nytt et. Må jeg da bytte prossessor eller kan man bruke samme prossessoren? Må jeg innstallere diverse ting og greier ved oppstart pga nytt hovedkort eller brukes det igjen det som er på Hd?

Lenke til kommentar

Men jeg kjøpte PCen som skal holde seg i flere år nå som student-tida kommer og jeg skal bruke mindre penger på sånt. Derfor skal jeg ikke overklokke pcen for da mister jeg garantien. Men om det da skulle dukke opp problemer som er større enn det produsentene forteller, slik at jeg må sende hovedkortet tilbake og få et nytt et. Må jeg da bytte prossessor eller kan man bruke samme prossessoren? Må jeg innstallere diverse ting og greier ved oppstart pga nytt hovedkort eller brukes det igjen det som er på Hd?

 

Ser ikke for meg at du ikke får nytt kort fra produsenten når de lanserer de nye kortene. Skal ikke si det for sikkert, men som sagt det er dårlig PR for produsenten å ikke passe på kundene sine. Dersom de har solgt et dårlig produkt og det har trukket tilbake kortene fra markedet, vil jeg da tro at du beholder det du har til de lanserer de nye :)

Lenke til kommentar

Gjelder salgsstart april for alle 1155 kortene? Til nå er det vell bare Asus og Zotac som har mini itx kort, men de var ikke engang kommt ut da feilen ble påvist. Er det større sjangs for at disse kommer kjappere? :) Noen som har hørt/sett rykter om andre mini-itx kort? MSI og Gigabyte burde komme ut med noe.

Lenke til kommentar

Gjelder salgsstart april for alle 1155 kortene? Til nå er det vell bare Asus og Zotac som har mini itx kort, men de var ikke engang kommt ut da feilen ble påvist. Er det større sjangs for at disse kommer kjappere? :) Noen som har hørt/sett rykter om andre mini-itx kort? MSI og Gigabyte burde komme ut med noe.

 

Det er ikke hovedkortene det er noe galt med sånn sett, men chipsettet. Så de har nok feil de også.

Lenke til kommentar

Gjelder salgsstart april for alle 1155 kortene? Til nå er det vell bare Asus og Zotac som har mini itx kort, men de var ikke engang kommt ut da feilen ble påvist. Er det større sjangs for at disse kommer kjappere? :) Noen som har hørt/sett rykter om andre mini-itx kort? MSI og Gigabyte burde komme ut med noe.

 

Det er ikke hovedkortene det er noe galt med sånn sett, men chipsettet. Så de har nok feil de også.

Og 3Gb/s sata-kontaktene er ikke en del av hovedkortet ? :p

Lenke til kommentar

Gjelder salgsstart april for alle 1155 kortene? Til nå er det vell bare Asus og Zotac som har mini itx kort, men de var ikke engang kommt ut da feilen ble påvist. Er det større sjangs for at disse kommer kjappere? :) Noen som har hørt/sett rykter om andre mini-itx kort? MSI og Gigabyte burde komme ut med noe.

 

Det er ikke hovedkortene det er noe galt med sånn sett, men chipsettet. Så de har nok feil de også.

Og 3Gb/s sata-kontaktene er ikke en del av hovedkortet ? :p

 

Såklart, men håper du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Det viktigste på SATA6-portene(Systemdisk og lagringsdisk) og optisk drev på SATA3. Er nok det jeg kommer til å kjøre. Mitt P8P67 Pro har jo to ekstra SATA6-porter via en Marvell-kontroller, så jeg vurderer å sette lagringsdisk på denne, og mine to SSD-er på Intel-portene.

Lenke til kommentar

Jeg har klagd 2 ganger på dette og 3 ganger fordi dustinhome sendte meg feil vare 2 ganger. Alle de gangene, til og med når jeg har ringt så har det vært en og samme person som har svart meg..

 

Denne gangen fikk jeg følgende svar:

Jeg ser du har kjøpt en ASUS P8H67-V H67 S-1155 ATX, på orderen 10678145.

Det er feil i Sandy bridge chipset som er produsert av Intel, som gjør at du vil fra problemer med SATA3 portene i framtiden.

 

Det vi kan gjøre er å erstatte ditt hovedkort med et nytt kovedkort når vi får ny batch. Ellers kan jeg sende deg en av disse SATA 3 kontroller kortene som erstattning:

PCI: 5010444747 PROMISE TX4 S-ATA/300 PCI

För PCI-E: 5010331074 ST LABS SATA/300 4-PORT PCI-E

Lenke til kommentar

Trodde alle P67 hovedkort ble sendt tilbake.

Asus P8P67 EVO er jo tilgjengelig i visse butikker.

https://prisguiden.no/sok?pg-q=Asus+P8P67+EVO&n=

Nope, ingen tilgjenglige. Det vil komme HK 22 Feb. I følge mange av nettbutikkene.

 

Tviler sterkt på at noen får inn P67-hovedkort 22. februar som ikke har feil på chipsettet.

 

Enig. Disse nettbutikkene bruker ofte en dato som er et par uker frem i tid, og når den dagen kommer (eller rett før) så bare øker de datoen med nye 14 dager...

Lenke til kommentar

Trodde alle P67 hovedkort ble sendt tilbake.

Asus P8P67 EVO er jo tilgjengelig i visse butikker.

https://prisguiden.no/sok?pg-q=Asus+P8P67+EVO&n=

Nope, ingen tilgjenglige. Det vil komme HK 22 Feb. I følge mange av nettbutikkene.

 

Tviler sterkt på at noen får inn P67-hovedkort 22. februar som ikke har feil på chipsettet.

De nettbutikkene har i hvertfall en felles dato. Vet ikke om det betyr at de har fått oppgitt en dato eller om de bare kopiere hverandre for å bli mer troverdige. Og for 7 dagers siden sa Intel at de var i gang med nye HK.

Lenke til kommentar

Trodde alle P67 hovedkort ble sendt tilbake.

Asus P8P67 EVO er jo tilgjengelig i visse butikker.

https://prisguiden.no/sok?pg-q=Asus+P8P67+EVO&n=

Nope, ingen tilgjenglige. Det vil komme HK 22 Feb. I følge mange av nettbutikkene.

 

Tviler sterkt på at noen får inn P67-hovedkort 22. februar som ikke har feil på chipsettet.

De nettbutikkene har i hvertfall en felles dato. Vet ikke om det betyr at de har fått oppgitt en dato eller om de bare kopiere hverandre for å bli mer troverdige. Og for 7 dagers siden sa Intel at de var i gang med nye HK.

 

Intel lager chipsettene, ikke hovedkortene. Det er nok rimelig lang vei fra ferdige chipset til lagervare hos butikker. Det hjelper lite at nettbutikkene sier de får inn hovedkort når leverandørene sier de ikke får det :)

Lenke til kommentar

Trodde alle P67 hovedkort ble sendt tilbake.

Asus P8P67 EVO er jo tilgjengelig i visse butikker.

https://prisguiden.no/sok?pg-q=Asus+P8P67+EVO&n=

Nope, ingen tilgjenglige. Det vil komme HK 22 Feb. I følge mange av nettbutikkene.

 

Tviler sterkt på at noen får inn P67-hovedkort 22. februar som ikke har feil på chipsettet.

De nettbutikkene har i hvertfall en felles dato. Vet ikke om det betyr at de har fått oppgitt en dato eller om de bare kopiere hverandre for å bli mer troverdige. Og for 7 dagers siden sa Intel at de var i gang med nye HK.

 

Intel lager chipsettene, ikke hovedkortene. Det er nok rimelig lang vei fra ferdige chipset til lagervare hos butikker. Det hjelper lite at nettbutikkene sier de får inn hovedkort når leverandørene sier de ikke får det :)

Ja. Snakket med Komplett i dag, de håper på å få HK i April...

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...