Gå til innhold

P67/H67 (Sandy Bridge) hovedkort tilbakekalles av intel


omkalsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte fra netonnet i går, de var de eneste som hadde p67 chipset å selge.

 

Fikk beskjed om at det ble sendt i dag, men nå ser jeg at de har fjernet p67 chipset fra hjemmesiden dems

 

 

Din heldige F. Surfa overalt og det er blitt tilbaketrukket i alle plasser. Naa maa jeg vente til midten av Mars fQr det blir PC paa meg, for det er ikke snakk om at jeg kjQper en Intel i5-760 prosessor for samme pris som en i5-2500k, som gruser den i benchmark (6,801 poeng mot 4,539) for ikke aa snakke om overklokkingsmulighetene.

 

Jeg kommer bare til aa bruke en HD og en DVD drive uansett saa for meg er buggen i hovedkortet urelevant.

 

 

Skal sjekke innom noen butikker i morgen og se om jeg kan overtale de, kanskje noen i Trondheim har lyst til aa bli kvitt en? Jeg betaler det samme du kjQpte den for. (rimelige grenser, litt over tusenlappen.)

Lenke til kommentar

Jeg bestilte fra netonnet i går, de var de eneste som hadde p67 chipset å selge.

 

Fikk beskjed om at det ble sendt i dag, men nå ser jeg at de har fjernet p67 chipset fra hjemmesiden dems

 

 

Din heldige F. Surfa overalt og det er blitt tilbaketrukket i alle plasser. Naa maa jeg vente til midten av Mars fQr det blir PC paa meg, for det er ikke snakk om at jeg kjQper en Intel i5-760 prosessor for samme pris som en i5-2500k, som gruser den i benchmark (6,801 poeng mot 4,539) for ikke aa snakke om overklokkingsmulighetene.

 

Jeg kommer bare til aa bruke en HD og en DVD drive uansett saa for meg er buggen i hovedkortet urelevant.

 

 

Skal sjekke innom noen butikker i morgen og se om jeg kan overtale de, kanskje noen i Trondheim har lyst til aa bli kvitt en? Jeg betaler det samme du kjQpte den for. (rimelige grenser, litt over tusenlappen.)

lyst å kjøpe min?

Lenke til kommentar
ABBO selger fremdeles! :) Har lagt inn ordre, men de må enten være jævlig treige, eller bare ha en fyr som pakker, for pakken "Venter på kolli-nummer". Anyways, håper den kommer ilø uka, evt. neste, haster i grunn ikke veldig. Og så satser jeg på å bruke LGA1155 til LGA2011 kommer, og da trenger jeg ikke å bekymre meg om nedbryting som tar mellom 2 - 3 år ;) Haha
Lenke til kommentar

Jeg bestilte fra netonnet i går, de var de eneste som hadde p67 chipset å selge.

 

Fikk beskjed om at det ble sendt i dag, men nå ser jeg at de har fjernet p67 chipset fra hjemmesiden dems

 

 

Din heldige F. Surfa overalt og det er blitt tilbaketrukket i alle plasser. Naa maa jeg vente til midten av Mars fQr det blir PC paa meg, for det er ikke snakk om at jeg kjQper en Intel i5-760 prosessor for samme pris som en i5-2500k, som gruser den i benchmark (6,801 poeng mot 4,539) for ikke aa snakke om overklokkingsmulighetene.

 

Jeg kommer bare til aa bruke en HD og en DVD drive uansett saa for meg er buggen i hovedkortet urelevant.

 

 

Skal sjekke innom noen butikker i morgen og se om jeg kan overtale de, kanskje noen i Trondheim har lyst til aa bli kvitt en? Jeg betaler det samme du kjQpte den for. (rimelige grenser, litt over tusenlappen.)

lyst å kjøpe min?

 

 

 

Har bestilt fra Abbo saa nA krysser jeg fingra og ser om den kommer, selv om det virker litt suspekt :)

Lenke til kommentar

Pokker også. Virker ikke helt som nødløsningen med å bruke 6Gb/s-portene er helt god:

 

 

Feb 3 15:48:38 xxx kernel: [173178.892597] ata10: hard resetting link

Feb 3 15:48:39 xxx kernel: [173179.263172] ata10: SATA link up 3.0 Gbps (SStatus 123 SControl 300)

Feb 3 15:48:39 xxx kernel: [173179.275145] ata10.00: configured for UDMA/133

Feb 3 15:48:39 xxx kernel: [173179.275153] ata10.00: device reported invalid CHS sector 0

Feb 3 15:48:39 xxx kernel: [173179.275161] ata10: EH complete

 

 

Noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvilken disk som er koblet på denne "ata10.00"? Dvs., hvilken /dev/something korresponderer til ata10.00??

 

Sukk.

Lenke til kommentar

Pokker også. Virker ikke helt som nødløsningen med å bruke 6Gb/s-portene er helt god:

 

 

Feb 3 15:48:38 xxx kernel: [173178.892597] ata10: hard resetting link

Feb 3 15:48:39 xxx kernel: [173179.263172] ata10: SATA link up 3.0 Gbps (SStatus 123 SControl 300)

Feb 3 15:48:39 xxx kernel: [173179.275145] ata10.00: configured for UDMA/133

Feb 3 15:48:39 xxx kernel: [173179.275153] ata10.00: device reported invalid CHS sector 0

Feb 3 15:48:39 xxx kernel: [173179.275161] ata10: EH complete

 

 

Noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvilken disk som er koblet på denne "ata10.00"? Dvs., hvilken /dev/something korresponderer til ata10.00??

 

Sukk.

 

 

 

Noe jeg synes er rart, er at Intel pAstAr at bare 5-15% er pAvirket av denne feilen, og at det bare vil bli merkbart etter 3-10 maaneders bruk. (hvis man bruker 3GB portene)

 

Jeg haaper det ikke er mer i denne feilen som vi ikke veit om, har bestilt hele rekla med i7 2600k selv og hadde blitt mildt skuffa hvis Intel har downplaya hvor alvorlig feilen er.

Lenke til kommentar

Det er slik at det er SATA3-portene som er påvirket, og ikke SATA6, sant?

 

For min del så klarer jeg meg med to 6Gb/s-porter og 3Gb/s til CD/DVD og en ekstra HDD.

 

 

Det er akkuratt det jeg satser paa selv, men det er jo en gamble uansett hvordan man ser det.

 

PS: ikke koble til HDD i 3Gb/s, bruk DVD'n der og play it safe til de nye hovedkortene.

 

 

Det er veldig mye stress aa bytte hele oppsettet med nytt hovedkort men vi fAr se utviklingen paa hvor stor denne feilen er, det er en veldig tidlig fase.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har Intel downrata feilen de gjorde, det er noe man bare må vente av en så stor produsent. Dersom feilen ikke var så alvorlig hadde de ikke trukket dem tilbake fra salget.

 

Asus Sapertooth P67 har 4 sata 6GBps porter, så mitt problem er løst ialle fall til LGA 2011 kommer ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...