Gå til innhold

Hvorfor i all verden scorer FrP så bra på meningsmålingene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stemmer ikke frp er sterkt imot mye av det partiet står for men Norge har mange ting å vurdere enn bare rasisme. Det er ikke en hovedsak som fenger så mange lenger.

Viktigere saker som jeg kommer på i forbifarten er:

Bedre kollektivtrafikk

Bedre infrastruktur

Bedre helsevesen

Forsvaret

Effektivisering av offentlig byråkrati

EU/internasjonal handel/relasjoner

 

At vi hele tiden skal diskutere om vi skal ha flere/færre asylsøkere her til lands er ikke viktig nok for folk.

 

edit:

 

Dessuten er det veldig mange som ikke klarer å skille mellom innvandrere som bor her lovlig og kanskje har gjort det i 30år og som kan kalles for norske og vanlige asylsøkere, ser at du selv sauser sammen begge gruppene i emnet ditt. Akkurat det syns jeg heller egentlig ikke noe om.

Endret av Blåbær
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En spade er en spade og rasisme er rasisme. Jeg har satt fokus på Frp og rasisme i politikken. Det du skriver om forsvaret ser jeg ikke helt. Ihvertfall ikke hvis man ser på spk og sjøforsvaret noe jeg skrev ett svar på i tråden Hva hadde du gjort vis du hadde all makten i norge?. det andre du skriver kan jeg komme tilbake til. Bare at det finnes en eneste sjel som stemmer på Frp er ille nok mtp rasisme...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Jeg skjønner mange av de som stemmer FrP godt. Når Høyre nå antakelig kommer til å stemme for DLD, mangler Norge et troverdig liberalistisk og borgerlig parti. Havner Høyre på ja-siden tror jeg at jeg aldri kommer til å stemme de igjen, og da står jeg igjen med 2 alternativer: Venstre og FrP.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

altså spørsmålet handler om det som står i hovedinnlegget ;) og det jeg tar opp om hvorfor så mange stemmer frp. for dette handler om hvorfor folk stemmer frp på tross av politikken som står i linkene.

Mange stemmer nok FRP fordi Siv Jensen er veldig flink å snakke for seg, og det finnes alt for mange som stoler blindt på det hun sier, uten å sjekke fakta... Desverre :/

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner er hvordan høyre og FRP's sine politiske grunnverdier blir oversett til fordel for valgfleske og popularistiske utsagn som ikke har direkte rot i styringsdokumentene til partiene. FRP er for laver skatter og avgifter, (streng talt null skatter og avgifter), men samtidig for å ha private løsninger som det offentlige skal betale for, sånn som private sykehos, privatskoler, osv, osv, men dette er ikke en bra økonomisk politikk. Høyre er for bedrifter og ikke mennesker selv om Erna har prøvd å gi Høyre et annet image er det fortsatt slik at Hølyre står for å fjerne stillingsvernet, og gi rike mindre skatt fordi de betaler mer i absolutte beløp. Ikke glem at denn kraftledningssaken ble utnyttet av høyresiden mot rejeringspartiene, først ved at FRP tok opp i media en sak som er fylkestingsak, så når rejeringen har fomlet seg inn i saken og ser etter alternative løsninger sånn som nedgravd kabel, skriker høyre om at løsninger koster 500millioner mer enn ledninger som folket mener er stygt, der sitter rejeringen med en såkaldt "catch-22" og høyresiden fikk et vinn-vinn.

 

SV er og et høl-i-hue parti når vi er innom tåpligheter i norsk politikk. imot monarkiet, imot private alternativer til offentlig tjenester, offentlig innblanding i næringslivet, og masse annet kommunistisk vrøvel.

 

 

 

Jeg stemmer AP for de vil at jeg skal ha en jobb, de vil og at jeg skal ha velferdsfallnett hvis jeg ikke har en jobb, men de er ikke allergiske mot kapitalisme. Det beste av begge sidene. så pga APs styre siden krigen har vi blitt en curiositet for internasjonale politikkforskere for vi har sosialdemokratisk kapitalisme som vår økonomiform, og vi har blitt steinrike på det, og fått verdens beste levestandard, samtidig fikk finanskrisen oss til å bli rikere, i motsetning til resten av vesten.

 

 

 

For å svare trådstarter direkte: grunnen er at spørsmålene er skrevet slik at dette blir utfallet. samtidig er det en liten kontroveriell sak i media nå som har splitttet norge i to de som vil ha ho ut, og de som vil at vi skal bryte loven og la henne være, uansett hva regjeringen gjør er det masse mennesker som blir irritert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

FrP scorer bra fordi de er populistiske. De fronter saker som folk flest kan like. Innvandringspolitikken deres er kontroversiell, men de vil ihvertfall gjøre noe med alle de ulovlige innvandrerne i forhold til venstresiden der vi kaster penger etter alt som kan kalles innvandrere.

 

Grunnen til at innvandrere selv som bor lovlig i Norge melder seg inn, er fordi de ulovlige innvandrerne gir dem et dårlig rykte. Og vil gjerne bli akseptert mer innad i Norge.

 

Selv så stemmer jeg Høyre.

Endret av Sameboe
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg stemmer ikke frp er sterkt imot mye av det partiet står for men Norge har mange ting å vurdere enn bare rasisme. Det er ikke en hovedsak som fenger så mange lenger.

Viktigere saker som jeg kommer på i forbifarten er:

Bedre kollektivtrafikk

Bedre infrastruktur

Bedre helsevesen

Forsvaret

Effektivisering av offentlig byråkrati

EU/internasjonal handel/relasjoner

 

At vi hele tiden skal diskutere om vi skal ha flere/færre asylsøkere her til lands er ikke viktig nok for folk.

 

edit:

 

Dessuten er det veldig mange som ikke klarer å skille mellom innvandrere som bor her lovlig og kanskje har gjort det i 30år og som kan kalles for norske og vanlige asylsøkere, ser at du selv sauser sammen begge gruppene i emnet ditt. Akkurat det syns jeg heller egentlig ikke noe om.

 

Så godt som samtlige norske partier kan si seg enige i den lista der.

 

Personlig tror jeg FrP er populære av følgende årsaker:

- De appellerer til folks uvitenhet og økende kravstorhet. Selvsagt vil de rødgrønne har bedre eldreomsorg, men dette tar litt tid. FrP forsøker å overbevise befolkningen om at de rødgrønne ikke engang prøver å bedre eldreomsorgen.

- De appellerer til grådighet. Mindre skatt, mer velferd, billigere tobakk/alkohol.. MER AV ALT!

- De appellerer til folks fremmedfiendtlighet. Det er massevis av fremmedfiendtlige mennesker her i landet (varierende grad av rasisme vel å merke). FrP vet at dersom de er det partiet med strengest linje mot innvandrere, så vinner de mange stemmer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...