Gå til innhold

Hvorfor i all verden scorer FrP så bra på meningsmålingene?


Anbefalte innlegg

At du mener å kalle meg "faens dum" ikke er et personangrep vil nå jeg påstå sier litt om din egen intelligens, men det får nå være en annen sak. Nå er det jo hvorvidt jeg er en idiot som er tema. Tviler på at du står i en posisjon til å vurdere hvorvidt jeg er faens dum eller ikke. Men jeg kan komme med et motargument hvis det er ønskelig, jeg er faktisk blant topp30 beste vgs elever i fysikk i Norge. Så når du legger deg ikveld kan du tenke på at det er faens idioter som meg som skal drive verdiskapning i norsk næringsliv om noen år. Det vil nok gi deg mange søvnløse netter.

 

Diskusjonen jeg startet handlet ikke om hva som var realiteten innen for norsk helsesektor, det var hva som var målsettingen og hva som AP var "for". Du med din overlegne intelligens burde vel ha notert deg det?

 

Jeg skal si deg noe som du bør tenke på kjære Nicolas, det er en gruppe som utgjør det jeg vil kalle den respektable og oppegående delen av velgermassen til FrP (det er litt generaliserende, men etter hva jeg har opplevd så stemmer det ganske bra). Og det er de som sverger til liberalismen, individualismen og objektivismen. Men jeg skjønner ærlig talt ikke hva en person som meener at Ayn Rand er vår tids største filosof gjør i FrP. Jeg finner ikke ideologien(?) objektivismen nevnt en eneste gang i FrPs partiprogram, har ikke lett så veldig grundig, men allikavel.

 

Liberalisten i FrP meldte seg ut for 18 år siden, og det som er igjen er et populstisk sosialdemokratisk parti. Ironisk nok fikk FrP virkelig samlet velgere for første gang ved å føre velgerne bak lyset med det kjente "mustafa-brevet".

 

Det finnes partier for liberalister også, eksempelvis DLF og Friborgerforbundet, tror samtlige der ville ledd av deg hvis du hadde påstått at FrP fulgte Ayn Rands ideologi. Du kan jo prøvde deg på forumet til DLF: http://forum.dlf.info/

 

Kan tilslutt legge til at jeg verken stemmer FRP, SV, SP eller AP. Derfor kan jeg forholde meg noe mer objektivt til hele dette maset enn dere.

 

Jeg vil forøvrig fremdeles ha svar på hvordan FRP kan være imot DLD, fremme forslag om DNA registrering av hele befolkningen i 2005/2006 og forslag om DNA registrering av en liten minoritet i 2011.

 

At du er blandt de topp 30 beste VGS fysikk-elever i Norge er løgn* akkuratt som det andre du sprer og det er nettopp derfor jeg kommenterer her. Og som jeg gjentatte ganger har påpekt så stemmer heller ikke jeg FrP og at du er objektiv får alle Rands bøker til å gapskratte.

 

Hvorfor skal man ikke diskutere VIRKELIGHETEN av Ap's politikk? Det blir vanskelig å sammenligne FrP med Ap på den måten ettersom de aldri har hatt makten og da må man jo sammenligne hva de forskjellige partiene står for og hvordan denne politikken virker i realiteten. Da ser man på hva Ap gjør og hva FrP vil gjøre annerledes og det er vel en selvfølge at ikke alt blir en dans på roser bare FrP kommer i regjering. Det aller viktigste er å ha en sterk opposisjon slik at vi blir kvitt den rød-grønne. Det blir hvertfall for dumt å se du snakke om Ap's partiprogram når man bare kan se hva de gjør og hvordan de virker, se på de over 90 løftebruddene f.eks.

 

Og enda en gang, jeg stemmer ikke FrP, men jeg er grenseløst frustrert og lei over alle de åpenbare løgnene som blir servert her..

 

* Kan du hjelpe meg?

 

Si at at g er den omvendte funksjonen til en kontinuerlig strengt monoton funksjon f og at f er to ganger deriverbar i punktet y=g(x). Vis meg at g er to ganger deriverbar i x og at post-209337-0-70060500-1298749522_thumb.gif

forutsatt at post-209337-0-26982800-1298749595_thumb.gif ulik 0.

 

La f(x)=sin(x) og beregn post-209337-0-53067100-1298749630_thumb.gif

 

Igjen så unngår du tema, det blir nesten en parodi. Jeg kommenterer hvorvidt Ap er for eller imot å la lommeboka bestemme hvorvidt du skal få behandling eller ikke. Du presterer og kalle meg "faens dum" for å konkludere med at Ap ikke er ifor dette. Når jeg også henviser til Aps eget pariprogram for og "bevise" dette så velger du og totalt overse dette. Du vil istedenfor vri debatten mot hva som er realiteten i dagens helsestystem. Du kan vel heller si at du dreit kraftig på leggen da denne debatten ikke omhandlet realiteten, men målsettingen.

 

Morsommere blir det da du kaller det løgn at jeg er blant topp30 fysikk elever, for å "bevise" dette henviser du til en oppgave som overhodet ikke er relevant for noe fysikk på VGS nivå, din oppgave er rent matematisk. Jeg må nesten le litt, du kunne ihvertfall henvist til en oppgave innen fysikk.

 

http://www.fys.uio.no/skolelab/fysikkol/

 

Her finner du oppgavene jeg har regnet på, jeg kom videre til del 2, men dessverre ikke videre til nasjonal finale. Noe jeg vil skylde på at vi hadde lærerstudenter som underviste oss i termofysikk og elektrisitet.

 

Men den matteoppgaven skal jeg se på til imorgen, jeg har nettopp kommet hjem fra byen og har ikke planer om å løse derivasjonsoppgaver nå.

 

 

Forøvrig elsker jeg hvordan du langer ut om min mangel på intelligens, samtidig som du sier "at dette ikke er et personangrep", jeg gir deg svar og fremdeles unngår du alle spørsmål jeg stiller og legger all fokus på å "bevise" at jeg ikke er en smart type? Hahaha, det morsomme er jo egentlig at du ikke har noen argumenter og derfor henviser til en matematikkoppgave som ligger et stykke over pensum for VGS elever, og påstår at den på noen som helst måte skal måle ens kompetanse innenfor fysikk? Spar meg, du bør ta deg selv i nakken for sik retorikk kan du nok ikke fortsette med. Jeg ler litt inni meg, matteoppgaven din skal jeg nok løse søndag morgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde jeg hadde fått frem poenget, men nei, her fortsetter vi ganger ti akkuratt slik som resten av dine innlegg. Ikke glem at det er DU som begynte å være usaklig og når jeg ser meg lei på dette og bruker din mobbestrategi som ikke henger på grep, så forsetter du enda å holde på slik? Det er du som har unngått temaet helt fra begynnelsen av og det trenger du IKKE å diskutere for det er bare å lete et par sider tilbake så ser du selv.

 

Forøvrig er det ganske morsomt å se hva du skriver til meg når jeg parodierer deg, enda så ser du ikke hva du gjør og DET er å være arrogant.

Lenke til kommentar
http://www.fys.uio.no/skolelab/fysikkol/

 

Her finner du oppgavene jeg har regnet på, jeg kom videre til del 2, men dessverre ikke videre til nasjonal finale. Noe jeg vil skylde på at vi hadde lærerstudenter som underviste oss i termofysikk og elektrisitet.

Jeg var overrasket over hvor enkle oppgavene fra runde 1 var. De som ikke tok disse på strak arm burde ligge ann til å stryke i faget. Var det bare multiple choice eller skulle man også gi en forklaring som man fikk score fra?
Lenke til kommentar

Trodde jeg hadde fått frem poenget, men nei, her fortsetter vi ganger ti akkuratt slik som resten av dine innlegg. Ikke glem at det er DU som begynte å være usaklig og når jeg ser meg lei på dette og bruker din mobbestrategi som ikke henger på grep, så forsetter du enda å holde på slik? Det er du som har unngått temaet helt fra begynnelsen av og det trenger du IKKE å diskutere for det er bare å lete et par sider tilbake så ser du selv.

 

Forøvrig er det ganske morsomt å se hva du skriver til meg når jeg parodierer deg, enda så ser du ikke hva du gjør og DET er å være arrogant.

 

 

Tror du bare skal gi opp jeg. For hva for noe? 7dager siden, så skrev jeg noe tullet her om IQ hos FrP supportere, dumt utspill siden det ikke er empirisk bevist.

 

Men igår og idag har jeg skrevet om APs helsevisjon, og etter at jeg snakket om det tror jeg ikke du har bidratt med noe konstruktivt. Du har bare vært opptatt av å få meg til å se ut som en idiot hehe.

 

Hva mener du med å unngå tema? Siden jeg er verken FrPer eller APer så blir det jeg som som regel bestemmer hva tema er siden jeg har spørsmål og da er det som regel noen som må svare. Forøvrig har du fremdeles til gode å forklare meg hvordan i Guds navn FRP kan være objektivistisk parti, og hvordan et parti med fokus på personlig frihet kan finne på å fremme forslag om å DNA-registrere hele befolkningen.

 

Dette er spørsmål jeg nå har nevnt 4-5 ganger, ingen vil si noe om det. Du må nesten ta deg selv litt i nakken, fordi jeg har hvertfall prøvd å holde meg ganske saklig i det jeg skriver, med unntak fra det med IQ testen. (hvordan skal du forresten ta opp den hele tiden, er det noen unnskyldning for deg slik at du kan sitte på diskusjon.no og oppføre deg som en kødd?)Se feks nå, du vil ikke engang svare på tema i den faktiske debatten (Aps helsevisjon) retorikken din er så fantastisk og så typisk for en slags liberalist som skal forsvare FrP. I FrP leiren er kanskje stråmenn, hersketeknikker og billig retorikk akseptert og klappet for. Men det er ikke alle utenfor som setter like stor pris på å bli kalt "faens dum" for å ikka ha mener som samsvarer med dine. Det som er enda mer hysterisk morsom er at du hele tiden unnskylder dine frekkheter med at jeg henviste til en IQ-test på internett som er et "personangrep på 25% av Norges befolkning", du skulle drevet med noe annet.

http://www.fys.uio.no/skolelab/fysikkol/

 

Her finner du oppgavene jeg har regnet på, jeg kom videre til del 2, men dessverre ikke videre til nasjonal finale. Noe jeg vil skylde på at vi hadde lærerstudenter som underviste oss i termofysikk og elektrisitet.

Jeg var overrasket over hvor enkle oppgavene fra runde 1 var. De som ikke tok disse på strak arm burde ligge ann til å stryke i faget. Var det bare multiple choice eller skulle man også gi en forklaring som man fikk score fra?

 

Del 1 var vel slags, skille de som kunne litt fra de som ikke kunne. De første oppgavene var bare kryss av, de siste var med utregning. Du burde vært overrasket over hvor lavt snittet var i feks klassen min. En jente som får 5ere pg 6ere i faget fikk faktisk alt feil. Men du har rett i at den ikke var så vanskelig, det nevner de faktisk også på internettsiden der

Lenke til kommentar

Forøvrig er det ganske morsomt å se hva du skriver til meg når jeg parodierer deg, enda så ser du ikke hva du gjør og DET er å være arrogant.

 

Så dette hele er et forsøk på å parodiere meg? Og dette bestemte du deg får når? 3min siden da du innså at du ikke hadde en døyt fornuftig og tilføre problemstillinge og trengte en unnskyldning for hvorfor du hadde skrevet så dårlig?

 

Seriøst kompis, det holder jo ikke mål i det hele tatt. Du virker jo som en svært oppegående fyr, så please, hold deg for god for sånt bullshit som det her. Jeg sitter her og små-humrer for meg selv jeg

Lenke til kommentar

Her linker du til enkeltsaker. Og som det selv sår i artikkelen så får alle behandling uansett hvor mye penger de tjener. Men pga overkapasitet så. Tar det tid. Ap er imot at penger skal ha noe og si for helsa di. Men de har makt i realiteten og sitter ikke som FrP bare å syter så de og alle andre partier som har vært i regjering skjønner at man ikke kan gjøre alt perfekt.

 

Jeg gråter litt inni meg hver gang jeg leser en arrogant frper som oppriktig tror at Siv kan gjøre det ingen har gjort før og leste om liberalisme på wiki igår kveld.

 

Du sier selv at det tar tid. Det er det som er store deler av problemet. De aller fleste partier har en visjon om at alle og enhver skal få gratis behandling innenfor rimelig tid. Problemet er at den rødgrønne regjeringen har bevist at den ikke makter å hjelpe personer som har behov for det innenfor et tidsrom som er fornuftig.

 

http://www.fno.no/no/hoved/aktuelt/pressemeldinger/pressemeldinger-2010/flere-forsikrer-seg-mot-helseko1/

 

Realiteten for mange i dag er lange behandlingstider: urimelig lange behandlingstider. Dette innebærer at en person som har fått påvist en mistenkelig kul hos legen, kan risikere å vente i månedsvis — til og med år — før vedkommende får en seriøs undersøkelse. Ved økt bruk av private institusjoner vil ventetidene uten tvil gå ned. Poenget er at folk i dag er nødt til å betale seg inn hos private behandlingsklinikker for å få den behandlingen de trenger innenfor det som faktisk er rimelig tid med tanke på egen helse. Dette skaper et klasseskille, der personer med store økonomiske midler har råd til å få behandlingen, mens personer som ikke har fullt så god råd, er nødt til å vente på ledig kapasitet hos det offentlige. Resultatet? Mange mister livet i helsekøer, eventuelt får nødvendig behandling for sent.

 

Tar vi i bruk private institusjoner fra første stund — der regningen blir betalt av staten — slipper vi denne realiteten. Det er en slik politikk Frp går inn for.

Endret av Rotteh
Lenke til kommentar

Nå er det faktisk slik at Rødt, SV og Ap står nazistene nærmere enn FrP.

 

jeg skjønner ikke hva du vil oppnå med ett slikt utsagn. en slik påstand er rett og slett idiotisk. Man blir bare oppgitt og tom for ord når man ser hva enkelte kan finne på å skrive. Er du en FrP'er som prøver å overbevise deg selv om at du har rett?

Vel, det er jo dette nivået Frp-motstandere legger seg på.

Lenke til kommentar
AP-velgerne har ikke hukommelse nok til å huske at samtlige valgløfter brytes hver gang av AP.

Realistisk sett vil alle partier bryte valgløfter de har med mindre de får flertall og det har ikke skjedd på mange år. Norsk politikk er basert på endeløse kompromisser som vanner ut alle avgjørelser.

 

FRP er norgesmester i valgløfter så jeg tror nok velgerne får bena trygt plassert på bakken om FRP noensinne kommer i en posisjon til å danne en regjering.

Det er greit å påstå mye rart om Frp i regjering før de engang har vært der. Fin måte å flytte fokus fra dagens fadeseregjering og til noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg har lest både Rand, Nietzche og Kant, det du sier er feil. De har likheter, men de kan ikke sammenlignes på den måten. Jeg kan ikke se at han forfekter rasjonell egoisme på den måten Rand gjør. De er helt forskjellige også. Rand snakker ikke om übermench som er født slik og "der Wille zur Macht" og alle som er de svake er født slik, og denne lykken/ulykken de er født i er en evig sirkel, at livet gjentar seg i det evige og at skjebnen deres ikke kan forandres. Derfor sammenligner jeg noe av det han sier med Kant. Jeg er enig i mye av det Nietzche sier når han snakker om religion f.eks og en del andre ting, og spesielt når han i sin bok "Der Antichrist" t.o.m kalles Kant for en idiot.

 

Jeg finner knapt forskjeller mellom Ayn Rand og Nietzsche. Stort sett er det bare ordlyd som skiller dem. Begge mener bl.a. at en elite skal styre over almuen. Det er bare i detaljeringen rundt hvem eliten er, hvor ordlegger seg forskjellig. Nietzsche sier at det er en elite som er født til å være elite, Rand er noe mer vag. Men begge har det samme grunnleggende menneskesyn, og begge peker mot samme type samfunn.

Lenke til kommentar
Vi ser jo på Adecco skandalen hvor kyniske private bedrifter kan være for å tjene penger.

http://www.p4.no/story.aspx?id=399052

"Det kommunale Smestadhjemmet i Oslo har jukset med timeslister for å dekke over at medarbeidere jobbet doble vakter.

 

Enkelte av medarbeiderne jobbet rutinemessig inntil 15 timer i døgnet. På lønnsutbetalingen er de doble vaktene kamuflert ved at de er splittet og oppført på forskjellige dager.

 

Flere av hjelpepleierne var innlosjert på sykehjemmet, skriver Dagbladet."

 

Denne saken er til forveksling lik den med Adecco, men siden dette ikke var en privat bedrift får den nok mye mindre oppmerksomhet av Norges blodrøde pressekorps. Juridisk blir nok også oppfølgningen slappere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...