Gå til innhold

- Steve Jobs operert for kreft


Anbefalte innlegg

Elendig og unødvendig artikkel, med alt for mye spekulasjoner, feil og håpløs oversettelse.

 

Steve Jobs har nok ikke blitt operert for kreft siden 2004. Dersom man skal tro Fortune, som oppgis som kilde her, så ble Jobs på et tidspunkt i 2009 behandlet med "an unusual radiological treatment" - altså stråleterapi - i Sveits. Ikke operert.

 

Greit nok å formidle pressemeldingen om at Jobs tar permisjon, det er det som muligens er i nærheten av relevant for noen av amobils lesere, selv om det knapt nok vil påvirke Apples daglige drift eller forestående produkt på kort sikt. Sladder og spekulasjoner er det vi har vi tabloidaviser til - god, seriøs og gravende journalistikk er visst død...

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig trist for Jobs og hans nærmeste. Kreft er ikke hyggelig. Man vet aldri hva som kommer.

 

 

En ting jeg ikke liker er at alt rundt Apple skal være så hemmelig. Jeg liker åpenhet. Det gjør ting mer folkelig, og man unngår tullete spekulasjoner. Jobs er et menneske som kan dø, som alle andre, selv med hemmelige dyre behandlinger i Sveits.

Lenke til kommentar

Unødvendig artikkel, at en person har tatt en operasjon passer ikke under amobil. Derfor det var så fint å se at ingen av investorene under den nylige presentasjon av regnskapstallene tok opp saken. Steve Jobs ba om ro rundt saken og det er godt noen har tatt det til følge selv amobil her ikke har klart det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
er enig med de lenger oppe.. Hvor blir det av alle mobiltestene da? før klikket jeg innom Amobil for å lese om mobiltestene og kanskje finne min nye mobil, men.. det er jo Apple-stuff overalt. Kan faktisk ikke fatte hvorfor dere ikke har testet Nokia E72. Som kom for et år siden. Og det har da kommet mange andre mobiler senere, som ikke er blitt testet. Blir for dumt. Amobil kan egentlig bytte navn til Applefan.no....

Nå er jeg ingen Apple-fan, men Nokia er jo såpass kjedelig i disse dager at det nesten bare er tull å teste telefonene deres. Likevel har det da vært flere tester av Nokia-telefoner den siste tiden?

Endret av Pjassop
Lenke til kommentar

Som sagt: Det er vel få om har endret så mye på mobilverdenen de siste årene som Apple, og det kan vi nok takke personen Steve Jobs for.

 

 

Er langtifra enig her , Steve Jobs er sikkert medieperson number 1 for Apple, men det er teamet bak som har gjort alt dette mulig og dette er de skjulte personene som til daglig sitter og programmerer og videreutvikler iOs og Apple sine operativsystemer sammen med et helt team av dyktige mennesker.

 

 

Selvsagt, Steve har mye av Apple's ære for å ha kommet fram til publikum, men det er mange utrolig flinke folk på teamet til Apple som vi aldri får høre noe fra og uten denne gjengen hadde nok mye av det vi ser i dag ikke vært mulig...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Som sagt: Det er vel få om har endret så mye på mobilverdenen de siste årene som Apple, og det kan vi nok takke personen Steve Jobs for.

Er langtifra enig her , Steve Jobs er sikkert medieperson number 1 for Apple, men det er teamet bak som har gjort alt dette mulig og dette er de skjulte personene som til daglig sitter og programmerer og videreutvikler iOs og Apple sine operativsystemer sammen med et helt team av dyktige mennesker.

 

Selvsagt, Steve har mye av Apple's ære for å ha kommet fram til publikum, men det er mange utrolig flinke folk på teamet til Apple som vi aldri får høre noe fra og uten denne gjengen hadde nok mye av det vi ser i dag ikke vært mulig...

Det er Steve Jobs' visjoner som brakte Apple fra konkursens rand, og til et av de mektigste firmaene innenfor IT. Han er ikke bare en medieperson, men en nøkkelperson som personlig tar kontroll over utvikling av nye produkter og fremtidige strategier.

 

For all del, han har dyktige personer under seg, men det er altså hans visjon de oppfyller. At noen er dyktige til å utvikle noe betyr ikke at de er dyktige til å sette alt sammen til en helhet som selger bra.

 

Steve Jobs er limet som holder Apple sammen, og pådriveren som fører firmaet videre. Hans ord er dessuten lov i Apple.

Lenke til kommentar

Pjassop : Med mindre du sitter på grundig informasjon om at alt av utviklingen når det gjelder iOS , iPhone , iPad , etc har vært 100% styrt av Steve Jobs og de har utviklet software basert 100% på hans visjon så skal jeg si meg uenig med deg.

 

Det er dog mulig at vi to egentlig er ganske enige om Steve Jobs siden jeg mente ikke at selskapet hadde greid seg uten ham, men at han står for all æren er jeg absolutt uenig med noe som ofte man får inntrykket for når man omtaler Apple.

 

Les for eksempel denne artikkelen om utviklingen av iPhone

 

Edit : Det er mer en FAQ enn en artikkel.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Det er du som bruker "100%", noe jeg aldri har sagt. Det som derimot er tilfelle er at Steve Jobs godkjenner eller forkaster forslag, og produktene utvikles etter hans ønske. Jobs må altså få æren for det ferdige produktet vi ser, fordi det er han som er pådriver, og som godkjenner eller forkaster designforslag fra sine underordnede.

Endret av Pjassop
Lenke til kommentar

Det er du som bruke "100%", noe jeg aldri har sagt. Det som derimot er tilfelle er at Steve Jobs godkjenner eller forkaster forslag, og produktene utvikles etter hans ønske. Jobs må altså få æren for det ferdige produktet vi ser, fordi det er han som er pådriver, og som godkjenner eller forkaster designforslag fra sine underordnede.

 

 

Poenget er at du påstår at det er Steve Jobs som har alt å si når det gjelder utviklingen av Apple produkter , noe jeg ikke er enig med.

Det er flere personer med som tar disse avgjørelsene , noe selv Apple faktisk påpeker , men det er jo klart at media elsker å fokusere på Steve Jobs...

 

Et godt eksempel på dette er jo iPhone designer Jonathan Ive

 

Men det er lov til å være uenige ^_^

Lenke til kommentar

Designere designer, men det er fortsatt Jobs som avgjør om designet er bra nok eller ikke.

 

Her kommer du igjen med en påstand. Hvordan vet du at det er Steve Jobs som har det hele og fulle ansvar for designvalgene?

Som sagt og som artikkelen ovenfor viser så var det flere nøkkelpersoner rundt utviklingen av iPhone som tok valgene for utseende og funksjoner.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...