Gå til innhold

Get med superbredbånd


Anbefalte innlegg

Get skulle hatt tilbod om å kjøpe høgare hastighet ein dag, ei veke, ein månad osb. Nextgentel hadde noko liknande, det er ganske hendig om ein vil prøve ut hastigheten eller har noko stort ein skal laste opp eller ned.

 

For normal bruk er det overkill for mitt vedkomande, men av og til hadde det vore kjekt å ha.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgraderte til 50/10 linja, fikk tilsendt et DOCSIS 3.0 cisco modem. Koblet det opp på lørdag, men tror du det funka? ikke faen. Modemet får ikke kontakt med get sine servere. Så jeg har vært uten nett siden lørdag :cry: Håper teknikeren som kommer på fredag får fikset det.

Ok.

Har du trippelavtale? Med tlf + tv ? Isåfall, hvor mye betaler du ca. pr måned? Regner med man kan avtale slik at de oppgraderer linja til etter at vi har mottatt det nye modemet? Litt kjipt om de oppgraderer med en gang uten at vi har mottatt modemet :tease:

Har trippelavtale ja. Husker ikke helt hva summen blir pr.måned. Jeg fikk beskjed om å ringe inn og få aktivert det nye abonnementet når jeg hadde mottatt det nye modemet og satt det opp. Jeg oppdaget at det tok noen timer før modemet syncet med get (grønt online lys), bare sånn at du er klar over det. Modemet mitt får ikke kontakt med get selv om det har syncet opp, men det skyldes nok et lokalt problem.

Lenke til kommentar

Modemet får ikke kontakt med get sine servere. Så jeg har vært uten nett siden lørdag :cry: Håper teknikeren som kommer på fredag får fikset det.

 

Spørs om de har registrert modemet i databasen sin? Du kan jo ringe de og sjekke. I såfall må du sikkert lese opp macadressen som står på modemet til de.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Har trippelavtale ja. Husker ikke helt hva summen blir pr.måned.

Okei.

Tror vi betaler rundt 699 pr\mnd for tlf+tv+internet (tunere osv kommer utenom), så sendte jeg mail til get for å spørre hvor mye det ville koste med trippelavtale om vi oppgraderte til 50, da fikk jeg til svar at det kosta 738,- Syntes det var litt rart at det var 40kr forskjell fra 18 til 50mbit :p men får undersøke litt mer.

Lenke til kommentar

Modemet får ikke kontakt med get sine servere. Så jeg har vært uten nett siden lørdag :cry: Håper teknikeren som kommer på fredag får fikset det.

 

Spørs om de har registrert modemet i databasen sin? Du kan jo ringe de og sjekke. I såfall må du sikkert lese opp macadressen som står på modemet til de.

Det har de gjort. Vi dobbeltsjekket at den var riktig.

Lenke til kommentar

Get skulle idag skru opp hastighetene hos de fleste.. Men har ikke skjedd noe her enda. Noen andre her som har merka?

 

Man må mest sannsynlig slå av/på modemet før hastigheten oppdateres.

 

I mitt tilfelle skal de skru opp fra 18.3/4 til 20/5. ikke store grieene altså

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Fikk nytt modem til superbredbåndet til GET, men modemet fikk ikke kontakt med GET. Grrr. Nå har jeg koblet tilbake til det gamle modemet det funker jo greit, men ustabilt. Nå kommer en teknikker så håper jeg at jeg kan få hastigheten jeg skal ha 50/10.

 

Jeg vet ikke hva de gjorde men det ordnet seg for meg på fredagen i forrige uke. Tok et par dager for at modemet skulle få kontakt, 6 dager for at modemet skulle få en IP. Vet ikke hvor problemet var, enten er cisco modemene buggete eller så er det GET som har problemer med systemene sine.

 

 

 

Lenke til kommentar

Fikk nytt modem til superbredbåndet til GET, men modemet fikk ikke kontakt med GET. Grrr. Nå har jeg koblet tilbake til det gamle modemet det funker jo greit, men ustabilt. Nå kommer en teknikker så håper jeg at jeg kan få hastigheten jeg skal ha 50/10.

 

Jeg vet ikke hva de gjorde men det ordnet seg for meg på fredagen i forrige uke. Tok et par dager for at modemet skulle få kontakt, 6 dager for at modemet skulle få en IP. Vet ikke hvor problemet var, enten er cisco modemene buggete eller så er det GET som har problemer med systemene sine.

 

 

Da er det vel et håp for meg også :)

 

 

Da var jeg plustelig oppe, ringte get kundeservice og fikk en annen supportmedarbeider denne gangen. Hun hadde litt mer peiling. Ga modemet en oppdatering så var jeg oppe og gikk med engang :)

 

1141105887.png

Endret av Buffalocyber
Lenke til kommentar

Dere som har 50/10 linje hvilken ruter har dere internt? Jeg har Linksys WRT54GL og plages veldig med å ikke få full hastighet. Får bare

1139083851.png

Får 50Mbit inn når jeg kobler PCen direkte i rutern. Men får fortsatt bare 7.6 Ut. Noen andre som plages med det? Jeg bor i Sandnes.

 

Når du står at du har en 54mbit trådløs ruter på "g" standarden så går vel omtrent 40% av hastigheten med på administrering mellom deg og pcen. Om du da ligger i nærheten av noens andre kanal som overlapper litt eller i verste fall på samme kanal og han naboen har sin pc på så kan hastigheten bli halvert av dette igjen.

 

Men ja det var litt klein ut hastighet. Har du testa ut hastigheten på nettfart.no?

Lenke til kommentar

Har trippelavtale ja. Husker ikke helt hva summen blir pr.måned.

Okei.

Tror vi betaler rundt 699 pr\mnd for tlf+tv+internet (tunere osv kommer utenom), så sendte jeg mail til get for å spørre hvor mye det ville koste med trippelavtale om vi oppgraderte til 50, da fikk jeg til svar at det kosta 738,- Syntes det var litt rart at det var 40kr forskjell fra 18 til 50mbit :p men får undersøke litt mer.

739 blir prisen for 50mbit alene, testet selv inne på "Min side" nå.

DVS at alt annet dere har kommer i tillegg.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har trippelavtale ja. Husker ikke helt hva summen blir pr.måned.

Okei.

Tror vi betaler rundt 699 pr\mnd for tlf+tv+internet (tunere osv kommer utenom), så sendte jeg mail til get for å spørre hvor mye det ville koste med trippelavtale om vi oppgraderte til 50, da fikk jeg til svar at det kosta 738,- Syntes det var litt rart at det var 40kr forskjell fra 18 til 50mbit :p men får undersøke litt mer.

739 blir prisen for 50mbit alene, testet selv inne på "Min side" nå.

DVS at alt annet dere har kommer i tillegg.

Inne på MIN side, står det nu att jag har både Xtreme och L. Dom kan ju inte mena att man ska betala för både 25Mbit och 50Mbit..? Antar att det blir fixat. Sen suger det ju att man inte får info om att man behöver nytt modem när man beställer på min side, har suttit som ett cp och testat linjen i ett helt dygn nu :( Dessutom har dom tagit ner opplastingen från 4 till 2Mbit efter att jag beställde. Jaja, får se när dom svarar på mail(eller om jag ringer snart kanske).

 

Edit: några dagar senare: http://www.speedtest.net/result/1167674361.png

Endret av coolacrille
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Noen som har erfaring med denne: http://get.no/web/produkt/internett/Get_super?gclid=CI-Jr4Og-akCFUXwzAodLEjdZgDet jeg tenker på er den XS, går dette VELDIG treigt? Litt onlinespill, litt surifing ikno voldsomt, men hva md S, noen erfaringer? Hører at man detter ut veldig ofte de som har Get bredbånd?

 

hva md Nextgentel?

http://www.nextgentel.no/privat/bredband/adsl/

jeg får ADSL bredbånd 20 for 299 istedet for 399,- burde jeg heller gå for den, i tillegg får jeg router med på kjøpet..Men da må jg betale linjeleie på 79,- pr mnd..Det må jeg ikke hos Get(hvis jeg har skjønt det riktig)

Lenke til kommentar

Jøss, tråd nummer 3 kapret ja. Du gir deg ikke så lett! :)

 

Om XS eller S er raskt eller tregt er veldig subjektivt - det spørs jeg helt hva du er vant til fra før, og hva du skal bruke det til, men XS er hakket hvassere enn mobilt bredbånd, hvis du har brukt dette vet du omtrent hva du får med XS.

 

Trenger du bare webtilgang, kjører litt streaming av musikk a la Spotify og Wimp, og ser SD-film fra f.eks. Voddler og nett-TV så duger faktisk 2 Mbit.

 

Mens nedlasting av film vil f.eks. være noe du må gjøre over natta.

 

 

Det er veldig lett å teste Get, anbefaler du gjør dette så ser du fort om du blir happy.

 

Bestill billigste abo på nett, og du har greiene i posten om 2 dager.

 

Test opp til 14 dager, og hvis det ikke funker for deg, bruker du angreretten og sender tilbake alt sammen. Raskt, enkelt, lav risiko.

 

Skal du ha DSL må du punge ut for montør om du angrer på valget senere.

Endret av leftbrain
Lenke til kommentar

Hehe gir meg nå snart, snakket med Get og jeg får M20 til halvpris i 6mnd(de har kampanje) så kan jeg evt nedgradere denne etterpå :)

 

Hittil så har jeg brukt mobilt bredbånd og det kommer til å bli deilig å få inn M20 fra Get.

 

Men er par ting jeg lurer på(Leftbrain):

 

Hva er DSL?

Hvilke trådløs router anbefaler du?

Trådløs router med USB/harddisk/Wifi, hva er funksjonen til de forskjellige greiene??

 

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

M20 er nok et godt valg. :)

 

Med henvisningen til "DSL" mener jeg alt av ADSL, VDSL og slikt som bruker telefonlinjen, for å få opp et slikt samband da må en montør reise ut og koble til en kabel på telefonsentral-bygget, og manuelt arbeid er jo dyrt i gamle Norge. Ser at NextGenTel nå sponser dette hvis du tegner kontrakt, men hva skjer hvis du ikke er fornøyd og vil vekk fra dem innen 12 måneder?

 

DSL generelt er jo også døende teknologi, selv om det er en relativt langvarig, smertefri og behagelig død for de som kan få VDSL.

 

ADSL (inklusive Bredbånd 20 som de har tilbudt deg) synes jeg ikke er noe å satse på i 2011 hvis man kan velge noe bedre.

 

Men noen synes jo det er gøy med gamle biler, så det må jo være lov å like gamle bredbåndsløsninger også.

 

 

Min personlige smak innenfor rutere er neppe noe for deg. :)

 

Ser mange er fornøyd med den ruteren som Get selger, selv om den er priset litt høyere hos dem enn ellers så er den sikkert OK nok.

 

Siden det er sommerstemning på forumet kan jeg kanskje driste meg til å foreslå en Apple Airport Express uten å bli slakta totalt. Ellers så tåler jeg nok å høre det. :)

 

Det er kanskje den mest plasseringsvennlige ruteren på markedet.

 

Litt dyr, og kanskje litt få funksjoner, men fryktelig enkel å sette opp og kan gjemmes bort i en krok sammen med kabelmodemet du får av Get.

 

Kan beskues på Eplehuset og mange andre steder og nettbutikker;

 

http://www.eplehuset.no/produkt/984_airport-express-basestasjon-80211n.aspx

 

Kjøp uansett på nett med angrefrist.

 

Flere trådløse rutere kommer med USB-port hvor du f.eks. kan koble til en disk for deling av filer mellom flere maskiner, eller en USB-skriver så flere på nettet kan bruke den samtidig uten kabel.

 

Selv velger jeg å ha en egen boks for fildeling, og en skriver med innebygget nettverk.

Endret av leftbrain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...