Gå til innhold

Generell diskusjon rundt nettstedet Wikileaks og dets talsmann Julian Assange


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er rimelig sikker på at MI6 vet hvor i England Assange befinner seg, men at de kvier seg for å arrestere ham.

 

På samme måte som hvis Assange befant seg i Norge, så ville også Kripos kviet seg tror jeg.

 

Rett og slett fordi det vil bli voldsom diskusjon vedr. utlevering, spesiellt til USA

 

Blir spennende å se hvem som tilslutt arresterer ham. Skulle han dukke opp i Sverige for å stå til svars for disse voldtektsforsøk-anklagene, så vil svenskene etterhvert få hodepinen.

 

Og i mellomtiden har Sarah Pallin blitt usa's neste president..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vis USA er så fan av ytringsfrihet, og demokrati og alt det der. hvorfor skal dem da gå til krig mot wikileaks?

 

Selv om jeg synes det er toppers med globalt mangfold(som med haier og alt mulig av eksotiske dyr), så betyr ikke det at jeg ikke dreper dem om de truer husfreden...

 

wikileaks truer husfreden = fiende.

 

Den er jo egentlig en grei sak :roll:

Lenke til kommentar

Vis USA er så fan av ytringsfrihet, og demokrati og alt det der. hvorfor skal dem da gå til krig mot wikileaks?

 

Selv om jeg synes det er toppers med globalt mangfold(som med haier og alt mulig av eksotiske dyr), så betyr ikke det at jeg ikke dreper dem om de truer husfreden...

 

wikileaks truer husfreden = fiende.

 

Den er jo egentlig en grei sak :roll:

 

hva med alle dissa folka som ropper dommedagen er nær?

det er jo ikke fred før de gir seg?

Lenke til kommentar

Sara palin:

We are going to hunt Julian like osama bin laden.

da er han trygg noen tiår til.

:!:

Ja la oss sammenligne en whistleblower med en terrorist..

Altså, ingenting som har blitt utgitt så langt har vært noe særlig kontroversielt, da ennhver som har fullt med litt har sett signalene og var relativt klar over det. Montro om han har noen virkelige god-saker på lager siden USA er såpass interesserte i og få tak i ham nå..

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Vis USA er så fan av ytringsfrihet, og demokrati og alt det der. hvorfor skal dem da gå til krig mot wikileaks?

 

Selv om jeg synes det er toppers med globalt mangfold(som med haier og alt mulig av eksotiske dyr), så betyr ikke det at jeg ikke dreper dem om de truer husfreden...

 

wikileaks truer husfreden = fiende.

 

Den er jo egentlig en grei sak :roll:

 

hva med alle dissa folka som ropper dommedagen er nær?

det er jo ikke fred før de gir seg?

 

De er som dyrene som bor ute i jungelen, man vet de er der, man kan reise på safari for å se på dem eller rett og slett fordype seg i temaet om man ønsker.

 

De aller fleste blir rett og slett ikke plaget av slike.

Lenke til kommentar

 

Vis USA er så fan av ytringsfrihet, og demokrati og alt det der. hvorfor skal dem da gå til krig mot wikileaks?

 

Selv om jeg synes det er toppers med globalt mangfold(som med haier og alt mulig av eksotiske dyr), så betyr ikke det at jeg ikke dreper dem om de truer husfreden...

 

wikileaks truer husfreden = fiende.

 

Den er jo egentlig en grei sak :roll:

 

hva med alle dissa folka som ropper dommedagen er nær?

det er jo ikke fred før de gir seg?

 

 

De er som dyrene som bor ute i jungelen, man vet de er der, man kan reise på safari for å se på dem eller rett og slett fordype seg i temaet om man ønsker.

 

De aller fleste blir rett og slett ikke plaget av slike.

 

Så da kan man kvitte seg med deg også, da?

Lenke til kommentar

Dokumentene har jo Wikileaks skaffet seg ulovlig og de avslører nasjonale hemmeligheter.

 

Jeg er uenig i enhver lov som forbyr sannheten.

For alternativet til sannheten er løgn, bedrag og/eller ignoranse.

 

Det vi ikke vet kan skade oss, føre til at uskyldige blir drept, føre til undertrykkelsen av tusener eller millioner.

 

Kunne ikke vært mer enig i dette utsagnet altså. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...