Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor skal man sprute?


Anbefalte innlegg

Ok, så jeg har et relativt rart/flaut spørsmål jeg egentlig har lurt lenge på; hvor skal man sprute om man har sex, uten kondom? Inni henne, eller på henne? Er det noen regel på dette som jeg ikke har fått med meg? Er det greit å spørre om dette på forhånd kanskje? Og om det er allment akseptert å sprute inni henne; hvor mye skal mannen spørre ang. p-piller e.l, eller er ikke dette noe av guttens ansvar?

Håper dere kan svare meg, og at dette har skapt en god latter hos dere :)

 

Forresten, ser også at dette har blitt diskutert før, men føler ikke jeg har fått tilfredstillende svar enda

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er ons med en ukjent ville jeg ha brukt kondom uansett hva jenta sa hun gikk på. Inni er det naturligste i et forhold vil jeg anta, men på magen eller i munnen/ansiktet kan man også gjøre for variasjonens skyld.

 

Hadde ikke blitt fornærmet om noen spurte om jeg gikk på prevensjon, men hadde likevel sagt at han måtte bruke kondom. Det er en helt naturlig ting å spørre om.

Lenke til kommentar

En skal sprute inni eller der det er naturlig der og da. Ingen "regel" på det, annet enn at du bør unngå ansikt og hår så langt annet ikke er avtalt...

 

Som mann (og kvinne) skal du alltid bruke kondom så lenge du ikke vet hun er uten kjønnssykdommer og på prevensjon. Å spørre om det ETTERPÅ er ikke akseptabelt ("det var deilig, btw; du går på p-pillen sant?").

 

Er det iforhold til kjæreste kan jeg svare for meg selv. Jeg forventer av min kjæreste at han vet alt om min syklus og prevensjon.

 

Detaljer som hva slags farge det er etc. trenger han selvfølgelig ikke vite, men tampongtype, hvor lenge syklussen varer, når en hopper over på nytt brett, hva det koster (gutten skal selvfølgelig betale halvparten), hvordan humørsvingningene er og så videre er viktig informasjon. Selvfølgelig bør kjæresten vite hvor p-pillene er og ha fellesansvar for å dobbeltsjekke at dagens pille er tatt.

 

Mulig mange leser innlegget mitt og rister på hodet, men en er to om å bli gravide om "uhellet" er ute. Jeg nekter å bære alt ansvaret.

 

Dessuten tenker to hoder bedre enn ett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det iforhold til kjæreste kan jeg svare for meg selv. Jeg forventer av min kjæreste at han vet alt om min syklus og prevensjon.

 

Detaljer som hva slags farge det er etc. trenger han selvfølgelig ikke vite, men tampongtype, hvor lenge syklussen varer, når en hopper over på nytt brett, hva det koster (gutten skal selvfølgelig betale halvparten), hvordan humørsvingningene er og så videre er viktig informasjon. Selvfølgelig bør kjæresten vite hvor p-pillene er og ha fellesansvar for å dobbeltsjekke at dagens pille er tatt.

Aldri hørt om det der før, men lykke til med å finne tøffelen din du.

 

Om meg:

Jeg vet ikke om syklusen hennes, tror det er libresse hun bruker, syklus varer 1 mnd?, humørsvingninger ser jeg ikke til (ignorer dem om de finnes), aner ikke hvor p-pillene er bare at hun tar dem om morgenen og at ligger i hennes del av skapet i badet og ja hun betaler for the pills.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

På henne, forbi henne, over henne, inni henne. Der det måtte passe, både for deg og henne. Kommunikasjon er med andre ord viktig. Hun vil helt sikkert ha et lite forvarsel før du fyrer løs i ansiktet hennes.

 

Når det gjelder prevensjon, så er det begge parters ansvar. Spør dersom hun ikke sier noe. Å anta kan gi deg uønskede utgifter de neste atten årene.

Lenke til kommentar

Helst ansikt, men hvis det er no go så pupper eller mage. Inni kun hvis alt av prevensjoner er klarlagt godt nok. Jeg er sinnsykt produktiv og har ved et par tilfeller overstyrt både spiral og p-pille, så det er greit å vite hvordan hun er.

 

om man ikke har skikkelig prevansjon skal man ikke ha sex. punktum! kan gjøre hu gravid selv om du spruter på magen:P

Lenke til kommentar

Håper ikke denne tråden skifter fokus pga. innlegget litt lenger oppe.

 

Men takk for svar..! Så langt ser det ut til at folk har splittet mening om dette, men det virker som om hvertfall en ting jeg lurte på er besvart. Altså, det er "ok" å ta seg tid til å snakke om prevensjon , selv om det er ons? Jeg føler bare det er.. akward(?) å ta dette emne opp med en random jente jeg aldri har møtt før? I forhold ser jeg at det kan være lettere å være åpen om akkurat dette, men det skal finnes grenser da..

 

Det er kanskje ikke nødvendig for meg å forsvare meg, men jeg er ikke en rundbrenner, jeg finner ikke random jenter hver helg. Jeg er vel kanskje det motsatte; singel jomfru. Føler bare det er greit å få klargjort dette spørsmålet før det eventuelt skulle skje noe

 

- T.S

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...