Gå til innhold

Norske muslimer demonstrerer helller mot tegninger enn mot terror


sandbobla

Anbefalte innlegg

Bare rundt 150 mnnesker møtte opp på Islamsk Råds antiterrormarkering på Jernbanetorget i helga, og halvparten av disse var etniske nordmenn. Til sammenligning møtte ca 3000 muslimer opp i februar for å demonstrere mot Muhammed-tegningene, og i 1989 var det et tilsvarende oppmøte som ga sin støtte til Ayatollah Ruhollah Khomeini sin fatwa mot Salman Rushdie i 1989.

 

Jeg krever på ingen måte at muslimene aktivt demonstrerer mot terror så lenge de er fredelige, men det lave oppmøtet relativt til oppmøtet til støtte for henretting av en "blasfemisk" forfatter, får meg til å mistenke at svært mange muslimer i Norge faktisk ikke tar avstand fra terror. Det er er 40 ganger så viktig for dem å markere avstand fra tegninger og å markere støtte til drap av blasfemikere.

 

Hvis det var en liten gruppe kristne som begikk tilsvarende terroraksjoner i Kristendommens navn, er jeg sikker på at en slik demonstrasjon vlile mobilisert titusenvis av kristne. For ikke å snakke om en situasjon hvor en gruppe nordmenn begikk tilsvarende terrorangrep i Norges navn. Da er jeg sikker på at en antiterror-demonstrasjon ville mobilisert hundretusenvis av rettsskafne nordmenn. Ekstremt mange ville ønsket å ta avstand fra terroren og vise resten av verden at denne gruppen på ingen måte har det norske folk i ryggen.

 

Norske muslimer synes dessverre det er mer akseptabelt å begå massedrap av sivile i Islams navn, enn å publisere tegninger og romaner som krenker følelsene deres. Jeg synes det forteller mye om norske muslimer.

Endret av sandbobla
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg erfarer at det finnes mange moderate muslimer der ute! Man trenger ikke å gå i tog for å kunne vise hva man er. Jeg går ikke i tog mot pels eller kvinner som opplever eget fravær fra andres omsorg. Å stå ute i kulden med en fakkel hjelper ingenting.

 

Jeg føler at de gode og moderate muslimene blir skygget under de radikale.

Endret av Gavekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg går ikke i tog mot pels

 

Nei, men så går du forhåpentligvis heller ikke i tog for å henrette pelsoppdrettere.

 

Det er en ytterligere forskjell som bør påpekes, nemlig at pelsoppdrett ikke utøves i din religion eller ditt folk sitt navn. Hvis det var en liten gruppe kristne som begikk tilsvarende terroraksjoner i Kristendommens navn, er jeg sikker på at en slik demonstrasjon vlile mobilisert titusenvis av kristne. For ikke å snakke om en situasjon hvor en gruppe nordmenn begikk tilsvarende terrorangrep i Norges navn. Da er jeg sikker på at en antiterror-demonstrasjon ville mobilisert hundretusenvis av rettsskafne nordmenn. Ekstremt mange ville ønsket å ta avstand fra terroren og vise resten av verden at denne gruppen på ingen måte har det norske folk i ryggen.

Endret av sandbobla
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har du aldri vært ungdom?

Jeg vet utrolig godt at feks på Palestina - Israel demostasjonen er halvparten der for å ha en kveld fyllt med adrenalin kaste noen steiner og bare få knust noe, kaste noe på politiet.

 

Jeg hadde selv venner som ikke engang visste om midtøst konflikten som tok på seg palestinsk sjal og protesterte her og der.

Så grunnen til at såpass mange kommer på slike er pga action, mens på en fred demostrasjon er det fred og folk synes ikke at det er fullt så morsomt.

 

Personlig er jeg 100% enig med Gavekort.

Lenke til kommentar

Bare rundt 150 mnnesker møtte opp på Islamsk Råds antiterrormarkering på Jernbanetorget i helga, og halvparten av disse var etniske nordmenn.

 

Etniske nordmenn utgjør langt over halvparten av befolkningen. Altså deltok det relativt sett flere ikke-etniske nordmenn enn etniske nordmenn.

 

Hvis det var en liten gruppe kristne som begikk tilsvarende terroraksjoner i Kristendommens navn, er jeg sikker på at en slik demonstrasjon vlile mobilisert titusenvis av kristne.

 

I så fall burde vi kunnet forvente at i hvert fall noen norske kristne ville demonstrert også for mindre omfattende terroraksjoner i kristendommens navn. Har du noen eksempler på at det har skjedd?

Lenke til kommentar

Ahhh, så de kom ikke for å demonstrere mot tegninger, men for å kaste Molotov cocktails og steiner på politiet? Jamen da er det selvfølgelig helt greit, dette burde du sagt litt før. Stort pluss i margen til disse muslimene!

 

Morsomme her er at jeg snakket om de ikke muslimske vennene mine ;)

I den flokken der var det kun 2 muslimer, og cirka 6 ikke muslimer i den flokken der :)

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10019258

 

Om du ser den flokken midt i, med palestinske skjerf.

 

Elsker det faktumet at du kun tror at det er muslimer som er med på demostrasjoner, man demostrerer ikke for Islam, men for det man synes er riktig...

 

 

Leit at du skal være så fryktelig trangsynt.

Lenke til kommentar

Det jeg tenker er at her har muslimer en glimrende mulighet til å vise det norske folk at de står sammen mot denne trusselen. Tenk så flott hvis 10-15000 muslimer hadde gått i fakkeltog mot fanatikerne. Tenk signalet det hadde sendt ut! Vi står sammen mot terror!

 

Poenget mitt er at hvis en gruppe føler at de er stigmatisert så bør de benytte seg av muligheter som dette til å vise de som stigmatiserer at de tar feil! Det beste de kan gjøre er å motbevise skeptikerne, framfor å forholde seg passiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at hvis en gruppe føler at de er stigmatisert så bør de benytte seg av muligheter som dette til å vise de som stigmatiserer at de tar feil!

Det hadde ikke forandret på noen ting om 5000 med muslimsk bakgrunn hadde deltatt. Enkelt og greit

 

Selvfølgelig hadde det det. Tenk TV-bildene der man ser et langt fakkeltok med muslimer som er der både som nordmenn og som muslimer signaliserer at det norske folk står sammen mot terror. Signaleffekten hadde vært enorm! På lik linje med at den er tilsvarende sterk når strengt talt ingen dukker opp...

 

Det er en video, fra kompisene mine som var der så var det også fryktelig mange flere menn enn damer ;)

 

Men du har vel noe ulogisk som kun drittslenging til det også?

 

Videoen viser en demonstrasjon fra november 2010, tar jeg helt feil om den var organisert av Rød Ungdom? Med andre ord har den ikke en dritt med opptøyene å gjøre.

Lenke til kommentar

Ene flokken der som består av 20 ungdom var med på karikatur og israel.

Folk som har vært på en demostrasjon før har ofte en tendens til å være med på det igjen.

Og så heldige som de venne mine var, har han fyren og vennene hans blitt fotografert 3 ganger.

Og det jeg gjør er å bevise til han at han er utrolig trangsynt.

Så jo jeg vil si det har noe med saken å gjøre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...