Gå til innhold

Hva er din beste spillopplevelse?


Anbefalte innlegg

Tony Hawk spillene til PS2 ble spilt greit mye. Gran Turismo også. Husker jeg følte meg så sykt god i de spillene, og gjorde missions etc. for vennene mine :wee:

 

Men i nyere tid.. tja. Er vel da jeg først fikk SC2 betaen på TG10, eller da jeg spilte campaignen for første gang hjemme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sant sant, korttenkt av meg.

 

var vel mere et hack and slash alla titans quest og deromkring.

 

Hehe, ta det med ro. Jeg spilte Dark Alliance 1 en del og gikk gjennom nr to flere ganger. Jeg liker bare å skille BG og BG:DA fra hverandre. ;)

 

skylder på alkoholen og ikke min overdrevne gode evne angående å plassere ting i rett hjørne.

 

Skål på det. :p

Lenke til kommentar

Er nok utvilsomt BF2 for min del. Spillet var nærmest en revolusjon, og selv nå, mange år senere, har det vel ennå ikke kommet noe annet som har vært like bra eller bedre. Selv DICE sine egne forsøk har ikke nådd opp til samme høyde som BF2.

Det er vel ikke så altfor lenge til BF3 kommer ut, så det blir spennende å se hva de har fått til der. Men uansett så komme jeg nok ikke til å bruke like mye tid på BF3 som jeg i sin tid gjorde med BF2.

Lenke til kommentar

Super Mario 3

Mario 64

Mario Kart

Zelda Ocarina of Time og Majoras Mask

Golden Eye

 

 

Day Of The Tentacle

Full Throttle

Commander Keen

Need for Speed

Uprising

Red Alert

Civilization 2

Age of Empire 2

Battlefield 1942

Star Wars Galaxies

Battlefield 1942 - Desert Combat

Battlefield 2 - Project Reality

Knights Of The Old Republic

Total War: Rome

Total War: Medieval 2 - Stainless Steel

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

De fleste her blander åpenbart nostalgia og spillopplevelse. Spillopplevelse, i ordets riktige forstand, kan umulig være bedre på flere gamle spill kontra nye.

 

Selv er jeg gammel nok til å ha game'et masse på Amiga og alle slags konsoller og PC'er utover, men fortsatt er GTA IV, Alan Wake og TES:Morrowind mine beste spillopplevelser.

 

F.eks.: "The Settlers 1" hadde sin sjarm og spillopplevelse i sin tid, men er uansett ingen match for nyere spill.

 

Man har kanskje gode minner fra når man spilte et gammelt spill, men selve spillopplevelsen da, sammenlignet med nyere spill i dag, er nå totalt underlegen hvis man faktisk tenker etter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

hvordan er spillopplevelsen av gamle spill totalt underlegne? gjør grafikken spillopplevelsen bedre? eldre spill kan jo være gode, og nye spill kan suge noe jævlig, og motsatt.

 

trådstarteren spør om alle brukernes beste spillopplevelse, ikke bare din mening om at eldre spill ikke har noe de skulle ha sagt mot nye spill.

Lenke til kommentar

Det må nok bli Mass Effect 1 OG 2. Bare den følelsen av å styre samtalen på et så personlig nivå kan gi meg frysninger i enkelte scener, blant annet i 1'ern hvor Shepard holder en tale på Normandy(romskipet) etter at han er blitt Specter og tar over ledelsen av Normandy crewet. Helt fantastisk. Kan også nevne hvor gøy det er å kjøre rundt på forskjellige planeter og utforske diverse ting. :)

Lenke til kommentar

hvordan er spillopplevelsen av gamle spill totalt underlegne? gjør grafikken spillopplevelsen bedre? eldre spill kan jo være gode, og nye spill kan suge noe jævlig, og motsatt.

 

trådstarteren spør om alle brukernes beste spillopplevelse, ikke bare din mening om at eldre spill ikke har noe de skulle ha sagt mot nye spill.

 

Enig, alder har ingenting med spillopplevelsen å gjøre. Jeg hadde en ZX Spectrum tidlig på 80-tallet i tiden før Commodre 64 kom. Da var jeg ikke gamle karen akkurat. Husker jeg så coveret til Ant Attack i en butikk og fikk nesten mareritt, og selve spillet var minst like bra som jeg hadde håpet. Men når det gjelder grafikken... :p

 

Coveret:

 

 

 

 

Gameplay...

 

 

 

 

(men på den annen side var dette det aller første spillet i 3D.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...