Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Arsenal


Latias

  

94 stemmer

  1. 1. Hvem vinner?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det begynner å bli en stund siden sist jeg i det hele tatt forsøkte å være diplomatisk i mine analyser, ei heller spesielt seriøs i måten å formidle dem på. Som følge av dette registrerer at en del gooners reagerer negativt, forståelig nok, på vår (kanskje spesielt min) arroganse og selvsikre atferd i forkant av et oppgjør mot en udiskutabel toppklubb. I fare for å ødelegge min egen hygge denne uken tenkte jeg å redegjøre for hvorfor jeg ikke anser Arsenal som en trussel mot United i denne kampen og vanligvis ikke i den store (liga)sammenheng heller.

 

Før denne sesongen og til dels underveis har jeg vært en av få både på dette forumet og ellers som har ytret at Arsenal kom ta et nytt steg denne sesongen og for alvor gi oss/Chelsea kamp om ligagullet. Med fare for å virke høy på meg selv, kremt - det toget har strengt talt forlatt perrongen, men jeg stod kraftig på at Liverpool kom til å oppleve en seriøs knekk i nær fremtid underveis i 08, sesongen hvor scouserne hang med til døra om ligatittelen og jeg fikk rett. Så jeg føler at min intuisjon rundt sammensetninger og kvaliteter i et fotballag ikke er helt uprøvd. Men nok om kredibilitet, over til temaet. Det var en kombinasjon av mange ulike faktorer som fikk meg til å ense en Arsenal opptur før denne sesongen. Blant annet har jeg og mange med meg i lang tid forutsett at Chelsea og Man Utd er i, eller på vei inn i, en prosess Arsenal i teorien er ferdig med. Nemlig et generasjonsskifte. Forskjellen er bare at folk har merket det så uendelig mye mer ved Arsenal, både fordi de har kommet lengre i arbeidet og fordi de har en annen og mer "sær" filosofi som følge av manageren deres. Jeg har skrevet hyppig siden våren 09 at de andre topplagene i PL har tapt seg, mens Arsenal så smått har skaffet seg mer bredde i stallen ved kjøp her og der spred over en tre-fire års periode. Det og 25manns reglen har på mange måter jevnet ut forskjellen på det området og i år hadde jeg på følelsen at Wenger skulle investere i de avgjørende og manglende departementene i arsenals tropp, evt få det beste ut av enkelte av deres nåværende spillere. Mine spådommer vedrørende Chamakh ser ut til å ha slått til og jeg trodde tidlig i august at det kjøpet skulle symbolisere en spree der Arsene hadde planer om svelge stoltheten å hente inn spillere til de svakeste leddene for å kompensere for manglende vinnerkultur. Det skjedde aldri, til min overraskelse. Wenger har for meg fortsatt ikke knekt Premier League koden og det er derfor dere nå er fem år uten trofeer. Noen vil selvsagt sitere meg på denne påstanden og henvise til Wengers tidligere meritter som et motargument, men jeg drister meg til å utdype min teori ytterligere: Slik jeg ser det handler det ikke bare om taktiske og ferdighetsmessige relasjoner i fotball, slik jeg har inntrykk av at er tankesettet og filosofien til Wenger. Det hjelper ikke å ha verdens beste plan A, når man ikke har en plan B. Kun Barcelona har fått til dette, men også de har typene bak i banen til å kompensere for naiviteten fremover i banen. Spanjolenes offensiv er dessuten mer ekstrem enn hos andre klubber og de spiller udiskutabelt i en liga der det er lettere utøve en slik fotball. Uansett hva folk måtte si, jeg kjøper ikke argumentet om at Wenger er en dårlig motivator eller disponerer talent på en lite effektiv måte, men jeg ser flere elementære feil med Arsenals tropp som jeg oppriktig talt trodde han hadde identifisert før ligastart. Wenger arvet i sin tid et lag fra George Graham som hadde en innarbeidet defensiv med mange ledertyper og spillere med rett innstilling og vinnerkultur. Vinnerkultur er for meg noe man ikke kan innarbeide ved å vinne alene heller, det kaller jeg selvtillit, men noe man får ved sette sammen et lag med psykisk sterke og selvsikre individer. For når motgangen kommer har spillerne glemt det som skjedde et år tilbake i tid uansett. Om nok kvaliteter er i slike lag og om spillerne får tid, vil trofeene komme. Wenger tok som sagt over for Graham og tilførte de rette offensive spillerne og en meget effektiv filosofi, noe som gjorde laget komplett. Fra ca 98-2003 hadde laget alt og hadde det ikke vært for at United hadde det samme, ville gunners gjort rent bord vært år. Det som har skjedd er at Adams- generasjonen og de personlighetene ernærte seg direkte av disse (type Campbell, Toure og co) har forsvunnet og fotballen har samtidig forandret seg. Så nå sitter Arsenal igjen med et rent Wenger-lag uten den tyngden de hadde fra "boring boring" Arsenal tidene. Den kulturen eller hva vi nå enn skal kalle det har i et par år nå vært utryddet. Tilfeldig at Arsenal har forfalt såpass kraftig? I think not.

 

- Arsenal har for mange like spilletyper og for få med ekstremferdigheter på områder hvor klubben ikke har sitt satsningsområde. Ta for eksempel Sam Allardyce. Han setter sammen sine lag utelukkende basert på at spillerne må tilføre minst en egenskap som kan avgjøre en jevn kamp, men som også passer inn med lagets spillestil. Arsenal er helt avhengig av et velsmurt kollektiv over tid for å vinne kamper og flyt med at motstanderne som ikke kler Arsenal er ute av form eller sliter med skader. Det er derfor Arsenal i store perioder ser ut som en ligautfordrer, men så faller formen og alt går på tverke. Når det blåser kaldt er et lag helt avhengige av det som blir mitt neste punkt, ledere og karakterer, men også muligheten til å spille på en plan c eller d. Det kan ikke Arsenal fordi det er "låst" offensivt system uten spillere med erfaring i å spille annerledes. Bare her tror jeg Arsenal taper mange poeng pr år.

 

- Mangelen på ledere og karakterer er påfallende. Det er ikke noen pondus i Arsenal til tross for alle klassespillerne og kreativiteten laget besitter. Ordet "tyngde" er kanskje det mest beskrivende for hva jeg mener Arsenal mangler.

 

- Arsenal har ikke en bedre offensiv enn de andre topplagene og ligaen har blitt jevnere der bunnlagene ikke lengre består av erkebritiske stolper som kreative franskmenn kunne spille rundt med. Nå er typer som Jara på WBA og ikke Geoff Horsfield (ja, jeg vet han var spiss, men navnet passer så bra til eks). Disse spillerne er individuelt gode nok til å møte typer som Walcott og co og spesielt når innsatsen er bedre enn hos topplagene, blir det flere poengtap enn tidligere. Før hadde Arsenal typer som Viera og Palour som på mange måter ikke var briljante fotballspillere eller uerstattelige ferdighetsmessig, men de tilførte laget en go' til å plukke opp hansken i en større grad enn hva som er tilfellet i dag. De fikk ut det beste i spillerne som hadde ferdigheten, slik Roy Keane gjorde i United. Når ballen ikke ruller Arsenals vei er det ingen krigere der til å smelle skuta på plass med tøffe taklinger eller med sin tilstedeværelse alene. Uansett hvor god Fabregas er, så trenger alle spillere noen å se opp til å lene seg til når det går dårlig. Fletcher, Carrick, Anderson og co har Scholes, Ferdinand og Giggs mfl. Når du har slike på laget ditt gir det en enorm trygghet. Det er litt som når man er ung er sammen med faren sin eller noen man ser opp til i usikre situasjoner. Går det til helvete så var også disse karakterene med å gikk i baret, noe som gir en trygghet for omgivelsene rundt. Det er vanskelig å forklare og jeg orker ikke lete etter ordene heller, men skjønner forhåpentligvis hva jeg vil frem til.

 

- Forsvaret er for dårlig og det er for lite høyde og muskler i dagens Arsenal lag. Å komme rundt på kantene (dårlige backer defensivt, spesielt Clichy imo selv om han ofte redder seg på farta) å slå innlegg på Arsenal er ekstremt effektivt. Jeg bombesikker på at vi scorer eller skaper store sjanser på dette da det er en våre styrker. Fabianski/Almunia er heller ikke gode nok, selv om det er typen keeper som kan stå en kjempekamp i et slikt oppgjør. Spesielt Flabianski er reaksjonssterk og god på streken. Det er i og for seg en ekstremferdighet som fort kan bli kampavgjørende.

 

En annen grunn til at jeg er sikker på at vi slår dere er det psykologiske overtaket etter å ha jevnlig slått Arsenal komfortabelt de siste årene og det faktum at vi spiller hjemme. United taper ekstremt sjeldent på Old Trafford og vi spiller ikke ofte uavgjort heller, ergo er det bare seier igjen. Dessuten så syntes jeg vi har bedre spillere, men den diskusjonen kan vi ta senere i uka. Arsenal er også på mange måter et type lag vi kler å møte og om den sentrale midtbanen vår møter opp (det eneste som kan felle oss imo), så tror jeg oppriktig at Arsenal er helt sjanseløse og at det kommer til å bli enveiskjørt. Vi vant heldig 2-1 hjemme i fjor, men da var i en typisk slump med lite energi og trykk i spillet. Da spiller vi dritt mot absolutt alle, tro du meg. Slik lackluster perioder har vi dessverre litt for ofte og det er i disse vi har opparbeidet oss ryktet for å "ikke gjøre mer enn vi må." Når United spiller som de har begynt å gjøre de siste ukene med høyt tempo, flair og masse innsats (jamfør typer som Fletcher som alltid leker seg i toppkamper) er vi mye verre å slå for Gunners enn for eksempel Chelsea ville vært. Vi kommer ikke til å tillate dere å få ha ballen på vår banehalvdel, som Chelsea gjorde på brua og gikk for kontringer. Vi kommer også til å ligge tilbake i perioder av kampen og da kommer vi til å kontre, men imotsettning til Chelsea har vi forskjellige spillerplaner ila en kamp.

 

Jeg var helt sikker i fjor og jeg er mer sikker i år. Dette vinner vi. 3 eller 4-0 er faktisk ikke så på jordet som enkelte her tror.

 

Gleder meg.

 

Jeg er villig til å vedde bort søstra mi.

 

Pic? 16 eller eldre antar jeg :D

Var enten søtra til niko eller axel som var strøken, jeg husker ikke hvilken. Lenge siden forum-msn tidene nå. Var jo homoerotisk prat nonstop en periode for to sesonger siden.

Endret av Goldwing
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Det begynner å bli en stund siden sist jeg i det hele tatt forsøkte å være diplomatisk i mine analyser, ei heller spesielt seriøs i måten å formidle dem på. Som følge av dette registrerer at en del gooners reagerer negativt, forståelig nok, på vår (kanskje spesielt min) arroganse og selvsikre atferd i forkant av et oppgjør mot en udiskutabel toppklubb. I fare for å ødelegge min egen hygge denne uken tenkte jeg å redegjøre for hvorfor jeg ikke anser Arsenal som en trussel mot United i denne kampen og vanligvis ikke i den store (liga)sammenheng heller.

 

Før denne sesongen og til dels underveis har jeg vært en av få både på dette forumet og ellers som har ytret at Arsenal kom ta et nytt steg denne sesongen og for alvor gi oss/Chelsea kamp om ligagullet. Med fare for å virke høy på meg selv, kremt - det toget har strengt talt forlatt perrongen, men jeg stod kraftig på at Liverpool kom til å oppleve en seriøst knekk i nær fremtid underveis i 08, sesongen hvor scouserne hang med til døra om ligatittelen og jeg fikk rett. Så jeg føler at min intuisjon rundt sammensetninger og kvaliteter i et fotballag ikke er helt uprøvd. Men nok om kredibilitet, over til temaet. Det var en kombinasjon av mange ulike faktorer som fikk meg til å ense en Arsenal opptur før denne sesongen. Blant annet har jeg og mange med meg i lang tid forutsett at Chelsea og Man Utd er i, eller på vei inn i, en prosess Arsenal i teorien er ferdig med. Nemlig et generasjonsskifte. Forskjellen er bare at folk har merket det så uendelig mye mer ved Arsenal, både fordi de har kommet lengre i arbeidet og fordi de har en annen og mer "sær" filosofi som følge av manageren deres. Jeg har skrevet hyppig siden våren 09 at de andre topplagene i PL har tapt seg, mens Arsenal så smått har skaffet seg mer bredde i stallen ved kjøp her og der spred over en tre-fire års periode. Det og 25manns reglen har på mange måter jevnet ut forskjellen på det området og i år hadde jeg på følelsen at Wenger skulle investere i de avgjørende og manglende departementene i arsenals tropp, evt få det beste ut av enkelte av deres nåværende spillere. Mine spådommer vedrørende Chamakh ser ut til å ha slått til og jeg trodde tidlig i august at det kjøpet skulle symbolisere en spree der Arsene hadde planer om svelge stoltheten å hente inn spillere til de svakeste leddene for å kompensere for manglende vinnerkultur. Det skjedde aldri, til min overraskelse. Wenger har for meg fortsatt ikke knekt Premier League koden og det er derfor dere nå er fem år uten trofeer. Noen vil selvsagt sitere meg på denne påstanden og henvise til Wengers tidligere meritter som et motargument, men jeg drister meg til å utdype min teori ytterligere: Slik jeg ser det handler det ikke bare om taktiske og ferdighetsmessige relasjoner i fotball, slik jeg har inntrykk av at er tankesettet og filosofien til Wenger. Det hjelper ikke å ha verdens beste plan A, når man ikke har en plan B. Kun Barcelona har fått til dette, men også de har typene bak i banen til å kompensere for naiviteten fremover i banen. Spanjolenes offensiv er dessuten mer ekstrem enn hos andre klubber og spiller udiskutabelt i en liga der det er lettere utøve en slik fotball. Uansett hva folk måtte si, jeg kjøper ikke argumentet om at Wenger er en dårlig motivator eller disponerer talent på en lite effektiv måte, men jeg ser flere elementære feil med Arsenals tropp som jeg oppriktig talt trodde han hadde identifisert før ligastart. Wenger arvet i sin tid et lag fra George Graham som hadde en innarbeidet defensiv med mange ledertyper og spillere med rett innstilning og vinnerkultur. Vinnerkultur er for meg noe man ikke kan innarbeide ved å vinne alene heller, det kaller jeg selvtillitt, men noe man får ved sette sammen et lag med psykisk sterke og selvsikre individer. For når motgangen kommer har spillerne glemt det som skjedde et år tilbake i tid uansett. Om nok kvaliteter er i slike lag og om spillerne får tid, vil trofeene komme. Wenger tok som sagt over for Taylor og tilførte de rette offensive spillerne og en meget effektiv filosofi, noe som gjorde laget komplett. Fra ca 98-2003 hadde laget alt og hadde det ikke vært for at United hadde det samme, ville gunners gjort rent bord vært år. Det som har skjedd er at Adams- generasjonen og de personlighetene ernærte seg direkte av disse (type Campbell, Toure og co) har forsvunnet og fotballen har samtidig forandret seg. Så nå sitter Arsenal igjen med et rent Wenger-lag uten den tyngden de hadde fra "boring boring" Arsenal tidene. Den kulturen eller hva vi nå enn skal kalle det har i et par år nå vært utryddet. Tilfeldig at Arsenal har forfalt såpass kraftig? I think not.

 

- Arsenal har for mange like spilletyper og for få med ekstremferdigheter på områder hvor klubben ikke har sitt satsningsområde. Ta for eksempel Sam Allardyce. Han setter sammen sine lag utelukkende basert på at spillerne må tilføre minst en egenskap som kan avgjøre en jevn kamp, men som også passer inn med lagets spillestil. Arsenal er helt avhengig av et velsmurt kollektiv over tid for å vinne kamper og flyt med at motstanderne som ikke kler Arsenal er ute av form eller sliter med skader. Det er derfor Arsenal i store perioder ser ut som en ligautfordrer, men så faller formen og alt går på tverke. Når det blåser kaldt er et lag helt avhengige av det som blir mitt neste punkt, ledere og karakterer, men også muligheten til å spille på en plan c eller d. Det kan ikke Arsenal fordi det er "låst" offensivt system uten spillere med erfaring i å spille annerledes. Bare her tror jeg Arsenal taper mange poeng pr år.

 

- Mangelen på ledere og karakterer er påfallende. Det er ikke noen pondus i Arsenal til tross for alle klassespillerne og kreativiteten laget besitter. Ordet "tyngde" er kanskje det mest beskrivende for hva jeg mener Arsenal mangler.

 

- Arsenal har ikke en bedre offensiv enn de andre topplagene og ligaen har blitt jevnere der bunnlagene ikke lengre består av erkebritiske stolper som kreative franskmenn kunne spille rundt med. Nå er typer som Jara på WBA og ikke Geoff Horsfield (ja, jeg vet han var spiss, men navnet passer så bra til eks). Disse spillerne er individuelt gode nok til å møte typer som Walcott og co og spesielt når innsatsen er bedre enn hos topplagene, blir det flere poengtap enn tidligere. Før hadde Arsenal typer som Viera og Palour som på mange måter ikke var briljante fotballspillere eller uerstattelige ferdighetsmessig, men de tilførte laget en go' til å plukke opp hansken i en større grad enn hva som er tilfellet i dag. De fikk ut det beste i spillerne som hadde ferdigheten, slik Roy Keane gjorde i United. Når ballen ikke ruller Arsenals vei er det ingen krigere der til å smelle skuta på plass med tøffe taklinger eller med sin tilstedeværelse alene. Uansett hvor god Fabregas er, så trenger alle spillere noen å se opp til å lene seg til når det går dårlig. Fletcher, Carrick, Anderson og co har Scholes, Ferdinand og Giggs mfl. Når du har slike på laget ditt gir det en enorm trygghet. Det er litt som når man er ung er sammen med faren sin eller noen man ser opp til i usikre situasjoner. Går det til helvete så var også disse karakterene med å gikk i baret, noe som gir en trygghet for omgivelsene rundt. Det er vanskelig å forklare og jeg orker ikke lete etter ordene heller, men skjønner forhåpentligvis hva jeg vil frem til.

 

- Forsvaret er for dårlig og det er for lite høyde og muskler i dagens Arsenal lag. Å komme rundt på kantene (dårlige backer defensivt, spesielt Clichy imo selv om han ofte redder seg på farta) å slå innlegg på Arsenal er ekstremt effektivt. Jeg bombesikker på at vi scorer eller skaper store sjanser på dette da det er en våre styrker. Fabianski/Almunia er heller ikke gode nok, selv om det er typen keeper som kan stå en kjempekamp i et slikt oppgjør. Spesielt Flabianski er reaksjonssterk og god på streken. Det er i og for seg en ekstremferdighet som fort kan bli kampavgjørende.

 

En annen grunn til at jeg er sikker på at vi slår dere er det psykologiske overtaket etter å ha jevnlig slått Arsenal komfortabelt de siste årene og det faktum at vi spiller hjemme. United taper ekstremt sjeldent på Old Trafford og vi spiller ikke ofte uavgjort heller, ergo er det bare seier igjen. Dessuten så syntes jeg vi har bedre spillere, men den diskusjonen kan vi ta senere i uka. Arsenal er også på mange måter et type lag vi kler å møte og om den sentrale midtbanen vår møter opp (det eneste som kan felle oss imo), så tror jeg oppriktig at Arsenal er helt sjanseløse og at det kommer til å bli enveiskjørt. Vi vant heldig 2-1 hjemme i fjor, men da var i en typisk slump med lite energi og trykk i spillet. Da spiller vi dritt mot absolutt alle, tro du meg. Slik lackluster perioder har vi dessverre litt for ofte og det er i disse vi har opparbeidet oss ryktet for å "ikke gjøre mer enn vi må." Når United spiller som de har begynt å gjøre de siste ukene med høyt tempo, flair og masse innsats (jamfør typer som Fletcher som alltid leker seg i toppkamper) er vi mye verre å slå for Gunners enn for eksempel Chelsea ville vært. Vi kommer ikke til å tillate dere å få ha ballen på vår banehalvdel, som Chelsea gjorde på brua og gikk for kontringer. Vi kommer også til å ligge tilbake i perioder av kampen og da kommer vi til å kontre, men imotsettning til Chelsea har vi forskjellige spillerplaner ila en kamp.

 

Jeg var helt sikker i fjor og jeg er mer sikker i år. Dette vinner vi. 3 eller 4-0 er faktisk ikke så på jordet som enkelte her tror.

 

Gleder meg.

 

Jeg er villig til å vedde bort søstra mi.

 

Pic? 16 eller eldre antar jeg :D

Var enten søtra til niko eller axel som var strøken, jeg husker ikke hvilken. Lenge siden forum-msn tidene nå. Var jo homoerotisk prat nonstop en periode for to sesonger siden.

 

Dette innlegget synes jeg var bra, og er enig i mye av det du skriver her. Vi har et sinnsykt bra toppnivå, men de varierende prestasjonene tar knekken på oss år etter år. Wenger står ovenfor en massiv utfordring med å etablere et solid og stabilt lag med kvantitet såvel som kvalitet i stallen. Da kommer man selvsagt ikke fra spørsmålet: Med over 10 år i klubben burde de resultatene vært inne?

 

Uansett ser jeg denne kampen med stor stolthet til klubben, og med den respekten jeg har for Manchester United vet jeg at vi møter den tøffeste motstanden hittil i år. Og jeg tror at hvis dere først vinner blir det gjerne med 3 eller 4 mål (desverre)

 

MEN:

Jeg har sett mye av United denne sesongen, og har ikke før Blacburn-kampen blitt nevneverdig overbevist. Arsenal har på samme måte variert, og derfor tror (håper) jeg denne kampen blir jevn, der begge lag bør vise topp prestasjoner for å vise kremen av PL-toppen.

 

Lykke til, måtte det beste laget vinne på mandag.

Lenke til kommentar

Forventet egentlig. FA bruker å sende han i krevende oppgjør.

 

Lykke til, måtte det beste laget vinne på mandag.

 

Ha! Vinner vi gir jeg blanke i om vi var best. Det eneste jeg kan gi dere er at jeg håper på en god dommer og at ingen blir skadet.

Takk i like måte. Men spiller vi best, skal jeg ikke høre noe om men vs boys.

 

Du får ta det opp med de som sier det. Jeg synes nå det er farlig å undervurdere unggutter. Kan jo nevne The Busby Babes.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

MEN:

Jeg har sett mye av United denne sesongen, og har ikke før Blacburn-kampen blitt nevneverdig overbevist. Arsenal har på samme måte variert, og derfor tror (håper) jeg denne kampen blir jevn, der begge lag bør vise topp prestasjoner for å vise kremen av PL-toppen.

 

Lykke til, måtte det beste laget vinne på mandag.

Ikke enig, jeg syntes ikke at vi har ikke varierert så mye, vi har bare spilt godt under evne frem til Blackburn kampen. Mange spillere ute av form, skader og lignende. Det er standar United å suge i starten av sesongen, dessverre, men i år har vi vært rekorddårlig. Likevel har vi scoret flest mål med en kamp mindre spilt.

 

Vårt toppnivå er det beste i ligaen.

Lenke til kommentar

Arsenals form har svingt litt mer. Og ikke ta oss seriøst i tittelkampen er latterlig!

 

My point exactly (bortsett fra de ogpenbare skrivefeilene).

 

Vent å se, vi slår dere på OT og tar tittelen med god margin til våren.

 

Jeg er så fryktelig åpen for veddemål rundt dette. Du kan sette limiten, så høyner jeg med det dobbelte for min del. Penger, tjenester, stunt, (eller den feige og kjedelige avatar+signatur?). Your call.

 

Hva med et veddemål om kampen på mandag? Hvis du er så sikker:

 

Handikapspill:

 

United - Arsenal (1-0) = B : 10 i odds.

 

Arsenal vinner med to mål eller mer. Jeg setter en hundrings. Kan godt betale på forskudd om du vil.

 

Greit?

Lenke til kommentar

Arsenals form har svingt litt mer. Og ikke ta oss seriøst i tittelkampen er latterlig!

 

My point exactly (bortsett fra de ogpenbare skrivefeilene).

 

Vent å se, vi slår dere på OT og tar tittelen med god margin til våren.

 

Jeg er så fryktelig åpen for veddemål rundt dette. Du kan sette limiten, så høyner jeg med det dobbelte for min del. Penger, tjenester, stunt, (eller den feige og kjedelige avatar+signatur?). Your call.

 

Hva med et veddemål om kampen på mandag? Hvis du er så sikker:

 

Handikapspill:

 

United - Arsenal (1-0) = B : 10 i odds.

 

Arsenal vinner med to mål eller mer. Jeg setter en hundrings. Kan godt betale på forskudd om du vil.

 

Greit?

 

Jeg er med. 100 kroner på at vi vinner med et 1-0 handicap. Eller mener du at jeg skal betale 1000 om dere vinner med 2 mål?

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

United - Arsenal (1-0) = B : 10 i odds.

 

=

 

Manchester United starter med 1 mål. Arsenal starter med 0 mål. Bortelaget Arsenal vinner kampen.

 

Du gir han 1000kr hvis Arsenal vinner med to mål. Han gir deg 100kr hvis Arsenal vinner med 1 mål, det blir uavgjort eller hvis United vinner.

Lenke til kommentar

Hva med et veddemål om kampen på mandag? Hvis du er så sikker:

 

Handikapspill:

 

United - Arsenal (1-0) = B : 10 i odds.

 

Arsenal vinner med to mål eller mer. Jeg setter en hundrings. Kan godt betale på forskudd om du vil.

 

Greit?

Haha, erru teit eller? Jeg driver ikke bettingselskap hvor spillerene får sette oddsen sin sjæl. Det har jeg ikke råd til uansett hvor flåsete veddemålene er. Jeg har 3000,- å leve på ut resten av året. Vi kan sette 1000,- hver på det orginale veddemålet. Eller 3000,- for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Arsenals form har svingt litt mer. Og ikke ta oss seriøst i tittelkampen er latterlig!

 

My point exactly (bortsett fra de ogpenbare skrivefeilene).

 

Vent å se, vi slår dere på OT og tar tittelen med god margin til våren.

 

Jeg er så fryktelig åpen for veddemål rundt dette. Du kan sette limiten, så høyner jeg med det dobbelte for min del. Penger, tjenester, stunt, (eller den feige og kjedelige avatar+signatur?). Your call.

 

Hva med et veddemål om kampen på mandag? Hvis du er så sikker:

 

Handikapspill:

 

United - Arsenal (1-0) = B : 10 i odds.

 

Arsenal vinner med to mål eller mer. Jeg setter en hundrings. Kan godt betale på forskudd om du vil.

 

Greit?

 

Jeg er med. 100 kroner på at vi vinner med et 1-0 handicap. Eller mener du at jeg skal betale 1000 om dere vinner med 2 mål?

 

Du må selvfølgelig gi meg odds! Jeg tror 10 er gunstig. Tror dere ikke?

 

Bli med den som vil :)

Lenke til kommentar

United - Arsenal (1-0) = B : 10 i odds.

 

=

 

Manchester United starter med 1 mål. Arsenal starter med 0 mål. Bortelaget Arsenal vinner kampen.

 

Du gir han 1000kr hvis Arsenal vinner med to mål. Han gir deg 100kr hvis Arsenal vinner med 1 mål, det blir uavgjort eller hvis United vinner.

 

Er han dum eller?

Lenke til kommentar

United - Arsenal (1-0) = B : 10 i odds.

 

=

 

Manchester United starter med 1 mål. Arsenal starter med 0 mål. Bortelaget Arsenal vinner kampen.

 

Du gir han 1000kr hvis Arsenal vinner med to mål. Han gir deg 100kr hvis Arsenal vinner med 1 mål, det blir uavgjort eller hvis United vinner.

 

Er han dum eller?

Det står i stil med resten av patriotgjengen. Leser du postene ovenfor skulle ikke dette veddemålet være så urimelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...