Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Arsenal


Latias

  

94 stemmer

  1. 1. Hvem vinner?



Anbefalte innlegg

Jeg er utrolig spent på hvordan vi skal klare å stoppe Nani. Han har vært helt rå denne sesongen - det gikk dårlig sist oppgjør ihvertfall. Jeg tror alt kan skje i denne kampen. Fjorårets oppgjør på OT vant united ufortjent, det skulle ha vært Arsenal sin seier. Ikke undervurder oss - vi er bedre, og dere er dårligere enn ifjor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søtt at Arsenal fansen her prøver å skape en "stemning" og fyre opp. Dessverre for dem er Arsenal old news for oss, det er Liverpool, Leeds og City som våre hatrivaler og det er Chelsea vi slåss om gullet med.

 

Le Arse bare "er der".

Sier du det? Ganske rart, med tanke på at det var du som tok turen til Highbury-tråden NI dager før kampstart, for å spørre om noen ville lage kamptråd. Hva ville du at den skulle brukes til, om ikke å lage stemning?

 

Også morsomt at du sier at Chelsea er gullrivalene deres, mens vi bare "er der". Spesielt etter disse uttalelsene i forkant av sesongen:

 

1. Hvilket lag vinner PL 10/11?

Har hevdet at Arsenal vinner i Gunners-kategorien, men jeg må slå til med et diplomatisk svar og derfor må det bli Manchester United. Chelsea blir det i alle fall ikke, merk mine ord!

3. Hvilke lag overrasker?

Til dels Sunderland, Arsenal og West Ham.

4. Hvilke lag skuffer?

Chelsea, Tottenham og Villa - for å ta topplagene.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg tror midtbanekrigen kan være Arsenals sjanse i denne kampen. Vi har en generelt sterkere midtbane en Manchester United i øyeblikket. Det er viktig at Wilshere, Nasri og Arshavin har dagen. Klarer vi å kjøre over de på midten, kan vi klare å hente seieren. Det er ingen umulighet å trille ballen rundt Manchesters spillere, og jeg håper Rosicky starter.

 

Har Berbatov en dårlig dag, som han har i 90 % av kampene, og Rooney forblir på nivået han er, har vi intet å frykte fra de to heller. Rooney har vel ikke puttet et ingame-mål på gud veit hvor lenge. Nani er helt klart den mannen som trenger oppmerksomhet på banen. Han må ikke få gå en meter på banen uten at en annen kar tafser på han.

 

I tillegg må spesielt Vidic få juling på alle dødballer imot. Viktig at han ikke får gå opp alene og styre ballen i nota.

 

Absolutt ingen umulighet dette for Arsenal. Bare spille disiplinert i forsvar, og fortsette å mate på som vi alltid gjør. Har vi litt bedre effektivitet foran mål denne mandagen, vinner vi kampen.

Lenke til kommentar

Jeg tror midtbanekrigen kan være Arsenals sjanse i denne kampen. Vi har en generelt sterkere midtbane en Manchester United i øyeblikket. Det er viktig at Wilshere, Nasri og Arshavin har dagen. Klarer vi å kjøre over de på midten, kan vi klare å hente seieren. Det er ingen umulighet å trille ballen rundt Manchesters spillere, og jeg håper Rosicky starter.

 

Har Berbatov en dårlig dag, som han har i 90 % av kampene, og Rooney forblir på nivået han er, har vi intet å frykte fra de to heller. Rooney har vel ikke puttet et ingame-mål på gud veit hvor lenge. Nani er helt klart den mannen som trenger oppmerksomhet på banen. Han må ikke få gå en meter på banen uten at en annen kar tafser på han.

 

I tillegg må spesielt Vidic få juling på alle dødballer imot. Viktig at han ikke får gå opp alene og styre ballen i nota.

 

Absolutt ingen umulighet dette for Arsenal. Bare spille disiplinert i forsvar, og fortsette å mate på som vi alltid gjør. Har vi litt bedre effektivitet foran mål denne mandagen, vinner vi kampen.

 

Må si meg uenig og enig i deler av innlegget.

 

Først og fremst; midtbanekrigen. Her bruker vi å ha litt kontroll mot Arsenal, men frykter det blir annerledes denne kampen. Jeg er svært spent på å se om Ferguson å starte med to spisser, eller om det blir tre sentrale (som han ofte gjør mot vanskelig motstand).

 

Etter en kjapp research ser jeg at vi startet med Rooney alene på topp i begge kampene i Premier League i fjor, og da blir det fort det samme i denne kampen.

 

Har Berbatov en dårlig dag, som han har i 90 % av kampene, og Rooney forblir på nivået han er, har vi intet å frykte fra de to heller. Rooney har vel ikke puttet et ingame-mål på gud veit hvor lenge.

 

Morsom? Berbatov spiller som regel bra, men sliter med å skåre mål. Berbatov har levert maks tre dårlige kamper denne sesongen, og det var i den perioden hvor han ikke fant veien til nettmaskene. Spillemessig bruker han alltid å levere. Og Rooney forblir på nivået han er? Du har tydeligvis ikke sett noen United-kamper i det siste. Fyren viser at han er i form, nå må han bare skåre og det kommer han til å gjøre.

 

Ser for meg at dette laget kan bli en realitet:

Edwin van der Sar

 

Rafael - Ferdinand - Vidic - Evra

 

Fletcher - Scholes/Ando - Carrick

 

Nani - Rooney - Park

 

Muligens Berbatov istedenfor Rooney. 4-4-2 er vel den formasjonen alle foretrekker, men her blir vi tvunget til å spille med en trio på midtbanen. Hvis ikke kommer Arsenal hele tiden til å være i overtall på midtbanen.

 

Ando presterer alltid i slike kamper og ser gjerne at han pisser på Fabregas igjen. Litt usikker på hvem han bør spille istedenfor, kanskje Scholes? Så kan heller rødtoppen komme inn - sammen med Berbatov - i 2. omgang. :w00t:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

snip

Trodde dere hadde blitt bedre, noe dere ikke har.

 

Put youre money where your mouth is, Torstein. Vinner vi skal du ha United logo med nisselue avatar i en mnd og omvendt om vi taper.

 

Jeg er mer sikker på 3p i denne enn jeg var før Wolves (H) kampen. Helt seriøst, no banter.

Endret av Goldwing
  • Liker 3
Lenke til kommentar

snip

Trodde dere hadde blitt bedre, noe dere ikke har.

Vi topper tabellen. Og du svarte ikke på mitt første avsnitt.

 

Sier du det? Ganske rart, med tanke på at det var du som tok turen til Highbury-tråden NI dager før kampstart, for å spørre om noen ville lage kamptråd. Hva ville du at den skulle brukes til, om ikke å lage stemning?

 

Edit:

 

It's a deal. Le pro skal få konstruere en meget sexy Arsenal-avatar til deg, da jeg suger på sånne ting.

 

Med glede!

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Put youre money where your mouth is, Torstein. Vinner vi skal du ha United logo med nisselue avatar i en mnd og omvendt om vi taper.

It's a deal. Le pro skal få konstruere en meget sexy Arsenal-avatar til deg, da jeg suger på sånne ting.

 

Må bare sitere dette, slik at det ikke er noen vei tilbake. :dribble:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingenting ville gledet meg mer enn å få våt bj av jessica alba og biel, men det skjer ikke likevel.

 

Jeg maser om kamptråd to uker i forveien når vi møter Blackpool også, bare spør stakkars Latias. Her så jeg anledningen til å få en naiv gooner til å lage en lekebinge, kall det et vorspiel for min arroganse, i forveien av trepoengeren på mandag. Da vil den smake enda litt bedre enn en helt vanlig seier og det skal bli deilig å lese reaksjonene på d.no på tirsdagen.

 

Ja, vi har mye å frykte når o'store Wilshere og Song Tampong Bilong skal styre midten, tuller dere med med? To middelmådige spillere i beste fall.

 

Usikker på hvilken spiller Arsenal bruker på topp.

Robin Van Persie aka RIP

ccc.gif

Eller Chamack

The-Giraffe-Women-of-the-Neck-Rings-2.jpg

 

Rister av frykt. huffameg.

 

nå koker det hos meg...

Lenke til kommentar

Jeg har da aldri skrevet noe for å provosere heller, det er ikke min skyld om noe tar på vei fordi jeg trekker logiske konklusjoner og alltid får rett.

 

Med fare for å fremstå som en douche bør jeg kanskje moderere meg og innrømme at det kan skje at jeg bommer på resultatet i blant. Kan godt være at vi scorer fire og ikke tre som er mitt stalltips. Isåfall legger jeg meg langflat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mistenker at Goldwing ikke har sett så mye av Song denne sesongen. Bortsett fra den siste måneden har han vært enorm. Han har dessverre, i likhet med resten av laget, hatt nedgående kurve i nesten hele November. Det har dog begynt å peke litt oppover igjen for hele laget.

 

Tror ikke du skal ta lettere på Arsenal enn på Wolves. Eller, jeg håper egentlig at den holdningen smitter over på Unitedspillerene til mandag.

 

Nøkkelen til seier er totalt skjerpings i både forsvar og angrep. Sitter spillet og avslutningene så kommer målene. Scorer vi 2, så skal dere nok ha problemer med å vinne. Dog, så tror jeg det er realistisk med uavgjort her. En liten fordel til de røde pga Old Trafford. Er spent på om deres form fra forrige helg holder seg etter spillefri denne helgen. Tror jeg blir nødt til å se CL kampen deres mot Valencia. Den kan gi en fin pekepinn hvor landet ligger så lenge Man Utd faktisk stiller med en sterk tropp. De er vel allerede kvalifisert?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal vi stille med et toppet mannskap mot Valencia, selv om vi er kvalifisert. Viktig å vinne gruppa, for da blir det både enklere motstand, og vi får spille den siste kampen hjemme. Dessuten vil det innen kampstart være ti dager siden gutta sist spilte sammen, og det er en god del dager fram mot Arsenal-kampen etter det igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...