Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Arsenal


Latias

  

94 stemmer

  1. 1. Hvem vinner?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arsenal spilte vel opp mot sitt beste (?).

Veit ikke om du er seriøs, men om du tror Arsenal spilte opp mot sitt beste igår er du bare naiv. Tror du vi ligger på 2 plass i PL om vi hadde spilt som igår gjennom sesongen? Det var tragisk dårlig. Utrolig slurvete pasningspill til å være Arsenal. Var faktisk ekstremt dårlig. Igår synes jeg faktisk det var angrepet sitt feil at vi ikke har mulighet å kjempe om seier. Forsvaret hold greit unna, spesielt midtforsvaret. Synes egentlig Laurent Koscielny og Sebastien Squillaci gjorde en grei prestasjon igår. Hadde litt smårusk, for eksempel den ene klareringen til Kos, men i alt godkjent. Vi slipper inn 1 mål på Old Trafford, og det må vi regne med. Det mest tragiske som allerede er nevnt, er vinnerviljen og gutsen. Hvor er den? Vi kommer ikke til noen farlige sjanser igjennom hele kampen! Dette var ALT for dårlig. Vi får bare håpe United går på en smell mot Chelsea, så vi kan hente igjen luka.

Endret av -Lasse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En lite fantastisk kamp av United. Arsenal spilte vel opp mot sitt beste (?).

 

 

Evra ser ut til å ha funnet formen igjen. Rafael gjør en god kamp. Midtforsvaret er bunnsolid - Rio skulle forøvrig hatt et gult for "talkingen" sin.

 

Rooney er ikke i form. Kjefter på alt og alle, og ser ikke ut som godgutten fra i vår. Formen ser derimot stigende ut, og han evner i alle fall å ta imot en ball. Synes forøvrig han var langt bedre mot Blackburn, men alle så vel bedre ut mot Blackburn...

 

Huff, Arsenal spilte opp mot sitt beste? Da ville vi ha voldtatt dere, samme kan sies om dere hvis dere var i form. Men ingen av begge lagene var det. Begge sugde, kampen sugde og ManUtd tok den lengeste tråd. Fair enough, er ikke en gang bitter jeg.

 

Evra var ikke bra igår, han ble ledd en god del ganger av oss som så på kampen. Han var ræva, men synd at han ikke var like ræva som Clichy. Da ville vi ha fått noen sjanser, som dere fikk på høyreside(clichys side)

 

Rio, gult kort? Comon! Rødt kort, De Jong style. Ikke si at dere har sunket til ManCity nivå, dere bør være flaue over Rios vegne.

 

Ellers gratulerer med 3poeng

Lenke til kommentar

Det var selvsagt sarkastisk fra min side. Arsenal spilte selvsagt ikke opp mot sitt beste - men kampen var også litt typisk Arsenal. Spiller seg frem til 16-20 meter, uten å evne noe når de ser målet til motstanderen. (Igjen satt på spissen.

 

Chamakh hadde 1 stor sjanse på hode, og en enorm på "åpent mål").

Ellers var det vel tynt med store sjanser. Var Persie hadde en OK sjanse, men nektet å skyte med høyre. Hernandez hadde skutt fra det holdet (6-7 meter, rygg halvveis mot mål).

 

Jeg mener det var gult til Rio. Eneste fellestrekket til de Jongs overfall er dommeren. Rio vinner ballen, men spiller farefullt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=45LO2wMP6VM

Rio sin heading får dere grave frem fra TV2 sine sider eller noe.

 

Jeg er langt i fra flau på Rio's vegne. Bunnsolid kamp sammen med Vidic. Hadde det vært et soleklart rødt kort, ville nok Wenger også sagt det etter kampen.

Glemte forøvrig å si at vi selvsagt skulle hatt en straffe til. Arsenal burde kanskje hatt en straffe (Rafael "faller" etter kontakt med Chamakh).

Og Fletcher skal selvsagt ha gult kort for å jage dommeren 50-60 meter. Forøvrig flott han ikke får det, ettersom det røde sannsynligvis ville kommet i samme sekund - Fletcher var på en liten rage.

 

Jeg synes derimot at vi spiller litt planløst. Slår langt på Rooney, og satser på å vinne 2. baller. I fjor brukte vi vingene mer, og slo inn i boksen fra kant.

Park passer nok ikke inn i en slik rolle, mens Nani ikke klarte å bruke det tydelige psykologiske overtaket han har på Clichy så bra vi kunne ønsket.

Lenke til kommentar

Synes egentlig det var helt grei temperatur utpå der igår jeg. Synes hvert fall ikke at det skal være noe mindre. Fint å se at "guttene" som de blir kalt, begynner å sparke fra seg. Ellers synes jeg Nani kan spare seg for "vondt uansett hvor mye folk er borti han" situasjonene. Selv om jeg veit at han vil fortsette med det.

 

Haha, jeg lo meg skakt i hjel når Fletcher klikka. Var Song borti han i hele tatt egentlig? Fint med litt temperament.

Lenke til kommentar

Synes egentlig det var helt grei temperatur utpå der igår jeg. Synes hvert fall ikke at det skal være noe mindre. Fint å se at "guttene" som de blir kalt, begynner å sparke fra seg. Ellers synes jeg Nani kan spare seg for "vondt uansett hvor mye folk er borti han" situasjonene. Selv om jeg veit at han vil fortsette med det.

 

Haha, jeg lo meg skakt i hjel når Fletcher klikka. Var Song borti han i hele tatt egentlig? Fint med litt temperament.

 

Problemet ved å "ta igjen" er at man blir stemplet som grisete.

 

Uansett hva man foretar seg blit man stemplet som "pinglete" eller "Premier Leauges største griselag".

Lenke til kommentar

Ja, Song var borti Fletcher, men det var Fletcher som løp på Song sin fot. Song gikk etter ballen med overkroppen (som Fletcher sentra til Anderson eller noe), og lot foten være igjen. Foten stod derimot helt stille, og Fletcher løp inn i den.

Jeg hadde ikke blitt sjokkert om det ble blåst for obstruksjon, men etter reprisen synes jeg det var helt greit at dommeren ikke blåste.

 

Nani ble sparket ned 2 ganger, som det ble nevnt. Særlig ene gangen så vondt ut på reprisen.

 

Arsenal har forøvrig en artig kar i Chamakh, som tydelig ble helt mo i knærne når han ser motspillere prøver å takle. Flere ganger knakk han sammen uten berøring/før berøring.

Uting man har startet med i fotball, ettersom man nesten aldri får frispark om man prøver å holde seg på bena og mister ballen.

Lenke til kommentar

Var vel berre ein gong Nani blei liggande litt vel lenge i går, han blei tatt ganske hardt i eindel tilfelle, med stemplingar både på akilles og innsida av kneet.

Ja, klart at mange av duellene er vonde, men han spiller nok med i mange tilfeller. Spesielt med tanke på hva andre spillere takler av smerte. Skal jo selvfølgelig tenke litt på at Nani er spesielt utsatt på grunn av hans utfordringevne.

 

Var det så mye "ta igjen" da? Var vel jevnt trøkk fra starten. Tipper Wenger nevnte at de måtte tråkke til i duellene før kampen. Det er viktig å vinne dueller på fotballbanen. Sette seg i respekt er også viktig.

 

Hva folk mener om lagets spillestil bryr jeg meg egentlig lite om. Det er dommeren som dømmer, og noen gule kort har vi råd til. Det blir noe annet når taklingene er hodeløse og skumle. Så lite av det igår. Rio hadde et bein i magehøyde, men slikt skjer. Maks et gult kort.

Lenke til kommentar

Ny stor smell mot United, men skuffelsen er forbausende liten. Den obligatoriske demonen som kommer etter at dommer blåser av gikk jeg av meg etter ti minutter, som er rundt tre uker tidligere enn fjorårets oppgjør. United hadde ikke flaks, de spilte ikke stygt, de utspilte oss ikke, de vant en fair taktisk seier. Det er lett å spørre seg hvorfor ikke Arsenal gjorde det bedre mot United, da de kom ut akkurat slik vi hadde forventet. Tettpakket midtbane defensivt, og stor fart i kontringsspillet offensivt. Det er smertelig tydelig at vi mangler mye, når vi knapt skaper en målsjanse mot et United på halv maskin.

 

Det andre som stikker enda er megasvikten blant flere nøkkelspillere. Samir Nasri, kanskje formspiller nummer 1 i ligaen den siste måneden var en skygge av seg selv. Chamakh fikk seg en vekker mot Ferdinand/Vidic, som nok er en klasse over stopperpar han har spilt mot sålangt, men likevel noe han bør beherske. Og når vi bytter innpå Fabregas, van Persie og Walcott, alle med friske bein, skulle det være mulig å forvente mer enn det vi fikk. Som var svært lite. Clichy og Song holdt begge Adecco-nivå. Når var sist det ble noe av et Clichy-løp opp igjennom venstresida? Han har ingen peiling på hvordan man dribler av en mann eller hvordan slå et innlegg. Da blir det vanskelig.

 

Vi fortjener ikke å være top of the league med kamper som igår. Det begynner å bli patetisk hvordan vi ruller oss rundt for topplagene, United spesielt. De har virkelig et psykologisk overtak på oss. Selv Rooneys straffemiss var ikke en vitamininnsprøytning som gjorde at vi satte igang et skikkelig offensivt press. Vi så ut til å være halvveis fornøyd med å bare ligge under med ett, og det er småklubbmentalitet. Hvis vi går inn i den tøffe juletida med denne mentaliteten og dene formen kan det bli drakamp om CL-plass i år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tror du vi ligger på 2 plass i PL om vi hadde spilt som igår gjennom sesongen?

 

Vi ligger på toppen av PL og har spelt ein kamp opp mot vårt beste, så koffor ikkje?

 

Det er ganske enkelt fordi PL er vanskeligere å vinne enn noen gang. Ingen av topplaga har imponert særlig. Chelsea var gode helt til de ikke møtte lag under midten av tabellen. Arsenal og United har variert i prestasjoner, som følge av det samme. Liverpool, som jeg synes har tatt store steg fra i fjor, sliter mer i år pga nivået.

 

Synes det blir litt dumt å gjøre uttrykk for av at dere leder tabellen selv om dere har spilt dritt, når dere ikke har vært noe dårligere enn Arsenal og muligens Chelsea.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...