Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

HVA vil han? :S


Gjest Jenny15

Anbefalte innlegg

Bare for å legge igjen en liten positiv tilbakemelding her;

 

kjenner to par som har vært gjennom mer eller mindre det samme, og begge mennene i tilfellene har vist seg å være genuint interessert og glad i jentene. Det ene paret fant sammen da hun var femten og han tjuetre. Hun er nå atten og de har hatt det bedre enn de fleste andre jeg vet om. I det andre paret var jenta seksten eller sytten da de fant sammen, og han var vel akkurat fylt tretti. Hun er også atten nå, og de holder fortsatt sammen. Begge parene bor i lag og har det kjempefint. Ikke alle er drittsekker som kun er på utkikk etter ligg. Har bare lest første og de to siste sidene, men jeg syntes fyren virker interessert nok da han har orka å legge såpass arbeid i det. Hvis ikke vil du nok merke det fort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser man det! Er ikke alle som kun er ute etter å utnytte. Veldig triveligt innlegg forresten:)

Er selv nesten ganske sikker på at denne mannen er interessert i meg, ja. Merker det på væremåten hans og måten han snakker på og ting han gjør...

Da er det bare å gi det en sjanse og håpe på det beste. Du bør derimot samtidig være forsiktig og passe på deg selv, spesielt i begynnelsen. :>
Lenke til kommentar
Bare for å legge igjen en liten positiv tilbakemelding her;

 

kjenner to par som har vært gjennom mer eller mindre det samme, og begge mennene i tilfellene har vist seg å være genuint interessert og glad i jentene. Det ene paret fant sammen da hun var femten og han tjuetre. Hun er nå atten og de har hatt det bedre enn de fleste andre jeg vet om. I det andre paret var jenta seksten eller sytten da de fant sammen, og han var vel akkurat fylt tretti. Hun er også atten nå, og de holder fortsatt sammen. Begge parene bor i lag og har det kjempefint. Ikke alle er drittsekker som kun er på utkikk etter ligg. Har bare lest første og de to siste sidene, men jeg syntes fyren virker interessert nok da han har orka å legge såpass arbeid i det. Hvis ikke vil du nok merke det fort.

 

 

Så kan det jo tenkes at det er 15 år siden? :)

Verden har forandret seg litt. Ikke for å være negativ altså :p

 

Men lykke til, kom gjerne med en oppdatering. Gleder meg.

Endret av Xquzi
Lenke til kommentar

Det du ikke sier noe om (Som sikkert er interessant for cheec) er hva venner/familie tenkte rundt dette? :)

 

Jeg kan da ikke vite konkret hva andre kommer til å tenke rundt forholdet, men mesteparten kan tenkes er negativt. JA, jeg vet at det kommer til å bli pes, og folk vil se stygt på oss. Dette har vi snakket om... Men det er noe vi ikke kan gjøre noe med, men det vi derimot kan, er å "kjempe imot" kritikken vi kommer til å få og å holde oss sammen i tykt og tynt. Koste hva det koste vil... noen ganger er man nesten nødt til å ofre noe for kjræligheten, hvis man satser 100% / vil virkelig at forholdet skal funke.

Endret av cheec
Lenke til kommentar

Vil også komme med en (litt) positiv tilbakemelding, bare fordi alle andre her er overdrevent negative. :)

 

Du bør så klart ta til deg kritikken, fordi en sånn massiv kritikk viser at det er noe bak. Men jeg tror også veldig mange her er ekstra negative og sarkastiske fordi de ikke vil ta feil, og vil bevise at de har rett. Mange innlegg her er både latterlige og unødvendige, spesielt de jeg har lest av de siste sidene (har ikke lest alle innlegg, men litt her og litt der).

 

Det som er faktum er at det kun er du som kjenner denne mannen, det er kun du som vet noenlunde hvordan han er som person. Folk tenker "20-noe på 15-åring? Det er galt og han vil bare pule!". Og det er i og for seg en bra tanke, fordi du bør være forsiktig i den alderen du er. Men, det de aller fleste gjør er at de skjærer alle under en kam. Det er klart at alle menn er ikke slik, til og med ikke de som er sammen med langt yngre jenter, det kan både jeg personlig og noen andre her som har nevnt det skrive under på. Det finnes faktisk gode menn også, som bare har gode hensikter, selv med yngre jenter.

 

Det er vel i utgangspunktet litt tabu med så stor aldersforskjell i så lav alder, og for veldig mange vil det spille en stor rolle i forholdet fordi forskjellene i den alderen er ganske enorme. Men det kommer igjen an på personene, og det vet dere to best. Det finnes flere tilfeller hvor det har fungert, så hvorfor ikke? Det er vel ei heller normalt for en 20-ognoe å falle for en 15-åring, men det skjer, og hvis han har fått følelser for deg, så er ikke det noe han kan styre. Det er klart, for et forhold med denne aldersforskjellen så er nok både oddsen og samfunnet generelt (gjenspeilet i denne tråden) imot dere, og kanskje dere ikke vil ende opp sammen for resten av livet, men come on, hvor mange forhold for en 15-åring gjør det? Svært få, sånn er det bare. At forhold tar slutt i den alderen du er i er helt naturlig egentlig og en del av prosessen du går gjennom, så skulle det skje er ikke det noe nederlag. Det kunne like så fort, kanskje enda fortere, skjedd med en jevnaldrende. Det er en stor aldersforskjell, men det betyr ikke at det er galt hvis det er riktig for dere.

 

Så er det det alle er så redd for at han skal utnytte deg osv. Igjen, det er kun du her som kjenner personen. Du hadde også noen kamerater eller noe som kjenner han? Da kan du få et enda bedre innblikk i hvordan han faktisk er som person. Klart han kan spille et spill for deg og late som han er en annen enn den han er, men det kan jo alle ... Så lenge du tar alle forholdsregler, bør det gå bra. Jeg skal ikke oppfordre til det hysteriet mange andre har lagt opp til i denne tråden, rett og slett fordi jeg ikke er enig med dem i det, men jeg ville så klart anbefale deg å ta det veldig rolig, ikke la deg presse til noe (vent med sex til du er klar, og det er en god ide å vente til du er 16, selv om du skulle føle deg klar før den tid), holde dere i trygge omgivelser, hvis dere skal langt bort fra ditt hjem si ifra til noen osv osv. Sunn fornuft, du er tross alt bare et "barn". ;) Ellers er det bare til å se an situasjonen, hvordan det går for dere videre, om dere passer sammen, om det fungerer osv.

 

Ellers vil jeg bare råde deg til å ta det veldig med ro og være forsiktig, bortsett fra det burde du nyte forholdet hvis det fungerer! Om det så skulle bli slutt, så er et forhold godt så lenge det varer, hvis det er et bra forhold.

 

Jeg håper du greier å motbevise alle her og kan si om et års tid at dere har ettårsjubileum og at dere har det bra sammen. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fine ord, hewitt, fine ord...=)

Enda en oppdatering: I dag ble jeg bedt på middag hos faren til min kjære. Dette er en ganske velstående og sofisikert familie, hvis det skal være relevant/at dere får noe innblikk rundt dette. Han var så klart ganske skeptisk, og ble småsur og furten på kjæresten min. Masse stillheter rundt matbordet. Etter noen timer snakket kjæresten min (oi, uvant å kalle ham det nå, hehe) med faren sin en stund. Og deretter snakket vi alle tre sammen LENGE, og det virker som han er villig til å gi forholdet en sjangse, selvom han enda er skeptisk, noe jeg har forståelse for. Vi hadde det også koselig resten av kvelden. Lo litt og snakket om koselig temaer... I alt, helt grei kveld. Bedre enn forventet.

Lenke til kommentar

Ja, virkelig. Jeg har mere lyst på et langt og seriøst forhold hvor jeg kan elske partneren min i gode og onde dager selvom den forelskelsen er over... jeg har så lyst til å gjøre det meste for ham, og få ham til å føle seg bra, jeg har så lyst til å reise rundt med han å oppleve nye kulturer, jeg har så lyst til å vise min kjrælighet til ham gjennom lidenskapelig sex og på andre måter, har så lyst til å overraske ham med middag når han kommer hjem fra forelesningen/jobb...... hehe, vet, dette er i grunn ganske urealistisk.

 

Det kan godt hende at hans mentale nivå ligger langt nede, men hvem bryr seg da så lenge meg og han kan kommunisere bra, og være seriøse når det trengs...

 

Herregud så latterlig. Du er 15, kjære deg. Jeg vet jæævlig godt hvordan du føler det. Jeg skulle gifte meg jeg, få fem barn og bli muslim. Jeg elsket jo duden, og han hadde meg akkurat der han ville ha meg. Han gav meg alt jeg trengte, oppfylte de behovene jeg hadde. Jeg er enda ikke ute av det drittet der etter tre(!) faens år. Dropp han du, før du blir et manipulert nervevrak slik som meg ;) Var "bare" 7år mellom oss. Ti mellom dere. Det er bare for drøyt. Er noe som skurrer. Hadde søsteren mn på 15 "datet" en på 25. Nei herregud, da vet jeg søren meg ikke hva jeg skulle gjort. Du vil se det selv etternoen år, tenke tilbake og le av deg selv.

Du er 15, du digger oppmerksomheten, du føler deg skikkelig moden og klar for voksenlivet, alle gutta på alderen din er så barnslig, og du mener vi ikke kan lese mentaliteten din gjennom det du skriver? Det sier jo litt.

Er hvertfall jævlig morsomt å lese "utviklingen" din ift situasjonen. Du visste nok hva du kom til å gjøre, du vil bare ha bekreftelse.

Har kun skumlest gjennom her, men har du hatt noen farsrolle opp gjennom barndommen din?

Jeg hadde ikke, og er dermed jævlig søkende og sulten på all oppmerksomhet og kjærlighet. Skiver kanskje litt hardt nå, men er fordi jeg har vært, og fremdeles er, inni en lignende situasjon.

Uans. Grattis med kjæreste da. Lykke til med han

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Som jeg antydet i mitt forrige innlegg så virker han som en fin farsfigur for deg, slik som du beskriver han. Og siden du aldri har hatt det, er det noe du vil lengte etter. Spesielt siden du er så ung, men nå får jo du både i pose og sekk. Får håpe det varer lenge og at han ikke sårer deg, selv om det er veldig lite sansynlighet for det. Man kan ikke si imot det. Jeg tror ikke du er sterk nok til å takle et slikt brudd. Ja jeg er en sånn bedreviter :) Du får ha lykke til

Lenke til kommentar

yeye, det er han som oppfører seg slik, men jeg føler at han ikke er noen farsfigur for meg.

 

har vokst opp og lært av min mamma at jeg må klare det meste på egenhånd og være selvstendig OG uavhengig av andre, noe jeg er. klarer fint å gjøre ting selv, og liker det godt. men dette går vi ikke å tenker over uansett...

 

At forholdet en dag tar slutt, gjør det sikkert uansett. Men denne tanken - skal det hindre meg å gå inn i et forhold da liksom? Nei, det blir for dumt. Enten så satser man fullt ut og tar sjangser, ellers så får man bli singel for resten av livet. Det er ingen som vet 100% sikkert at forholdet vil vare livet ut. kjræligheten har da ingen garanti, så du trenger virkelig ikke understreke at du tror jeg mest sannsynligvis vil sitte igjen med sorg til slutt.

 

Men jeg lever ikke i fremtiden, jeg lever i dag og skal nyte hvert minutt jeg får med ham. Den sorg, den tid... Dette er noe jeg ikke gidder å gå rundt å tenke på eller ta sorgene på forskudd.

 

Du skal få lov til å tro hva faen du vil om meg, go ahead. Mennesker er mestre på å generalisere og dømme folk uten å kjenne personen først. ;)

Endret av cheec
Lenke til kommentar

Du kaller meg latterlig, og skriver på slutten at du er i en lignende situasjon selv? Hva faen, jente..? :p

 

Og nei, jeg har nesten aldri hatt en farsfigur. Pappa stakk av da jeg var liten.

 

Klart jeg kaller, ikke bare deg - men hele situasjonen, latterlig. Har kastet bort tre år av livet mitt jeg, på en gutt jeg trodde skulle være hele fremtiden min. Om ikke det er latterlig og trist, så vet ikke jeg. Greia er at jeg enda er midt oppi det, fordi jeg ikke får meg ut. Jeg er avhengig av han. Sier ikke det skjer med deg, men jeg vet jeg ikke er den eneste. Du er bare et barn. Husker jeg hatet å høre det mer enn noe annet, men det er virkelig fakta, lille venn.

Håper hvertfall han behandler deg bra og med respekt og lar deg utvikle deg i det tempoet du skal

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du kaller meg latterlig, og skriver på slutten at du er i en lignende situasjon selv? Hva faen, jente..? :p

 

Og nei, jeg har nesten aldri hatt en farsfigur. Pappa stakk av da jeg var liten.

 

Klart jeg kaller, ikke bare deg - men hele situasjonen, latterlig. Har kastet bort tre år av livet mitt jeg, på en gutt jeg trodde skulle være hele fremtiden min. Om ikke det er latterlig og trist, så vet ikke jeg. Greia er at jeg enda er midt oppi det, fordi jeg ikke får meg ut. Jeg er avhengig av han. Sier ikke det skjer med deg, men jeg vet jeg ikke er den eneste. Du er bare et barn. Husker jeg hatet å høre det mer enn noe annet, men det er virkelig fakta, lille venn.

Håper hvertfall han behandler deg bra og med respekt og lar deg utvikle deg i det tempoet du skal

Kan du fortelle litt om situasjonen din? Ble ganske nysgjerrig... trenger ikke hvis du ikke vil.

Lenke til kommentar

Hei. Du må for all del holde på om du mener at det er for ditt eget beste, ingen her kan se inn i fremtiden og vite noe helt sikkert. Å være selvstendig er en bra ting, men tror ikke det er akkurat det det går på her. Er ikke lett å høre på folk som kaller deg latterlig, teit og dum.

 

Du må for all del knulle han, så lenge du er klar over at det KAN skje konsekvenser.

 

Er artig at folk går fra å kalle deg en smart og klok jente tidligere i emnet til å påstå du er det helt motsatte. Folk er dømmende.

Endret av Flatlus
Lenke til kommentar

Oh man! Dette er en av årets beste tråder! Rett inn i favoritter :lol:

 

Gikk fra: "Skeptisk" til "Jeg kutter kontakten" til "Oi, jeg møtte tilfeldigvis fyren på senteret" til "Han er ganske sjarmerende" til "Jeg vil slå meg til ro med han" til "Nå er vi sammen :love:"

 

:thumbs:

 

Kan ikke si jeg er overrasket over hvordan det endte, kjenner til typen jenter som deg som horer rundt med alle, og har sex med opptil flere før man i det hele tatt blir lovlig (ettersom du har innrømt at du ikke er jomfru, og snakker om sex som om du er veldig dreven), og digger gutter som har bil som de kan kjøre de rundt med ;)

 

Jeg bare venter på innlegget der det står "Oh, what a douche" fra deg nå! Men you go girl :thumbup: Dere får kose dere videre, så lenge det varer!

 

PS: I'm not trollin

Endret av Sameboe
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...