Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

HVA vil han? :S


Gjest Jenny15

Anbefalte innlegg

Student eller ikke, er fortsatt spesielt at en voksen mann skal være avhengig økonomisk av foreldrene.

 

Jeg spør meg selv hver gang jeg må quote idioter, om hvorfor i helvete jeg gidder, men jeg klarer ikke la vær.

 

 

HAR FAMILIEN DIN PENGER, SÅ SIER DU IKKE NEI TIL EN BOLIG ELLER NY BIL, HVOR DUM GÅR DET ANN Å BLI?

 

Janteloven må være det latterligste jeg noen gang har lest, og alle her inne som bruker den for allt den er verdt, havner i samme bås.

 

Det å spørre om hjelp i "samlivs kategorien" er jo rent selvmord. Så mange latterlige kommentarer, med enda latterlige og ignorante brukere.

 

Gratulerer, 9/10 av dere har ødelagt foraet.

Endret av PaperWalls
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Student eller ikke, er fortsatt spesielt at en voksen mann skal være avhengig økonomisk av foreldrene.

 

Jeg spør meg selv hver gang jeg må quote idioter, om hvorfor i helvete jeg gidder, men jeg klarer ikke la vær.

 

 

HAR FAMILIEN DIN PENGER, SÅ SIER DU IKKE NEI TIL EN BOLIG ELLER NY BIL, HVOR DUM GÅR DET ANN Å BLI?

 

Janteloven må være det latterligste jeg noen gang har lest, og alle her inne som bruker den for allt den er verdt, havner i samme bås.

 

Det å spørre om hjelp i "samlivs kategorien" er jo rent selvmord. Så mange latterlige kommentarer, med enda latterlige og ignorante brukere.

 

Gratulerer, 9/10 av dere har ødelagt foraet.

 

Haha!

 

Jo, allerede i en alder av 19 sier jeg nei til penger fra foreldrene mine. I en alder av 25, hadde jeg vært flau hvis mamma og pappa enda forsørget meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er jo fint for deg, men det er deg. Folk er forskjellige. Statistikken postet tidligere her viser jo at det faktisk er veldig vanlig at studenter som ikke jobber ved siden av studiene får noe pengestøtte av foreldrene, i større eller mindre grad. Å bruke den opplysningen mot denne personen i denne sammenhengen blir derfor litt spesielt. Jeg kjenner selv to som studerer som får sponset en leilighet av foreldrene mens de studerer, og som er verdens beste personer, og ikke på noen måte kan kalles bortskjemt i det hele tatt. Det faller på sin egen urimelighet å bare slenge ut påstander uten å engang kjenne eller ha truffet personen. Det er stor forskjell på å være bortskjemt og å ta imot frivillig hjelp i en fase av livet der pengene ikke akkurat strømmer inn. Noen av disse er sikkert "bortskjemte" også, men problemet er som ellers i hele denne tråden; alle dras under en kam uten noe spesielt grunnlag for det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Student eller ikke, er fortsatt spesielt at en voksen mann skal være avhengig økonomisk av foreldrene.

 

Jeg spør meg selv hver gang jeg må quote idioter, om hvorfor i helvete jeg gidder, men jeg klarer ikke la vær.

 

 

HAR FAMILIEN DIN PENGER, SÅ SIER DU IKKE NEI TIL EN BOLIG ELLER NY BIL, HVOR DUM GÅR DET ANN Å BLI?

 

Janteloven må være det latterligste jeg noen gang har lest, og alle her inne som bruker den for allt den er verdt, havner i samme bås.

 

Det å spørre om hjelp i "samlivs kategorien" er jo rent selvmord. Så mange latterlige kommentarer, med enda latterlige og ignorante brukere.

 

Gratulerer, 9/10 av dere har ødelagt foraet.

Hvem er det som har spytta i kaffen din? Er ikke noen grunn til og bli så sinna :!:

 

Kjøpte meg egen leilighet i en alder av 18 år. Jeg er student men det betyr ikke at jeg får penger av mor og far til og betale den, jeg står da for fanken på egene ben :roll:

Lenke til kommentar

Student eller ikke, er fortsatt spesielt at en voksen mann skal være avhengig økonomisk av foreldrene.

 

Jeg spør meg selv hver gang jeg må quote idioter, om hvorfor i helvete jeg gidder, men jeg klarer ikke la vær.

 

 

HAR FAMILIEN DIN PENGER, SÅ SIER DU IKKE NEI TIL EN BOLIG ELLER NY BIL, HVOR DUM GÅR DET ANN Å BLI?

 

Janteloven må være det latterligste jeg noen gang har lest, og alle her inne som bruker den for allt den er verdt, havner i samme bås.

 

Det å spørre om hjelp i "samlivs kategorien" er jo rent selvmord. Så mange latterlige kommentarer, med enda latterlige og ignorante brukere.

 

Gratulerer, 9/10 av dere har ødelagt foraet.

 

Haha!

 

Jo, allerede i en alder av 19 sier jeg nei til penger fra foreldrene mine. I en alder av 25, hadde jeg vært flau hvis mamma og pappa enda forsørget meg.

 

 

Økonomisk støtte fra foreldre så lenge man er student har vi jo fått kilde på at er ganske vanlig. Det jeg derimot hadde blitt flau over, var visst min far hadde ringt for å snakke med moren til damen min når jeg er 25 år gammel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det er uvanlig og få økonomisk støtte av foreldrene som student. Men er ifra mitt synspunkt forskjell og få par tusen i mnd av foreldrene enn at de betaler alt. Særlig da på en voksen mann.

 

Ble usikker nå. Får han alle penger fra foreldrene eller bare en liten sum i mnd?

Lenke til kommentar

Får sjølv økonomisk "hjelp" av foreldra mine ved sidan av studie. Men har framleis jobba ved sidan av skulen sidan eg var 15. Er jo litt med å lære å kjenne arbeidslivet.

Ellers ein meget interessant og underholdande tråd. Og eg vil gjerne høyre meir om korleis dette går :)

 

Må diverre seie meg einig med ein del andre her, at det sikkert er like greit om PaperWalls holder seg vekke.

Lenke til kommentar

Tror det var snakk om alle pengene - fyren jobba ikke.

 

Selv hadde jeg nei til økonmisk hjelp fra foreldrene mine om jeg hadde vært 20-25 år gammel.

 

Det eneste du beviser ved dette, er at det mannlige afla genet ditt vinner over sunn fornuft og velvære. Trist, men good 4 u.

 

Bare for å få det på det rene; Jeg er verken soss eller lut fattig. Farmor stikker 500,- til meg hver andre måned, uten at jeg trenger det. Jeg lever av poker+studielån.

Jeg har faktisk til gode å se 1 eneneste argument i denne tråden som ikke lyser usikkerhet eller ignoranse.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk til gode å se 1 eneneste argument i denne tråden som ikke lyser usikkerhet eller ignoranse.

 

Foreslår å lese dette innlegget.

 

Du slipper ikke unna dette, ved å sitere til en annens wall of text, som jeg trolig aldri kommer til å orke å lese gjennom.

 

Du ber om ett godt argument, og når jeg refererer til et godt innlegg gidder du ikke å lese det.

 

Som sagt, ta deg en bolle.

Endret av Mchansern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det er uvanlig og få økonomisk støtte av foreldrene som student. Men er ifra mitt synspunkt forskjell og få par tusen i mnd av foreldrene enn at de betaler alt. Særlig da på en voksen mann.

 

Ble usikker nå. Får han alle penger fra foreldrene eller bare en liten sum i mnd?

Ingen spesiell sum han får. Han lever på penger fra pokeren, og får i tillegg penger av foreldrene. Hvis han vil ha ekstra lommepenger, så får han det..

Endret av cheec
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det er uvanlig og få økonomisk støtte av foreldrene som student. Men er ifra mitt synspunkt forskjell og få par tusen i mnd av foreldrene enn at de betaler alt. Særlig da på en voksen mann.

 

Ble usikker nå. Får han alle penger fra foreldrene eller bare en liten sum i mnd?

Ingen spesiell sum han får. Han lever på penger fra pokeren, og får i tillegg penger av foreldrene. Hvis han vil ha ekstra lommepenger, så får han det..

 

Liten reality check her; Enten så lever du av poker, eller så gjør du ikke det =) Om han påstår noe slikt, for å så få penger fra familien, så må du begynne å tenke litt selv.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skjønne at du forsatt holder på med han. Jeg tror han er interesert i et forhold med deg, men det er noe som må holdes skjult. Jeg hadde noe sommerromantikk med en 14 åring når jeg var 18 år, og noen folk synes det var ille nok det og hun så ikke ung ut. En 25-åring med en 15 åring er langt over grensen. Han skal egentlig gå ut i jobb nå, mens du har ikke en gang fullført ungdomskolen. Han burde nå finne seg en kone, gifte seg og få barn. Jeg er 21 år, og å date en 15 åring ville jeg ha vært ekstremt flau over.

 

Men for å være ærlig er ikke det ditt problem. Jeg tror ikke han er flink nok sosialt til å få deg til å gjøre noe du angrer på. Og hvis du liker å date han og er klar for å ha et seksuselt forhold med han, så kan du utnytte han. Men ikke glem at slike forhold er kortvarige fordi de må holdes skjult.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skjønne at du forsatt holder på med han. Jeg tror han er interesert i et forhold med deg, men det er noe som må holdes skjult. Jeg hadde noe sommerromantikk med en 14 åring når jeg var 18 år, og noen folk synes det var ille nok det og hun så ikke ung ut. En 25-åring med en 15 åring er langt over grensen. Han skal egentlig gå ut i jobb nå, mens du har ikke en gang fullført ungdomskolen. Han burde nå finne seg en kone, gifte seg og få barn. Jeg er 21 år, og å date en 15 åring ville jeg ha vært ekstremt flau over.

 

Men for å være ærlig er ikke det ditt problem. Jeg tror ikke han er flink nok sosialt til å få deg til å gjøre noe du angrer på. Og hvis du liker å date han og er klar for å ha et seksuselt forhold med han, så kan du utnytte han. Men ikke glem at slike forhold er kortvarige fordi de må holdes skjult.

Skjult? Hva faen er det du babler om egentlig??? Han har møtt mine foreldre, og jeg har møtt hans foreldre.Og vi oppfører oss som kjærester offentlig. Du har kanskje ikke fått med deg at vi har blitt et par?

 

Og du vet heller ikke hvor lenge dette forholdet kommer til å vare, så det er korttenkt og idiotisk å understreke godt at dette forholdet hvert fall ikke kommer til å vare lenge (etter hva du antyder til)

Endret av cheec
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjult? Hva faen er det du babler om egentlig??? Han har møtt mine foreldre, og jeg har møtt hans foreldre.Og vi oppfører oss som kjærester offentlig. Du har kanskje ikke fått med deg at vi har blitt et par?

 

Og du vet heller ikke hvor lenge dette forholdet kommer til å vare, så det er korttenkt og idiotisk å understreke godt at dette forholdet hvert fall ikke kommer til å vare lenge (etter hva du antyder til)

Det vil ikke vare lenge, fordi de fleste som kjenner 25-årngen vil le av han, eller spørre han spørsmål som "Er du ikke litt for gammel å date en 15-åring? Grenser ikke det mot pedofili?". Vanlige foreldre ville blitt sjokkert å høre at den 15-årige datteren deres dater enn 25 åring. Hva synes foreldrene og slektningene dine om forholdet? Nå er det ikke umulig at dette forholdet varer, men du kommer sikkert til å slå opp senere når du merker hva slags taper han er fordi han dater smårips. Og det kan godt være at han slår opp på grunn av all kritikken han kommer til å få.

 

Det finnes til og med forhold med 15 åringer og 45 åringer som har blitt til noe ordentlig. Men sjansene for at forholdet ditt vil vare er lave.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...