Gå til innhold

Test: LG P500 Optimus One


Anbefalte innlegg

Hva med android 2.3? Lurer på å bytte ut min spica med optimus one. For å få froyo. Men hadde vært greit å vite om den kommer til å få neste versjon av android også. Tror jeg betalte 900 kr for Spica'en. Får man optimus one til den prisen noe sted? Det var subsidiert, med et eller annet jalla-abonnement, men det er det jo bare til å la være å bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, den vil få 2.3. LGs pressemelding:

"LG will upgrade all Optimus One smartphones currently using the Froyo OS to the next version of the Android OS, Gingerbread. Details of the upgrade schedule will be announced locally in due course. We sincerely apologize for the confusion and misunderstanding that was caused regarding this issue."

 

Ang pris så er det billigste jeg har sett den subsidiert 2200 hos tele2, og det er en ganske dårlig deal iom at den koster 2000 ubundet. Men akkurat nå skal du være flink om du får tak i en i det hele tatt, for jeg vet ikke om noen butikker som har den inne og LG har etter sigende leveringsproblemer på modellen.

Endret av HetrTiXc
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, den vil få 2.3. LGs pressemelding:

"LG will upgrade all Optimus One smartphones currently using the Froyo OS to the next version of the Android OS, Gingerbread. Details of the upgrade schedule will be announced locally in due course. We sincerely apologize for the confusion and misunderstanding that was caused regarding this issue."

 

Jeg ville tatt dette med en klype salt..

De lovet gull og grønne skoger med oppgradering til android 1.6 på min telefon (ble levert med 1.5)

 

 

De lovte oppdatering til høsten.. Men da høsten kom så kom det ingen oppdatering, det eneste som sjedde var at alt som var skrevet om oppdatering på LG sine nettsider og lignende ble fjernet.

 

Takk gud for hjemmelagde rooms, for LG holder ikke løfter.

 

 

Lenke til kommentar

Tror ikke denne støtter flash?

 

Ser ut som det stemmer - noe rart da jeg har sett screenshots av esker for denne som har flash 10.1-støtte spesifisert på embalasjen. Boksen min kom i hadde dog ikke dette, så jeg kan vel ikke klage.

 

Fant en sak her: http://www.gadgetsreview.eu/2010/10/install-flash-on-lg-optimus-one-p500.html men vet ikke om jeg er så lysten på å prøve den.

Lenke til kommentar

Ok.

 

Jeg har en eldgammel mobil fra steinalderen som er hugget ut i stein. (Sony Ericsson W550i!)

 

Kikket på denne LG telefonen og den ser lovende ut. Den er bedre enn HTC Wildfire slik jeg forstår (kan lite om mobiler).

 

Trenger mobil kun til SMS, ringing, dette forumet, youtube, spotify og kanskje FB og twitter.

 

Er dette ett godt og rimelig valg?

 

PS: for oss som ikke vet bedre, http://www.dustinhom...5010483335.aspx

Er denne uten abo, dvs kontant-tlf?

 

Kan legge til at dette blir min første smarttelefon.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Sikkert et dumt spørsmål, men jeg er totalt n00b på slike mobiler: Vil alle bluetooth handsfree (f.eks Plantronics Voyager Pro ) fungere sammen med LG-P500? (Vet at LG-P500 har bluetooth, men er usikker på om det er alt som skal til eller om det også kreves en eller annen form for kompatibilitet utover dette).

 

For å svare på mitt eget spørsmål: Den fungerer helt ypperlig :)

Lenke til kommentar

Noen som brukt gps'en på denne?

Ja, GPS-en fungerer relativt bra, synes jeg. Den har i hvert fall ikke problemer med å finne gode signaler. Den låser vanligvis på 10-20 sekunder, også inne i min leilighet med betongskiller.

 

Har dog opplevd at den bare står og spinner uten å låse, og må da ta en omstart av telefonen. Opplevde dette både på Copilot og Navigon, så jeg mistenker at det har noe med operativsystemet å gjøre.

Endret av pete d
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får opp visning av ukenummer i kalenderen? 

Nå vet jeg ikke helt hva du ser for deg, men det er ingen problem å få opp ukenummer. Du får ikke dette opp på kalenderen i månedsvisning, dog, men trykker du på en hvilken som helst dato, evt. velger å vise kalenderen i ukesvisning, kommer det opp. (For ordens skyld: I den innebygde kalenderen få du bare opp ett av tallene i portrettvisning når du velger ukesvisning, slik at uke 50-52 bare blir uke 5 osv. Ikke noe problem overhodet, men om ukenummererende ukesvisning i portrett er din cup of tea kan det vel være en smule irriterende;)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får opp visning av ukenummer i kalenderen?

Nå vet jeg ikke helt hva du ser for deg, men det er ingen problem å få opp ukenummer. Du får ikke dette opp på kalenderen i månedsvisning, dog, men trykker du på en hvilken som helst dato, evt. velger å vise kalenderen i ukesvisning, kommer det opp. (For ordens skyld: I den innebygde kalenderen få du bare opp ett av tallene i portrettvisning når du velger ukesvisning, slik at uke 50-52 bare blir uke 5 osv. Ikke noe problem overhodet, men om ukenummererende ukesvisning i portrett er din cup of tea kan det vel være en smule irriterende;)

 

Jeg får ikke opp ukenummer uansett hvor jeg er i kalenderen, hverken portrett eller landskap på dag eller ukevisning. Hvor er det ukenummer skal stå? Regner med det er i øverste feltet der måned og år står?

Lenke til kommentar

Vurderer denne for bruk som treningskomputer(sammen pulsbelte) og som backup mobil. Ser ut til å være den rimeligste android mobilen med såpass kraftig batteri. Fra testen virker det som anmelderen tror den gode levetiden på batteriet skyldes at telefonen bruker mindre strøm en tilsvarende mobiler i priskalssen. Det kan jeg ikke helt forstå.

Måtte nesten dra på smilebåndet av forklaringen på a-gps(selv om anmelderen ror seg inn etter hvert):

A-GPS er også på plass i telefonen. Det vil si at man enkelt kan navigere seg dit man ønsker med gode veibeskrivelser.

 

Håper på gode tilbud på denne snart!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...