Gå til innhold

Spotify taper stort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har dere virkelig ikke råd til å betale 100 kr per måned?

 

Jo, det har jeg. Men da iphone appen sluttet å fungere for hundrede gang og fortsatt var like treg og brukervennlig som en snegle så følte jeg at pengene mine var bedre brukt andre steder.

 

Som andre sier, 100spenn mnd er en knalldeal for "all" musikk man kan tenke seg.

Det er en knalldeal. 50kr mnden som unlimited koster er en bedre deal for "all" musikk man kan tenke seg og gratis er en enda bedre deal. Meg bekjent gir ikke premium mer musikk enn de 2 andre alternativene.

 

Problemet mitt derimot er at det er laaaaaangt fra all tenkelig musikk på Spotify. Faktisk så er de fleste spillelistene mine på Spotify en sørgelig affære. Enten er de helt borte eller så er de veldig hullete. Og dette varierer fra dag til dag, men trenden for min samling er at mer musikk forsvinner enn dukker opp på Spotify. Jeg har ikke noe problem med å leie musikken fra en tjeneste som Spotify, men da må den musikken jeg vil ha være der og jeg må ha en garanti for at den er der neste gang jeg skal høre på den også.

Lenke til kommentar

Reduser prisene på Premium. Slik vil du få flere premiumbrukere, derved større fortjeneste.

 

Jeg snakker ikke om å redusere prisene mye, bare til 50kr/mnd eller noe slik.

 

Jag kan inte begripa den ekvationen. Hur skall de tjäna mer om de sänker priset? Menar du att dubbelt så många kommer att betala för premium om de sänker priset med 50%? Då tjänar de faktist mindre då kostnader har ökat och att reklamen når ut till färre folk. Jag skulle tippa på att de behöver 250% fler brukare om de skall tjäna på att sänka prisen till hälften.

Lenke til kommentar
har dere virkelig ikke råd til å betale 100 kr per måned?

 

Jo, det har jeg. Men da iphone appen sluttet å fungere for hundrede gang og fortsatt var like treg og brukervennlig som en snegle så følte jeg at pengene mine var bedre brukt andre steder.

 

Som andre sier, 100spenn mnd er en knalldeal for "all" musikk man kan tenke seg.

Det er en knalldeal. 50kr mnden som unlimited koster er en bedre deal for "all" musikk man kan tenke seg og gratis er en enda bedre deal. Meg bekjent gir ikke premium mer musikk enn de 2 andre alternativene.

 

Problemet mitt derimot er at det er laaaaaangt fra all tenkelig musikk på Spotify. Faktisk så er de fleste spillelistene mine på Spotify en sørgelig affære. Enten er de helt borte eller så er de veldig hullete. Og dette varierer fra dag til dag, men trenden for min samling er at mer musikk forsvinner enn dukker opp på Spotify. Jeg har ikke noe problem med å leie musikken fra en tjeneste som Spotify, men da må den musikken jeg vil ha være der og jeg må ha en garanti for at den er der neste gang jeg skal høre på den også.

 

Premium gir meg tilgang til offline spillelister (og mobilklient), det er verdt pengene og vel så det for min del, men de har etterhvert såpass mange abb-typer, at alle burde finne noe som passer for seg.

 

Når deg gjelder musikk som kommer og går er jeg enig i at det er irriterende, men det er en eneste løsning på det, og det er at vi viser plateselkapene at dette er en tjeneste vi ønsker å støtte, heller enn å kjøpe fysisk i butikk eller dyrt i itunes. Og det viser vi best ved å støtte denne typen tjeneste, det være seg Spotify eller Wimp.

 

/Espen

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har alltid støttet Spotify, og jeg hadde med glede betalt 200kr i mnd også hvis det hjalp spotify å bli større og mer ettertraktet. Det er på tide vi viser musikkindustrien at det finnes bedre løsninger enn teite CD'er eller ufordragelige nedlastingstjenester. Hadde spotify lansert et ekstra abb med enda høyere kvalitet en form for karaokefunksjon (eller at sangteksten scroller over skjermen i takt med musikken ala minilyrics) og annet småsnacks hadde jeg lett betalt for det.

Lenke til kommentar

og jeg hadde med glede betalt 200kr i mnd også hvis det hjalp spotify å bli større og mer ettertraktet.

Jeg bruker bare gratisversjon enda. Blir mulighetene på den redusert dropper jeg det nok. Da kan du få betale abbonementet mitt om du vil :)

 

Nå er ikke jeg den typiske spotifybruker. For meg er det nok av nettradioer der ute i verden, og jeg skal alltids finne noe brukandest å høre på. Er oppvokst med radio, og som regel når jeg vil ha noe å høre på trenger jeg ikke et bestemt album, så lenge jeg finner et program med en musikkstil jeg liker.

 

Når det gjelder hvor mange betalende kunder de trenger om man halverer prisen; det kan de regne på selv. Regner med de kan påtvinge alle ikkebetalende brukere en liten spørreundersøkelse på 3-4 spørsmål, uten å miste noen av dem.

 

...just my 2 cents...

Lenke til kommentar

Syns ikke spotify er en så forderdelig god deal egentlig. Hadde virkelig all musikk vært tilgjengelig så kanskje, men jeg kan jo heller kjøpe ~15 album i året i stedet for å betale for spotify. Om 10 år tror heller jeg velger å eie 150 album enn å måtte fortsette å betale i det uendelige for å ha tilgang til musikken jeg liker.

Lenke til kommentar

Er enig i at Spotify er en god deal. Ikke fordi det er så billig, altså; som dravisher sier så ville jeg heller eid 150 album om 10 år. MEN så er det slik at jeg vil ha mye musikk NÅ, ikke om 10 år... Alternativet er jo å "låne" penger av meg selv å kjøpe 150 CDer nå, men da måtte jeg sittet å rippet, synkronisert og mye annet tull for å få det på mobilen. Det er så mye enklere med Spotify. Enda en ting er at Spotify har skaffet meg mye musikk jeg ellers ikke ville oppdaget.

Alt tatt i betraktning er Spotify Premium vel verd prisen, ihvertfall for meg ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke helt folk som klager over prisen,

 

Om det er 99k eller 75kr er jo så si ingenting forskjell. På et helt år er det 300 kr fra eller til.

 

Tror grunnen til at folk ikke betaler er at de rett og slett ikke er villig til å betale. Og betale 49 kr i måneden bare for å slippe å høre på reklame, er det ikke alle som kan forsvares.

 

Forrige helg var jeg på en fest, jeg trodde de hadde premium da jeg ikke hørte en eneste reklame den første timen jeg var der, men så kom første reklame. Også snakker vi om reklamen :)

 

Den eneste grunnen til at jeg betaler for Premium er for å ta med musikken på mobilen, ikke for å slippe og høre på reklame.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...