Gå til innhold

låst iphone, hjelp


xain

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt en iphone fra en person som er låst, å jeg trudde at det går an å fjern låsen via itunes, men jeg tok vist feil.

når jeg kobler den til pcn/itunes uten sim kort så får jeg dette å når jeg kobler den til pcn med sim kort så får jeg dette her..

jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med å fjern låsen på den.

 

takk for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koster inegenting å få låst opp tlf

Feil. Dette kommer an på operatøren, abonnementet og hvor lenge siden telefonen ble kjøpt (første gang, ikke av trådstarter). Se for eksempel hva Telenor skriver:

 

Hvis du ønsker å benytte SIM-kort fra andre operatører/tjenesteleverandører før det er gått 12 måneder fra telefonen ble kjøpt, kan du oppheve avtalen. Prisen er kr 600,- og den senkes med kr 40,- pr måned.

 

Hvis telefonen derimot er knyttet opp mot et abonnement med bindingstid, skal det være gratis å låse den opp. Det lureste er derfor å ta kontakt med kundeservice hos den operatøren hvor telefonen ble kjøpt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beskjeden jeg fikk ifra netcom var ihvertfall at det kostet å bryte abonnomentet, men det kostet ingenting å få låst opp tlf så andre simkort kunne benyttes. ("Det var i gamledager dette kostet penger", sa kundeservice til meg). Men kommer vel an på operatøren ja.. Hos netcom koster det ihvertfall ingenting

Endret av morten_gh
Lenke til kommentar

Beskjeden jeg fikk ifra netcom var ihvertfall at det kostet å bryte abonnomentet, men det kostet ingenting å få låst opp tlf så andre simkort kunne benyttes. ("Det var i gamledager dette kostet penger", sa kundeservice til meg). Men kommer vel an på operatøren ja.. Hos netcom koster det ihvertfall ingenting

 

Det er jo nettopp det Runar skriver, svart på hvitt!

Lenke til kommentar

Beskjeden jeg fikk ifra netcom var ihvertfall at det kostet å bryte abonnomentet, men det kostet ingenting å få låst opp tlf så andre simkort kunne benyttes. ("Det var i gamledager dette kostet penger", sa kundeservice til meg). Men kommer vel an på operatøren ja.. Hos netcom koster det ihvertfall ingenting

 

Det er jo nettopp det Runar skriver, svart på hvitt!

 

Jeg forteller hva jeg fikk beskjed om hos netcom, kommer ikke med noen ny info!

Telenor tar tydeligvis betalt for å låse opp mobilen, netcom ikke :hmm:

 

Uansett.. trådstarter burde følge de andre tipsene her. snakk med den operatøren iphonen opprinnelig ble solgt med

Lenke til kommentar

Telenor tar tydeligvis betalt for å låse opp mobilen, netcom ikke :hmm:

Telenor tar betalt kun hvis telefonen ikke er knyttet opp mot et abonnement med bindingstid. Her er en tydeligvis oppdatert side som forklarer det bedre enn den forrige jeg linket til.

 

Redigert: Hvis det har gått 12 måneder siden telefonen ble kjøpt, kan man selv hente ut operatørlåskoden på Telenors nettsider.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Iphone har en spesiel tag på SIM-kort holderen. En slik tag (IMEI) er individuel for hver iPhone, litt som MAC adresser er for PC. Når en SP som Telenor eller Netcom blokker simkortet havner telefonen på IMEI svarte liste. Den vil da ikke fungere med hvilken som helst SP til erklart funnet av eier. Det er vel i teorien i det minste.

 

EDIT: Skriveleif

Endret av Bakura
Lenke til kommentar

Iphone har en spesiel tag på SIM-kort holderen. En slik tag (IMEI) er individuel for hver iPhone, litt som MAC adresser er for PC. Når en SP som Telenor eller Netcom blokker somkortet havner telefonen på IMEI svarte liste. Den vil da ikke fungere med hvilken som helst SP til erklart funnet av eier. Det er vel i teorien i det minste.

Stemmer vel ganske greit dette. I tillegg samarbeider teleselskaper verden over (ihvertfall europa) om denne blacklisten, noe som betyr at det ikke hjelper å selge en stjålet mobil til et annet land heller. Start praying xain, we are closing in on you. Rapportert og anmeldt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...