Gå til innhold

Finn frem motorsagen (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde det gjaldt GoW3 med en gang. Jaggu meg glad det ikke var det spillet det gjaldt.

 

Njasj. Ikke helt enig. Masse som kan gjøres med kinect i slike spill, så lenge man også bevarer kontrollene slik de er i dag. Altså en kombinasjon mellom kinect og vanlig kontroller.

 

Kanskje mest aktuelt i 1.person shootere, bil/flysimulatoerer etc da.

 

Søk etter trackir. Det ønsker jeg meg på 360'en.

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

 Det blir ikke on-rails. Du går med håndkontrollen som vanlig og skyter med den og sskifter våpen med den, det blir 1.pers Gears of war, kinect følger deg og hodebevegelser, da kan man lynraskt se seg til sidene, du vil kunne gi ordre til dine tre medspillere på norsk/engelsk. spillet kommer ikke ut før i 2012 og sannsynligvis er historien sattt til krigens første dager eller før.ingen kjøper on-rails... kinect har alltid vært planlagt som en medarbeider til kontrolleren på de voksne spilla. De har råd til det de har teknologien. så da er det ikke noe vits å lage ett billig kjedelig  on-rails.

 

Gears Of War Zero eller noe ville være en beskrivende tittel. Gears of war 3 vil avslutte den nyeste tidlsinjen, da er bare historien før krigen uprøvd.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Ingen kjøper on-rails på xboks, mener du. Wii er noe annet. ;) At det følger hodebevegelsene (om det gjør det; du henviser ikke til noen kilder, så hvorfor skal vi tro deg?) virker litt interessant, men det kan bli slitsomt i lengden. Og selv om du vrir hodet nitti grader for å se fiender er jo skjermen fortsatt foran deg. Hvordan har de tenkt å løse det problemet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

 Edit:Vet at det er mulig for jeg leste det i en artikkel. Du kan holde vinkelen du ser ved å bruke høyre sticken forsiktig på kontrolleren. tro meg eller ei. noen uker sida så jeg husker ikke linken desverre.

 

Edit: det vil feks på denne måten  tillate større kontroll over dine nærmeste omgivelser og du kan bevege hodet. Ha full kontroll. Selv den lille responstiden det tar er det raskere enn å kun kunne bruke høyre sticke til å se rundt med. 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Ingen kjøper on-rails på xboks, mener du. Wii er noe annet. ;) At det følger hodebevegelsene (om det gjør det; du henviser ikke til noen kilder, så hvorfor skal vi tro deg?) virker litt interessant, men det kan bli slitsomt i lengden. Og selv om du vrir hodet nitti grader for å se fiender er jo skjermen fortsatt foran deg. Hvordan har de tenkt å løse det problemet?

Problemet er løst på PC-platformen for evigheter siden. Det er altså ikke verre enn at små bevegelser på spillerens hode resulterer i store bevegelser på spillfigurens hode. Hvis spilleren beveger hodet en grad til høyre, kan for eksempel spillfiguren bevege hodet ti grader til høyre. Det er altså ikke verre enn som så.

Lenke til kommentar

Jeg syntes Kinect gjør en god tracking-jobb, men i slike spill kan jeg ikke se hvordan Kinect skulle fungere. Med mindre Kinect en gang blir 1 til 1 presisjon, vil jo dette være fatalt.

 

Om det skal finnes deler av spillet som kan spillet med Kinect er jo det bare å bryte opp spillbarheten. Om man plutselig må reise seg og vifte med armene blir det bare dumt.

 

De kunne lansert et motorsaggevær som innehold komponenter som gjorde trackingen til Kinect 1 til 1. Da kunne man rulle rundt i stuen, ta dekning bak sofaen og plaffe løs. Å skjære en Locust i to med Kinect høres jo gøy ut det.

Lenke til kommentar

Ingen kjøper on-rails på xboks, mener du. Wii er noe annet. ;) At det følger hodebevegelsene (om det gjør det; du henviser ikke til noen kilder, så hvorfor skal vi tro deg?) virker litt interessant, men det kan bli slitsomt i lengden. Og selv om du vrir hodet nitti grader for å se fiender er jo skjermen fortsatt foran deg. Hvordan har de tenkt å løse det problemet?

Problemet er løst på PC-platformen for evigheter siden. Det er altså ikke verre enn at små bevegelser på spillerens hode resulterer i store bevegelser på spillfigurens hode. Hvis spilleren beveger hodet en grad til høyre, kan for eksempel spillfiguren bevege hodet ti grader til høyre. Det er altså ikke verre enn som så.

 

Det fungerer fint i rolige spill, men i Gears of War? Er det i det hele tatt mulig å ikke bevege hodet i heftige kamper? Tenk da å prøve å sikte på noe som helst om kameraet spretter som en tulling i alle mulige retninger hele tiden fordi du beveget hodet en smule... Det kan være ille nok å sikte raskt og effektivt med vanlig gamepad, men om kameraet ikke holder seg i ro blir det nærmest umulig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

 Det er vel noe man kan lære. eller så går det sikkert å spille ett slikt spill uten å ha på kinect i det hele tatt. Men store sjanser er det at det blir fps. Det er mer kinect vennlig. 3.pers ville gjort spillet latterlig.. kanskje ender det med at man kan veksle mellom enten 3.pers eller 1.pers. 

 

Men det blir vel ett høybudsjettspill siden det har tittelen til Gears Of War.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...