Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Er ikke så mye å skjønne egentlig. Batteriet i DHD er på 1230 mAh. Jo lavere tall, jo mindre strøm bruker den. I standby burde den ligge under 10 mAh, med mindre du bruker noe som kjører konstant i bakgrunnen. Så det er ikke så mye å skjønne. Current Widget gir oss en pekepinn på hvor landet ligger når det gjelder batteribruk.

 

Min går fra 305 mA uten Wifi, til 213 mA med wifi slått på..

 

La den stå litt lenger og la den oppdatere seg selv. Med Wifi og skjerm slått av så trekker den 1-3 mAh. Med Wifi og skjerm av så ligger den på 3-4 mAh. Med Wifi, musikk og skjerm , så trekker den 150-200 mAh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gosms, Handcent, ikke maks antall meld, htcsence, osv. Jeg tror ikke det har noe å gjøre med om man mister meldingene eller ikke. Ser det er mange som sier at de har gjort en av de jeg nå har nevnt og aldri mistet en eneste melding... enda(!) :p

 

Personlig synes jeg det er relativt latterlig at man må kjøre backup for å ikke miste noe, menmen.. skal man ha en liten pc som telefon det utviklingen går i raskeste laget, så må man vel ta til takke med litt trøbbel :)

Lenke til kommentar

Når du bruker Turn-by-turn navigasjon, så bruker den GPS og aGPS. GPS er vanlig GPS som ikke koster noe, mens for å finne deg raskere under oppstart av applikasjonen så bruker den triangulering (aGPS). Da bruker den mobilmastene i nærheten i tillegg til vanlig GPS. Det er ikke snakk om mange ørene den bruker, så det er ingenting å være beskymret for. Er du derimot i utlandet, så kan det vel bli noen få kroner. Er GPS aktivert, men ikke i bruk i noen programmer, så trekker den ikke penger, men batteri.

 

Google Maps må laste inn kartet over nettverket, så den trekker penger.

Lenke til kommentar

Sorry dobbel post men:

Følgjer det med HTC Screen Protector på alle htc desire hd? Eller var det seljar eg kaupte den av som la det oppi? For den var nemlig opna på då eg fekk den, så lurar på om det kjem som standar, eller om det var han som viste god service :p

 

Trenger fortsatt tips til apps, widgets etc :

 

Screen Protector følger ikke med til vanlig nei.

 

Visst jeg skal anbefale deg en app, så er det DropBox :) Genialt å kunne synke filer til og fra PC'en!

 

https://market.android.com/details?id=com.dropbox.android

https://www.dropbox.com/

 

Ellers finner du mange anbefalinger her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1098973

 

Tips til å få homescreens til å se best mulig ut, er jeg også interessert i :roll:

Endret av Ein23
Lenke til kommentar

Ein23: Har tydlegvis vore veldig heldig eg då :p

 

Kva er fordelen med å roote HTC Desire HD? Då eg gjorde det på min Desire, så var det for å lagre apps på minnekort, og for å få brukt Market (betale).

 

I tillegg, kva slags ROM anbefaler dere?

 

edit: nokon som har ein idee om kvifor Currentwidget ikkje fungerar? kjem bare opp Log File not found når eg vil sjå Log As Graph eller Logen i det heiletatt

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Last ned en ny meldingstjener, bruker selv GO sms, fungerer glimrende og har ikke mistet en melding siden.

 

 

Edit: Hvilken app er det dere bruker for å måle strømforbruket i mAh?

 

Current Widget

 

Takker og bukker Steffen Moss, har alltid lurt på om det fantes en slik app:)

 

Genialt!

 

Har forøvrig brukt Juice defender i ett par dager nå, resultatet er at etter en del knoting med riktig oppsett for mitt bruk så holder batteriet seg en del bedre. Nå på dagen pleier jeg å ha 2-3 streker igjen på batterinivå, nå har jeg faktisk hatt 5-6 streker igjen hver eneste dag. Bruket er akkurat likt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...