Gå til innhold

[TUT]hvordan nedgradere HTC Desire HD fra 1.72/1.75 til 1.32


Anbefalte innlegg

Hvordan nedgradere DHD til 1.32

 

Når HTC slapp ut 1.72.405.3 OTA oppdateringen kunne ikke DHD'en bli roota lenger. Men nå kan den heldigvis bli nedgradert! Etter du har gjort dette kan du roote (+ S-OFF) DHD'en din på hvilken som helst måte.

 

Du trenger:

 

  • HTC Sync (eller ABD drivere)
  • Desire HD med programversjon 1.72 eller høyere

 

Hvordan du gjør det:

 

  • Hvis telefonen din er operatørlåst trenger du et såkalt Goldcard se her. Bruk mmc2 og IKKE mmc1!
  • Last ned den vedlagte filen
  • Denne også
  • Koble telefonen til en datamaskin. Bare ladding, med USB Debugging aktivert.
  • Åpen CMD og gå til Downgrade mappen (Anbefaler at du legger Downgrade mappen rett på C: Skriv inn "cd.." for å gå ned en mappe, f.eks hvis du er på C:\Brukere\dinbruker så skriver du cd.. to ganger også cd downgrade). Skriv inn:

 

adb push psneuter /data/local/tmp
adb push misc_version /data/local/tmp
adb shell chmod 777 /data/local/tmp/psneuter
adb shell chmod 777 /data/local/tmp/misc_version
adb shell /data/local/tmp/psneuter
adb shell

 

Hvis du fikk "#" i resultatet, har du temproot! Fortsett:

 

cd /data/local/tmp
./misc_version -s 1.31.405.3

 

  • Overfør PD98IMG.zip til SD-kortet. Du kan nå lukke cmd.
  • Start på nytt mens du holder inne volum ned, den vil nå gå til bootloaderen.
  • Følg instruksjonene
  • Ferdig. Du kan nå fortsette med gamle S-OFF metoder, og fjerne PD98IMG.zip fra SD-kortet ditt. Anbefaler Radio S-OFF for nye brukere

 

 

afbzpf.jpg

 

FAQ:

Q: Vil jeg miste alle mine innstillinger og programmer?

- Ja, så lag en backup med MyBackup Pro.

Q: Jeg har gjort RADIO S-OFF og SuperCID, trenger jeg da dette?

- Nei, da trenger du ikke denne typen lureri.

Q: Det står '#', men jeg kan fortsatt ikke bruke root programmer!

- Det er normalt, denne metoden gir deg bare root i kommandolinjen. Bare gå videre og nedgrader.

 

Problemløsning:

 

- "Hovedversjonen er eldre"? Du skrev ikke alt riktig. Prøv det igjen og se om eventuelle feil kommer opp.

- "Feil ved åpning av backup-fil"? Du brukte ikke "Lad bare"-tilkoblingen eller så er SD-kortet defekt.

- Zip vil ikke laste i bootloader? Sjekk md5sum, den burde være: "D5067EAAD6D447797A67828B567901AF"

 

 

Dette er en guide fra XDA

 

Credits: Scotty2, rhcp and Guhl

 

Hvorfor skal jeg roote telefonen min?

 

Det finnes mange svar på dette spørsmålet, og hver person du spør kan gi deg et annet svar. Til syvende og sist kommer det ned til frihet - å kunne gjøre hva du vil når du vil. Noen vanlige årsaker for å roote er:

 

  • Fjern uønskede programmer installert av din operatør
  • Å ha tilgang til den nyeste versjonen av Android tilgjengelig
    De fleste operatører bruker måneder på å oppdatere til den nyeste versjonen av Android, mens enheter som har root vanligvis mottar oppdateringer i løpet av dager eller uker
  • Bedre ytelse
  • Ekstra funksjoner

Feedback er alltid ønsket!

Downgrade.zip

Endret av Frozenblade
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempebra :thumbup: Jeg gjorde dette på damas mobil på fredag og det hadde nok vært litt lettere med en norsk tutorial :thumbup: La også inn recovery og R-off sånn at jeg kan legge inn ny RADIO og nye ROM via recovery fra SD-kortet. Hvilken ROM ambefaler du til DHD?

 

er ikke så lenge siden jeg fikk telefonen min så bruker det orginale :p

Lenke til kommentar

Flott guide, men hva med å nevne et par grunner/fordeler med å nedgradere (er det utelukkende for å roote) i så fall hva er hovedgrunnen til at du skal roote den.

 

Er vel ikke kun for å ta screens vil jeg tro :p

 

Tehe :p hovedgrunnen for å nedgradere og få root er jo sikkert å kunne innstallere andre ROM`s og forbedre diverse ting, som f.eks overclocke :) men kan vell legge til grunner :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har kjøpt livstids-abb. på navigeringssystemet - noen som har erfaringer om problemer med lisensen i tilfelle bytte av ROM? Mener jeg har lest noe om det en eller annen plass...

 

Vurderer sterkt å roote og teste 2.3, men da er det litt kjipt med penger rett i dass.

 

Leste fra FAQ'en til Revolution HD

My Premium Navigation doesn't work correctly. What should I do?

A: Your Premium Navigation may not work correctly for number of reasons. Most of them are not ROM related. You can try following things:

- reinstalling Locations under Settings ---> Locations

- removing from your SD card /sdcard/.data/navigator/Data/Temporary

- re-downloading maps

- clearing data from Google Maps

 

vet ikke helt med det der navigasjons greierne men tror det er kobblet til google kontoen din. men uansett, android 2.3 ruuuler!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...