Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en ting jeg lurte på var følgende,

 

Finnes det en app for å gjøre telefonen litt enklere når en skal håndtere flere annrop samtidig?

Tenker da på å bytte mellom aktive samtaler og sette folk på vent, hente dem inn igjen og sette opp konferanse da.

 

Jeg finner filleren meg ikke ut hvordan jeg gjør det nå i alle fall :/

Lenke til kommentar

Er det mulig å slå av det at ringelyden blir dempet når telefonen røres på? Har jo nesten alltid mobilen i lomma, så jeg hører ikke at folk ringer!

 

Er forresten et ganske teit konsept, med mindre man har mobilen liggende stille hele tiden.

Nå har jeg ikke sjekka, men jeg trodde funksjonen var sånn at den skulle ringe høyere om man hadde den i en lomme/i veska el og at lyden først demper seg når man tar den UT av lomma.

Lenke til kommentar

Hm, drøyern litt med å ta i bruk det nye minnekortet mitt da. Det haster ikke.

 

Som nevnt tidligere, så pleier en restart å fikse problemene mine med meldinger som har blitt borte.

 

Jeg prøvde det, men det funket ikke. Har løst problemet med å laste ned ett backup program. Så nå får jeg sms'ene rett til min gmail :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Vet det har vært snakket ganske mye om HTC Sense. Men jeg har noen spørsmål.

 

Konto er opprettet. Logger inn på htcsense.com, og den finner telefonen på kartet, men den står konstant på det samme stedet hele tiden. Og det stedet er hvor jeg bor og registrerte telefonen. Telefonsporing er på, og synkronisering av HTC Sense på. Hvorfor vil det ikke oppdatere posisjonen? Og det funker heller ikke å trykke "oppdater posisjon" på htcsense.com.

 

Og hvordan klarer HTC sense og spore telefonen egentlig? Man må vel være koblet opp mot mobilt nettverk, om det skal klare å synkronisere posisjonen?

 

HTCsense.com skal også ta backup av meldinger osv. Men inne på htcsense.com finnes det ingen muligheter til å konfigurere dette. Eller er det noen som har funnet ut hvordan man løser det?

 

Huket nettopp av for USB-debugging, og telefonen ble fort mye hurtigere. Før syntes jeg den var en smule treg og at det hang til tider. Flere som har opplevd at den var/er litt treg?

 

Jermund

Lenke til kommentar

Er det bekrefta at den nye oppdateringa kan ødelegge minnerkort? Veit ikke helt om jeg tørr i ta i bruk det nye minnekortet mitt hvis det kan blir fucka :p

 

Minnekortet mitt ble ødelagt etter den siste oppdateringen, jeg trodde det var feil minnekort jeg fikk(fikk samsung), så hadde tenkt til å bestille nytt nå. Men hvis det er noe feil med den oppdateringen så tror jeg jeg venter litt..

 

Men, meldingene mine blir slettet i ny og ne. Noen som har klart å fikse probleme, vet hvordan man fikser det?

 

Fikk ikke noe svar når jeg spurte om noen hadde problemer, men jeg har en helt problemfri hverdag med Handcent som sms/mms klient.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Vet det har vært snakket ganske mye om HTC Sense. Men jeg har noen spørsmål.

 

Konto er opprettet. Logger inn på htcsense.com, og den finner telefonen på kartet, men den står konstant på det samme stedet hele tiden. Og det stedet er hvor jeg bor og registrerte telefonen. Telefonsporing er på, og synkronisering av HTC Sense på. Hvorfor vil det ikke oppdatere posisjonen? Og det funker heller ikke å trykke "oppdater posisjon" på htcsense.com.

 

Og hvordan klarer HTC sense og spore telefonen egentlig? Man må vel være koblet opp mot mobilt nettverk, om det skal klare å synkronisere posisjonen?

 

HTCsense.com skal også ta backup av meldinger osv. Men inne på htcsense.com finnes det ingen muligheter til å konfigurere dette. Eller er det noen som har funnet ut hvordan man løser det?

 

Huket nettopp av for USB-debugging, og telefonen ble fort mye hurtigere. Før syntes jeg den var en smule treg og at det hang til tider. Flere som har opplevd at den var/er litt treg?

 

Jermund

 

For å spore telefonen så må du gå gå inn på HTC Senses nettside og se på kartet. Det fungerer ikke hos meg enda, så gratulerer! For å spore telefonen så må du ha krysset av "Innstilinger-->Plassering-->Telefonfinner.

 

Husk, har du telefonfinner på døgnet rundt, så vil GPSen være på døgnet rundt. Jeg er "dum" nok til å ha denne funksjonen av, men batteriet er mye bedre ( i og med at GPSen er av).

Lenke til kommentar

For å spore telefonen så må du gå gå inn på HTC Senses nettside og se på kartet. Det fungerer ikke hos meg enda, så gratulerer! For å spore telefonen så må du ha krysset av "Innstilinger-->Plassering-->Telefonfinner.

 

Husk, har du telefonfinner på døgnet rundt, så vil GPSen være på døgnet rundt. Jeg er "dum" nok til å ha denne funksjonen av, men batteriet er mye bedre ( i og med at GPSen er av).

 

huh??

 

Kan man ikke bare fjerne valget "Bruk GPS-satelitter" da??

 

Det står jo også der at dette valget krever at en del strøm, og fri sikt...

 

3G bruker man jo hele tiden likevel så lokalisering via den holder vel i massevis??

Lenke til kommentar

Er det bekrefta at den nye oppdateringa kan ødelegge minnerkort? Veit ikke helt om jeg tørr i ta i bruk det nye minnekortet mitt hvis det kan blir fucka :p

 

Minnekortet mitt ble ødelagt etter den siste oppdateringen, jeg trodde det var feil minnekort jeg fikk(fikk samsung), så hadde tenkt til å bestille nytt nå. Men hvis det er noe feil med den oppdateringen så tror jeg jeg venter litt..

 

Men, meldingene mine blir slettet i ny og ne. Noen som har klart å fikse probleme, vet hvordan man fikser det?

 

Fikk ikke noe svar når jeg spurte om noen hadde problemer, men jeg har en helt problemfri hverdag med Handcent som sms/mms klient.

 

Jeg bruker Handcent, men den har slettet alle meldingene 2 ganger uansett.. Tror jeg skrur av HTC Sense, mange som sier at det er den som gjør det.

Lenke til kommentar

Det er en forskjell på om GPS er PÅ og i BRUK. Min står på hele tiden, men dukker aldri opp under "Batteribruk" før jeg har brukt et program som Google Maps eller RunKeeper. Når telefonen prøver å få en "GPS fixed position", dukker ikonet opp i statusbaren.

 

Ang. htcsense.com påstår HTC Support fortsatt at siden og tjenestene er "under utvikling" og at nye brukere derfor ikke får tilgang til meldinger, kontakter, hub, etc.

 

Her er en 20+ siders tråd på XDA Developers Forum som ble startet i oktober.

 

Det er flere som har problemer med at meldinger forsvinner og at minnekortet dør etter siste oppdatering rett før jul (som visstnok nå skal være trukket tilbake av HTC). Dette kan også være et Android problem; Google satt denne feilen til "Critical" nylig.

Problemer og løsninger: Compilation of DHD ISSUES - XDA Developers Forum

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

HTCsense.com skal også ta backup av meldinger osv. Men inne på htcsense.com finnes det ingen muligheter til å konfigurere dette. Eller er det noen som har funnet ut hvordan man løser det?

Må si jeg er litt sjokkert om du ikke finner mulighet for å konfigurere dette når du er innlogget på Htcsense.com. Det er jo en av de ytterst få tingene du kan gjøre mens du er innlogget der. http://bildr.no/view/806813 . :)

 

Husk, har du telefonfinner på døgnet rundt, så vil GPSen være på døgnet rundt. Jeg er "dum" nok til å ha denne funksjonen av, men batteriet er mye bedre ( i og med at GPSen er av).

Jeg har hatt "Innstilinger-->Plassering-->Telefonfinner" aktivert hele tiden, men den sørger ikke for at GPS er på hele døgnet. Når jeg oppdaterer plassering på Htcsense.com slår den GPS på, og finner ut hvor telefonen befinner seg. Derimot er jeg usikker på hvor lang tid det tar før GPS slår seg av igjen etter at du har fått kartet på Htcsense.com oppdatert, jeg har deaktivert GPSen igjen manuelt de gangene jeg har testet.

 

Hva er det som får så mange til å tro at man over 3G eller mobilnettet alltid vil kunne finne ut nøyaktig hvor telefonen befinner seg? For å kunne lokalisere telefonen over mobilnettet skal man ha minst 3 basestasjoner rundt seg. For å kunne lokalisere over internett aner jeg ikke hva man trenger, er det ikke routere Google baserer plasseringen på da,? uansett er det ikke alltid man på den måten kan finne ut hvor mobilen befinner seg.

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

hei. kjempe tråd btw! :D

 

har akkurat kjøpt en HDH, og det er min første android.

fikk telefonen på fredag, og har ladet den noen ganger nå, regner med at batteriet blir bedre etter hvert. men ett spørsmål, hvorfor tar det så lang tid å lade telefonen? telefonen har ladet siden kl 11.02, og nå er klokken 13.57, og er ENDA ikke full ladet. det er snakk om 3 timers lading på ett batteri som ikke var HELT tomt. vet ikke om det har noe å si, men lader den via pcn :p

 

btw, noen som har noen nyttige tips og triks med telefonen? :p

Lenke til kommentar

Det dekselet som er over minnekort og simkort virker veldig skrøpelig spør du meg. Det blir en bitteliten sprekk mellom telefonen og dekselet som ikke ser bra ut. Noen som har erfaringer med dette?

 

 

yepp! sier meg eni der, akkurat som om at det ikke sitter fast skikkelig. bli skuffet over det

pga man regner med at noe til så mange tusen skulle se kompakt ut.

Lenke til kommentar

hei. kjempe tråd btw! :D

 

har akkurat kjøpt en HDH, og det er min første android.

fikk telefonen på fredag, og har ladet den noen ganger nå, regner med at batteriet blir bedre etter hvert. men ett spørsmål, hvorfor tar det så lang tid å lade telefonen? telefonen har ladet siden kl 11.02, og nå er klokken 13.57, og er ENDA ikke full ladet. det er snakk om 3 timers lading på ett batteri som ikke var HELT tomt. vet ikke om det har noe å si, men lader den via pcn :p

 

btw, noen som har noen nyttige tips og triks med telefonen? :p

 

Å lade via PC'en går vel treigere enn via stikkontakten?

Du kan begynne med å skru ned lysstyrken på skjermen, min står hele tia på rundt 40%. Skru på USB-debugging og slå av Bakgrunnsdata. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...