Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Det er en ting med DHD som jeg lurer på. Hva hendte med 2 sekundersoppstarten?

 

Har ikke opplevd det på min. Nå trodde jeg ikke så mye på det i utgangspunktet men det hadde jo bidratt til at jeg kanskje gadd slå av mobilen når jeg flyr. Jeg flyr en del og gidder sjelden å slå den av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare litt batteri info om damas roota DHD med custom ROM. 2dager 3timer og 44min sden sist lading.

Telefonsamtaler 23%

Cellestby 21%

Skjerm 20%

Telefonen ikke i bruk 19%

Trådløst nett 11%

Android opp.system 2%

Android system 2%

Kalender 2%

 

Ca 30% batteri igjen :thumbup:

Hvilken ROM er dette? Har installert Android Revolution 2.0.6 selv, men har ikke fått bencha batteriet noe særlig da jeg bruker WiFi hotspot brorparten av dagen pga dårlig WiFi-dekning på skolen. Skulle gjerna flasha ny radio også da dette sies at skal øke batterikapasiteten ytterligere (fordi den er optimalisert til ROMen), men da må jeg ha S-OFF og det sto at det anbefales å ha stock ROM for å gjøre dette og da ga jeg opp :p

 

Det er en ting med DHD som jeg lurer på. Hva hendte med 2 sekundersoppstarten?

 

Har ikke opplevd det på min. Nå trodde jeg ikke så mye på det i utgangspunktet men det hadde jo bidratt til at jeg kanskje gadd slå av mobilen når jeg flyr. Jeg flyr en del og gidder sjelden å slå den av.

Som kleivis kan jeg også bekrefte at min er tilstede. Fra avskrudd til jeg kan se hva slags bakgrunnsbilde jeg har går det typ 1 sekund. Til jeg kan ringe tar det vel nærmere 15.

Lenke til kommentar

Usikker på om dette er riktig plass å spørre, så si i fra hvis jeg skal posete en annen plass :p

 

Dama har kjøpt seg Desire HD og har hatt den i to uker. De siste dagene har den begynt og slå seg av, helt av seg selv. Telefonen er helt blank, ikke installert noen apps etc. enda. Har også prøvd hard reset av telefonen uten att det ble noe forandring. Noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar

Bare litt batteri info om damas roota DHD med custom ROM. 2dager 3timer og 44min sden sist lading.

Telefonsamtaler 23%

Cellestby 21%

Skjerm 20%

Telefonen ikke i bruk 19%

Trådløst nett 11%

Android opp.system 2%

Android system 2%

Kalender 2%

 

Ca 30% batteri igjen :thumbup:

Hvilken ROM er dette? Har installert Android Revolution 2.0.6 selv, men har ikke fått bencha batteriet noe særlig da jeg bruker WiFi hotspot brorparten av dagen pga dårlig WiFi-dekning på skolen. Skulle gjerna flasha ny radio også da dette sies at skal øke batterikapasiteten ytterligere (fordi den er optimalisert til ROMen), men da må jeg ha S-OFF og det sto at det anbefales å ha stock ROM for å gjøre dette og da ga jeg opp :p

 

.

 

Bruker Android Revolution HD 2.0.5 med RADIO 26.04.02.17_M2

Raskt, stabilt og bruker lite strøm :thumbup:

 

Mener de anbefalte den RADIO til Revolution.

Lenke til kommentar

Husker ikke radioversjonen i hodet, men om det er den som er anbefalt i XDA-posten snakker vi nok om samme. Flasha du den før eller etter du la inn ROMen? Har du både Radio S-OFF og S-OFF?

 

Du burde flashe til 2.0.6. Med den får man ny kernel og mulighet til å overklokke til 1228MHz samt at den skal være ytterligere optimalisert for batterilevetid og Wifien skal ha fått seg en forbedring (uten at jeg vet akkurat hva det innebærer) pluss andre småting. Vær dog obs på at YT slutter å fungere (noen har rapportert problemer med å spille av video også, men Radioresepsjonen og HIMYM fungerer hvert fall fint på min) og mike jobber med en fix på det. Nå har jeg ikke titta innom på en stund så fixen kan jo allerede være ute.

Lenke til kommentar

Usikker på om dette er riktig plass å spørre, så si i fra hvis jeg skal posete en annen plass :p

 

Dama har kjøpt seg Desire HD og har hatt den i to uker. De siste dagene har den begynt og slå seg av, helt av seg selv. Telefonen er helt blank, ikke installert noen apps etc. enda. Har også prøvd hard reset av telefonen uten att det ble noe forandring. Noen som har vært borti dette?

 

Hadde samme problemet selv. Sendte den inn til service, der bytta de hovedkort og batteri. Tror du må gjøre det samme gitt!

Endret av Kim H.
Lenke til kommentar

Husker ikke radioversjonen i hodet, men om det er den som er anbefalt i XDA-posten snakker vi nok om samme. Flasha du den før eller etter du la inn ROMen? Har du både Radio S-OFF og S-OFF?

 

Du burde flashe til 2.0.6. Med den får man ny kernel og mulighet til å overklokke til 1228MHz samt at den skal være ytterligere optimalisert for batterilevetid og Wifien skal ha fått seg en forbedring (uten at jeg vet akkurat hva det innebærer) pluss andre småting. Vær dog obs på at YT slutter å fungere (noen har rapportert problemer med å spille av video også, men Radioresepsjonen og HIMYM fungerer hvert fall fint på min) og mike jobber med en fix på det. Nå har jeg ikke titta innom på en stund så fixen kan jo allerede være ute.

 

Jeg flasha RADIO først og jeg har både RADIO s-off og s-off. Fulgte den sinnsyke bruksannvisningen på XDA og det gikk bra selv om det tok tid, måtte nedgradere først. Ble litt overasket når jeg sjekke hvilken ROM det var på mobilen, trodde jeg hadde lagt inn 2.0.6 og ikke 0.5. Mulig jeg har lastet ned feil, sjekker det etterpå. Er damas mobil så det er egentlig ikke så farlig, hun bryr seg ikke om radio og rom så lenge den funker. Bare jeg som syns det er gøy å leke med den :!: :!:

 

Edit: Ser at versjon 2.0.7 er ute, utviklingen går så fort at jeg må flashe hver dag :thumbup:

 

Kjør heller Android 2.3 og 1.5Ghz overklokk :D

 

Da kan jeg forsikre deg om at telefonen flyyr ;)

 

Regner med at den flyr ja :!: Men er det bra for mobilen?

Endret av kaospiloten
Lenke til kommentar

Hei!

 

 

Er det noen som vet om man kan bruke HTC sitt bilpanel i vannrett modus? Synes det virker veldig rart om man bare kan bruke dette i loddrett posisjon. Det ville vært mer naturlig å bruke GPS`en vannrett.

 

Ettersom de i tillegg har et bilmonteringssett som ser ut til å være vannrett, virker det litt rart: http://www.clove.co.uk/htc-desire-hd-cu-s440-car-upgrade-kit

Lenke til kommentar

Som kleivis kan jeg også bekrefte at min er tilstede. Fra avskrudd til jeg kan se hva slags bakgrunnsbilde jeg har går det typ 1 sekund. Til jeg kan ringe tar det vel nærmere 15.

 

Ok. Det samme opplever jeg. Synes det er litt for lenge med 15 sekunder til jeg kan ringe... Men det er selvsagt meg og ikke mobilen.

Lenke til kommentar

Er damas mobil så det er egentlig ikke så farlig, hun bryr seg ikke om radio og rom så lenge den funker. Bare jeg som syns det er gøy å leke med den :!: :!:

 

Hehe, leke med telefonen er moro, men om hun våkner en dag uten radio på telefonen tenker jeg nok pipa får en annen tone. Det er tross alt ikke FM-radioen det dreier seg om her, men radioen som kommuniserer med mobilnettet.

Lenke til kommentar

Jeg har nå 51% og det er 22 timer 55 minutter og 48 sekunder siden strømmen ble trukket ut.

Telefonsamtaler:33%

Skjerm: 21%

Celle-standy: 14%

Telefonen ikke i bruk: 13%

Android system: 5%

Kalendre 5%

 

Og da har den vært med på fest. (derfor ingen lading i natt)

 

Dette står ikke noe tilbake for en iPhone.

 

Etter 2 dager, 4,5 timer har jeg 10% igjen. Dette er med lite bruk.

 

Stock ROM 1.72.405.3 (har ikke opplevd noen problemer med denne hittil *bank-i-bordet*). Har hatt telefonen siden 4. desember og har ikke gjort noe spesielt m.t.p. batteriet.

 

Detaljer i spoiler

 

 

RunKeeper 27% (GPS 1t 14m)

Celle-standby 21%

Skjerm 20% (på i 1t totalt)

Telefon ikke i bruk 19%

Telefonsamtaler 9% (14m)

Android system+OS (2+2=)4%

 

I tillegg noen SMS og nyhetslesing med Pulse.

 

WIFI: AV

3G: PÅ

GPS: PÅ (d.v.s. standby)

Skjerm: Automatisk lysstyrke, Skjermsparer 1m

Bakgrunnsdata (synk.): Følgende er AV

  • Aksjer
  • HTC Sense ("Oppdater når åpnet" er PÅ)
  • Nyheter

Twitter og Facebook oppdateringsfrekvens er satt til 1t.

 

 

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Som kleivis kan jeg også bekrefte at min er tilstede. Fra avskrudd til jeg kan se hva slags bakgrunnsbilde jeg har går det typ 1 sekund. Til jeg kan ringe tar det vel nærmere 15.

 

Ok. Det samme opplever jeg. Synes det er litt for lenge med 15 sekunder til jeg kan ringe... Men det er selvsagt meg og ikke mobilen.

For lenge? Har du hatt en Hero? Der tror jeg vi snakka nærmere 1.15 minutter før den var noe særlig brukbar.

Lenke til kommentar

Pfuh, da var endelig custom rom lagt inn på min DHD og. Var jo blitt så avansert nå at jeg vil aldri anbefale noen nybegynnere til å gjøre det lenger. På hero tok det jo maks 15min, nå har jeg holdt på i 2 timer... Og jeg har lagt inn custom roms på sikkert 5 forskjellige android telefoner før!

Lenke til kommentar

Jeg brukte riktignok litt tid på å lese meg opp i tråder og bli sikker på at jeg ikke utelot not som kunne bli farlig, men fra jeg startet prosessen tok det ikke stort mer enn 10min til telefonen var klar for flashing og jeg satte den i gang (nå har jeg naturligvis trukket fra tiden det tar å laste ned og installere ROM Manager og selve ROMen (som er på nesten 250MB). Brukte du jkoljo sin one click Radio S-OFF eller tok du hele prosessen med både Radio S-OFF og S-OFF?

Lenke til kommentar

Sorry, skulle vel skrevet at dette var hele prosessen ja.

Jeg brukte max en halvtime på å roote og å legge inn custom rom. Men nå var ikke min oppdatert, slik at jeg slapp nedgradering. Jobben er uansett ganske enkel om man følger veiledningene.

 

Og jeg synes hverken det var enklere eller vanskeligere enn det en del andre telefoner var å leke med i starten, har hatt både dream og hero, og begge ble mye enklere å leke med etter vært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...