Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

3g'n min er ikke helt med for tiden den heller. Av og til når jeg skrur på mobilt nettverk, står det at tilkobling misslykktes under der man skrur på hvis jeg går inn på innstillinger>nettverk. Dette skjedde helt randomly i dag, selv om det virka et par timer før. Tukla ikke med noe i mellomtiden. Så det er litt av og på om det virker selv om dekninga er på topp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brått begynt å få problemer med 3g nettet på mobilen. Virker ofte lengre ikke, selv om jeg har dekning fra både sms og ringing.

Rart, pga er jo i byområder og sånt, så 3g dekning burde ikke være no problem...

Vet du, akkurat samme problemet har jeg og. Først datt den ut av dekning helt. Så begynte den å miste dekning såpass mye at den ikke registrerte sim-kortet. Og nå har radioen tatt kvelden med beskjed "Mobilt nettverk - Frakoblet fordi tjenesten er utilgjengelig". WTF?! Betyr det da at antenna er død eller er det en software nisse ute og går?

 

Edit: Nå får jeg beskjed om at sim-kortet ikke registreres og det funker heller ikke på andre telefoner ... Hurra for å få nytt sim-kort i posten. Håper bare det fungerer for jeg orker ikke gå halve sommeren uten telefon.

 

Edit Edit: Det kom tilbake igjen sånn rundt klokka 9. Men så fort jeg satte meg ned på en spesifikk plass og skrudde på spotify så skjedde det igjen og jeg sitter uten signal og får det ikke på igjen... Faen til drit dette er da?

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar

Min Desire HD har slått seg helt vrang, nå viser den feilmelding om at com.android.phone har "stoppet uventet" hvert 5. sekund (alternativene er "Tving lukking" og "Fortell HTC"). Og jeg får ikke koblet meg på telefonnettet eller gjort noe telefonrelatert. Dette er egentlig kjempemegakrise i og med at jeg skal ut og reise om 45 minutt. Har prøvd å restarte telefonen. Noen som vet hvordan man fikser?

Lenke til kommentar

Min Desire HD har slått seg helt vrang, nå viser den feilmelding om at com.android.phone har "stoppet uventet" hvert 5. sekund (alternativene er "Tving lukking" og "Fortell HTC"). Og jeg får ikke koblet meg på telefonnettet eller gjort noe telefonrelatert. Dette er egentlig kjempemegakrise i og med at jeg skal ut og reise om 45 minutt. Har prøvd å restarte telefonen. Noen som vet hvordan man fikser?

 

Hadde samme problem før, dog ikke hvert 5. sek, men mer som når det passa seg med jevne mellomrom. Løsningen for min del var å resette hele telefonen.

Lenke til kommentar

Etter oppdateringen virker det som om batteritiden har blitt betraktelig dårligere!! :( Batteriet holdt nærmere 2 døgn tidligere, mens nå ble det tømt etter rundt halvt døgn!?? Dette er rett etter oppdatering, så mulig det ikke er helt reelt, men det finner jeg vel ut av de nærmeste dagene...

Lenke til kommentar

Min Desire HD har slått seg helt vrang, nå viser den feilmelding om at com.android.phone har "stoppet uventet" hvert 5. sekund (alternativene er "Tving lukking" og "Fortell HTC"). Og jeg får ikke koblet meg på telefonnettet eller gjort noe telefonrelatert. Dette er egentlig kjempemegakrise i og med at jeg skal ut og reise om 45 minutt. Har prøvd å restarte telefonen. Noen som vet hvordan man fikser?

 

Hadde samme problem før, dog ikke hvert 5. sek, men mer som når det passa seg med jevne mellomrom. Løsningen for min del var å resette hele telefonen.

Jeg har gjort det samme nå. Dessverre. :(

Lenke til kommentar

Etter oppdateringen virker det som om batteritiden har blitt betraktelig dårligere!! :( Batteriet holdt nærmere 2 døgn tidligere, mens nå ble det tømt etter rundt halvt døgn!?? Dette er rett etter oppdatering, så mulig det ikke er helt reelt, men det finner jeg vel ut av de nærmeste dagene...

 

Kalibrér batteriet med "Battery Calibration" (Market) Krever root.

Lenke til kommentar

Da ser ut til att GPS problemet er funnet en gang for alle! (For de som har problemer med å finne GPS satelitter) det er IKKE software relatert, men Hardware.

 

Problemet er GPS antenna, og den sitter på LED lokket på baksiden, denne kan vippes ut, og man kan rengjøre kontaktflatene og FORSIKTIG!!! bøye opp kontaktene som sitter på hovedkortet.

 

Jeg har tatt ut lokket på min, og blåste rent for støv og drit, skrapte litt på kontaktene på selve lokket og jeg finner min posisjon iløpet av sekunder!

 

LES HER:

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1101066

Lenke til kommentar

Hei.

 

1. Hvordan kan jeg slette alt av hendelser og annet dritt fra facebook- gmail osv.-kalenderne mine? Altså, det er jo ikke mulig å bruke kalenderen til det jeg skal når alle ubetydelige hendelser (som ting jeg noterte på google-accounten min for 10 år siden, og ikke klarer å få vekk) og diverse bursdager fra folk jeg gir faen i på facebook.. Mao., er det noen mulighet for å gjøre det slik at jeg bare får opp hendelser jeg selv lager på mobilen?

 

2. Jeg får ikke koblet til HTC Sense (HTC likes osv), og får bare "telefonen kan ikke koble til htc sense". Tips?

Lenke til kommentar

1 er ikke sikker på om du klarer å få alt vekk slik, men prøv dette (fritt etter hukommelsen):

-åpne kalendren, trykk menyknappen, velg innstillinger og "velg kalendre"

Hvis ikke det valget finnes lenger (etter 2.3 oppdatering) må du på appmeny, innstillinger, kontoret og synk. og fjerne synkronidering av kalender fra kontoen(e) du ikke vil vise, f.eks. Facebook.

 

2 har jeg dessverre ikke noe tips til fix for.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...