Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter oppdateringen går latterlig mye av batteriet til telefon (Dialer), noen andre som har dette problemet?

 

Ja, og det sies at det skyldes at sensoren blir gående etter en samtale (også om samtalen ikke blir besvart). HTC eller Google må fikse dette.

 

Selv om den står med høyt batteribruk, ser det ikke ut til å svekke batterilevetiden noe særlig, så det spekuleres i om det bare er en feil i visningen eller måten Gingerbread kalkulerer batteribruken.

 

Selv har jeg slått meg til ro med at den fremtrer tidvis høyt på batteristatistikken, men at den påvirker batteribruken minimalt i praksis.

Lenke til kommentar

Får ikke opp den lista over steder i nærheten eller noe sånt. Både med wifi og 3g så står den bare og laster i all evighet, uten at jeg får opp lista over steder i nærheten. :dontgetit:

 

Du må ha aktivert og godkjent posisjonering da.

Fikset det for dama i går, ho fikk det heller ikke opp.

 

Plassering: Bruk mobilt/trådløse nettverk: PÅ

 

Personvern: Del min posisjon med Google: PÅ (ikke sikkert du trenger denne for å få til Innsjekking på Facebook).

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøv å sett GPS-serveren til no.pool.ntp.org ved å bruke FasterFix. Er det ikke håp i helvete, så kan du dra det litt lengre.Men husk at du må stå utendørs under ÅPEN himmel når du skal bruke GPS.

Sjekk "treg gps på Galaxy S 2" tråden. Var en fix for treg fix og treg gps der. Hjalp i hvert fall for de som har dekning gjennom telenors nett.

Lenke til kommentar

Sikkert en god ROM, men i mine øyne er Sense bloatware til tusener. Flashet en ROM med Sense 3.0 for et par uker siden da nysgjerrigheten tok overhånd. Det første jeg sjekket var RAM-bruken, og ikke overraskende så hadde jeg rundt 150MB ledig RAM etter boot. MIUI og CM7 derimot, 450MB ledig RAM. Det sier jo sitt. Nå er ikke dette noe "normale" personer bryr seg om, men men :p

Lenke til kommentar

Hei.

Usikker på om dette er rett tråd men prøver.

 

Fikk for noen uker siden problemer med lyden i min desire HD.

 

Når jeg har et headsett koblet til og prøver å spille av lyd hører jeg først en klikkelyd, så spliller den bare av lyd i et øre. Dette skjer med alle typer spillere og headsett.

Har også testet med å koble den til forskjellige typer anlegg.

Samme skjer hvis jeg mottar en samtale når jeg har headsett i.

Når jeg så stopper musikken så går det noen sekund så kommer klikkelyden igjen og alt er tilsynelatende normalt helt til jeg prøver å spille av lyd igjen.

 

Har testet med hard reset.

 

Noen som har tips til hva det kan være?

Lenke til kommentar

Sikkert en god ROM, men i mine øyne er Sense bloatware til tusener. Flashet en ROM med Sense 3.0 for et par uker siden da nysgjerrigheten tok overhånd. Det første jeg sjekket var RAM-bruken, og ikke overraskende så hadde jeg rundt 150MB ledig RAM etter boot. MIUI og CM7 derimot, 450MB ledig RAM. Det sier jo sitt. Nå er ikke dette noe "normale" personer bryr seg om, men men :p

 

Det er visstnok en ny sak i denne ROM-en som gjør at set-cpu og governors blir unødvendig, husker ikke hva det gikk ut på, men det resulterer i at telefonen klokker seg opp og ned øyeblikkelig, istedet for korte eller lange delays med set-cpu :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...