Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter 2.3 updaten og ladetrikset til HTC, syntes jeg at batteriet bare ble enda verre en hva det var. Det vil si, før hadde den ca 30% igjen når jeg la meg, så jeg måtte lade den hver kveld, men dette gikk egentlig helt fint. Etter update og ladetrikset holdt den såvidt til jeg kom hjem fra jobb. 20% kunne forsvinne iløpet av en time mens den bare lå i lommen min. Dette resulterte i at jeg var i ferd med å bite i det sure eple å skaffe meg en annen type telefon. For dette var jeg lei av.

 

Så kommer det et stort men. Jeg skrudde for morro skyld av igjen USB-debugging, som har stått på omtrent siden jeg kjøpte telefonen. Dette har nå resultert i at ved moderat bruk bruker telefonen ca 1% i timen. Om det er etterslep av effekten til ladetrikset, eller om det faktisk er USB-debuggen, eller om dette er et engangstilfelle vet jeg ikke. Den starter snart på dag 3, med ca 40 prosent igjen. Dette liker jeg veldig godt, og HÅPER det fortsetter ved neste lading.

Lenke til kommentar

Hvordan kan man gå inn for å "koble" kontakter manuelt?

Fikk opp en liste over hundrevis av kontakter som kunne kobles etter jeg resatte telefonen, hadde ikke tid til det da så jeg trykka på 'skjul alle'. Men nå har jeg mange kontakter på samme person, så kunne tenke med å koble dem sammen nå som jeg har tid. :p

Lenke til kommentar

Noen som har merket at ladekontakten har blitt litt sløv? Jeg får ladet, men pluggen sitter løst og ikke langt nok inni...kan bli litt risky ved rom-oppdatering f.eks :-/

 

Har du lite strøm igjen så sier det seg selv at det ikke er særlig lurt å oppdatere ROMen der og da :p

Lenke til kommentar

WiFi har blitt sykt ustabilt i det siste, tror det er etter oppdateringa. Det som irriterer meg mest er at hver gang det hopper ut, kan jeg gå inn på innstillinger for trådløst, finne nettverket, og da kobler det seg til uten problemer (før det hopper ut igjen etter noen minutter).

 

Siden du har nettopp tatt en rom oppdatering, da er det noen ganger at bugs ifra den gamle rommen blir overført. Derfor annbefaler jeg altid og ta en hard reset, dette sikkrer deg at det er ingen feil som blir overført. Så først synker du mobilen så du ikke mister noe, og da kjører du en hard reset som følger: trykk meny> instillinger> lagring på sd-kort og telefon> fabrikk instillinger. Lykke til så langt..

 

Det var svare jeg fikk av htc kundeservice. Det har hjulpet litt for min del, men kan fortsatt være litt til og fra. Sendte svar til htc om det og fikk da bedskjed om å sjekke med router firma'et til å se om, de kommer med en oppdatering på firmwaren på routeren. Fordi at siden A2,3 er så pass nytt er det mulig det er det som er problemet, og dette har hjelpet de andre kundene.

Lenke til kommentar

Hmm, den koblinga matchende kontakter som facebook programmet vil ha. Dersom personen fjerner nummeret sitt fra fb, forsvinner det da også fra mobilen?

 

Merket det at ei jeg hadde nummeret til forsvant, men er usikker på om jeg hadde det fra før eller om jeg matchet det opp med FB og kun fra FB.

 

Er iallefall jævla kjipt at nummer forsvinner automatisk...

 

Bump.

 

Pluss at jeg leter etter en form for kamerastand. Så jeg kan ta bilder av meg selv med timern. Noen som vet om no sånt? Tok et kjapt deal extreme søk, men fant generelt lite.

Lenke til kommentar

Hvordan kan man gå inn for å "koble" kontakter manuelt?

Fikk opp en liste over hundrevis av kontakter som kunne kobles etter jeg resatte telefonen, hadde ikke tid til det da så jeg trykka på 'skjul alle'. Men nå har jeg mange kontakter på samme person, så kunne tenke med å koble dem sammen nå som jeg har tid. :p

Gå inn på kontakten du ønsker å koble, øverst i høyre hjørnet er det et rart tegn, trykk der for å koble opp :D

Var dette du lurte på? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...