Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver å ordne i kontakter, men gir snart opp. Har flyttet alle gamle SIM kontakter til Google, så alle kontaktene jeg trenger ligger på den kontoen. Men problemet kommer når jeg vil synce KUN Google-kontaktene mot Facebook - noe som virker som umulig? Med en gang jeg legger til enten "Facebook" eller "Facebook for HTC Sense" legger den til ALLE Facebook kontakter med tlf. nummer i telefonlisten.

 

Det er en meny i Facebook-appen der jeg kan velge mellom:

- Synkroniser alle

- Synkroniser med eksisterende kontakter

- Fjern Facebook informasjon

 

Trodde egentlig valg nummer to her skulle være bankers, men nei da - alle Facebook-kontaktene havner i telefonlisten...

 

Har googlet meg grønn, så nå satser jeg alt på et svar her som løser hele problemet

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skjedde med oppdateringen som skulle komme?

Det ryktes at sense 3.0 ikke kommer på dhd, men at vi får sense 3,5 :) Dette skal vistnok skje i løpet av oktober, kanskje i begynnelsen av november. Hvis dette stemmer, så har vi jaggu nesten en ny telefon. Med Mugen power 1500 mAh, så kan dette fort bli telefonen min ett år til :D

Lenke til kommentar

Min vil ikke slå seg på. Vibrerer bare kort når jeg trykker på powerknappen.

Noen tips?

 

(Mistenker fuktskade, så har tatt ut batteri og simkort og lagt alt på varmekablene for en stund...)

 

PS! Jeg kjører offisiell 3.0, som trolig er en lekket pre-release...ARHD 6.1.1. (basert på HTC RUU 3.06.405.1)

 

Edit: Fungerte etter flere forsøk, men batteriet måtte ut ca 10 min etter hvert forsøk for at den ville lade/skru seg på.

 

Edit 2: Problemet oppstår igjen, og igjen. Skjermen fungerer ikke/telefon låser seg. Verkstedet neste...

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Ah, så deilig. Mobilen funker endelig skikkelig etter at jeg rensket USB-porten for støv og skit, noe det var mye av.

Har ikke lenger at skjermen skrur seg random på. Høytalerfunksjonen skrur seg ikke på når jeg tar imot en samtale, men det er fremdeles høye pipelyder intervallmessig under samtaler.

Lenke til kommentar

Ah, så deilig. Mobilen funker endelig skikkelig etter at jeg rensket USB-porten for støv og skit, noe det var mye av.

Har ikke lenger at skjermen skrur seg random på. Høytalerfunksjonen skrur seg ikke på når jeg tar imot en samtale, men det er fremdeles høye pipelyder intervallmessig under samtaler.

 

Hvordan renset du den? Jeg syntes det er mildt sagt ekstremt tåpelig at jeg må skru av høyttaler hver gang jeg mottar en samtale eller skal ringe noen.

 

Sliter også med at bilmodus skrur seg på da jeg setter i lader. Noen som vet hva dette kommer av?

Lenke til kommentar

Ah, så deilig. Mobilen funker endelig skikkelig etter at jeg rensket USB-porten for støv og skit, noe det var mye av.

Har ikke lenger at skjermen skrur seg random på. Høytalerfunksjonen skrur seg ikke på når jeg tar imot en samtale, men det er fremdeles høye pipelyder intervallmessig under samtaler.

 

Hvordan renset du den? Jeg syntes det er mildt sagt ekstremt tåpelig at jeg må skru av høyttaler hver gang jeg mottar en samtale eller skal ringe noen.

 

Sliter også med at bilmodus skrur seg på da jeg setter i lader. Noen som vet hva dette kommer av?

Du kan bruke en tannpirker...når det gjelder bilmdus - sjekk under docking innstillinger.

Lenke til kommentar

Grunnen til at høytaleren skrur seg på, og bilmodus starter er fordi skiten i USB kontakten skaper en kortslutning.

 

Jeg skrapte lenge og godt, og fikk ut latterlig mye, hadde ingen anelse om at det var plass til så mye egentlig. Etter en liten stund sluttet disse problemene, så det anbefales å gjøre dette altså.

Lenke til kommentar

Mugen Power 1500mAh ankommet i dag. Skal gi rapport om jeg opplever vesentlig forbedring i batterilevetiden senere. Men for dere som vurderer å bestille fra Mugen Power. Pakken var merket med US$10, så det ble ingen forsinkelser med tull og toll :D

 

Bestiller visst det er forbedring ;)

Lenke til kommentar

Etter å ha innstallert ny rom begynte tlf auomatisk å laste ned alle tidligere program jeg hadde på den. Jeg stoppet den halvveis, og ønsker heller å plukke ut de jeg selv ønsker å innstallere. Problemet nå er at jeg ikke finner noen sted å gjøre dette lenger? På market vises kun noen få av de jeg er ute etter - men det mangler sikkert over 40 stk :dontgetit:

Endret av Chivas
Lenke til kommentar

Desire HD vil få android 4.0 ikke sant?

 

Har ikke blant annet HTC avtalt med google at alle telefoner skal få oppdateringer i minimum 18 mnd etter lansering? DHD hadde vell lansering i oktober/november i fjor, og android 4.0 blir sannsynligvis lansert 19. oktober. Altså langt innen for 18 mnd-avtalen.

 

Hvortid vi får oppdateringen er et annet sprøsmål. Synes det tok rimelig lang tid før 2.3 oppdateringen kom, men HTC har vell likevel vært av de kjappere, i motsetning til f.eks. LG.

Lenke til kommentar

Mugen Power 1500mAh ankommet i dag. Skal gi rapport om jeg opplever vesentlig forbedring i batterilevetiden senere. Men for dere som vurderer å bestille fra Mugen Power. Pakken var merket med US$10, så det ble ingen forsinkelser med tull og toll :D

 

Bestiller visst det er forbedring ;)

 

Allerede på andre syklus viser batteriet forbedring. På første syklus, var batteriet ca likt originalbatteriet, men i dag på sin andre syklus er jeg nå nede i 31% der jeg måtte iverksette lading i går. Nå har jeg muligens spilt litt mindre i dag enn i går, men inntrykket er at batteriet er bedre. I følge Mugen Power trenge batteriet 4 til 5 sykluser, før det yter maksimalt. Kommer tilbake når jeg er sikrere i mine antagelser ;)

Lenke til kommentar

Ja det kommer vel an på en del ting, men noe sier meg at DHD ikke vil få ICS (offisielt). Jeg bryr meg egentlig lite siden XDA fikser dette, og at jeg planlegger å kjøpe ny telefon snart uansett. Men det er jo mulig det kommer, men jeg forventer ikke at vi får det.

 

" Hovedsaken er den at alle enheter skal få oppdateringer i 18 måneder etter lansering, men (ja, det er et men…) bare hvis maskinvaren støtter oppdateringen."

http://www.teknolicious.com/2011/05/10/android-ice-cream-sandwich-ble-presentert-p-google-io/

 

Såvidt jeg vet er det ingen begrensninger i DHDs maskinvare, og da skal den få 4.0 i følge denne avtalen. DHD ble lansert for mindre enn 18 mnd siden.

 

Når det er sagt har lyst på ny telefon jeg også, er spent på lanseringen av Nexus Prime, men tror pengene må prioriteres annerledes. Kanskje jeg må kjøpe meg et nettbrett :)

 

Mugen Power 1500mAh ankommet i dag. Skal gi rapport om jeg opplever vesentlig forbedring i batterilevetiden senere. Men for dere som vurderer å bestille fra Mugen Power. Pakken var merket med US$10, så det ble ingen forsinkelser med tull og toll :D

 

Bestiller visst det er forbedring ;)

 

Allerede på andre syklus viser batteriet forbedring. På første syklus, var batteriet ca likt originalbatteriet, men i dag på sin andre syklus er jeg nå nede i 31% der jeg måtte iverksette lading i går. Nå har jeg muligens spilt litt mindre i dag enn i går, men inntrykket er at batteriet er bedre. I følge Mugen Power trenge batteriet 4 til 5 sykluser, før det yter maksimalt. Kommer tilbake når jeg er sikrere i mine antagelser ;)

 

Da var det bestilt ;) Hvor lang tid tar sendingen?

Endret av Ein23
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...