Gå til innhold

Hvilke steder vil du ikke til?


Anbefalte innlegg

Ja, jeg satt å tenkte her i stad. Det er veldig få land og steder jeg ikke kunne tenke meg å dar til. Jeg synes nesten alle land har sin sjarm.

 

Jeg vil derfor vite om det er noen land eller steder dere ABSOLUTT ikke vil dra til?

 

Selv kan jeg vel bare komme på ca. en håndfull land:

 

Somalia, Afghanistan, Sudan, Dem.Rep Kongo, og muligens Irak (Tror noen deler er mer stabile enn andre).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å være helt ærlig vil jeg neppe noengang sette foten min i et muslimsk land hvis det da ikke er som del av en invasjonsstyrke.
Hvorfor? Og betyr dette at du også ikke setter foten i enkelte bydeler i oslo?
Har heller ikke spesielt lyst til å dra til andre diktatur og kvasidiktatur som Russland og Kina.
Hvorfor? Og du er klar over at det er få land som kommer nær vesteuropa når det gjelder demokrati.

 

Det blir ikke mye av verden du kan se. Husk også at turisme og kontakt med folk fra andre land gjør samfunnene mere åpne og det tvinger styret i landet til å oppføre seg.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spesielt lyst til å dra til steder hvor alle kelnere prater svensk (så lenge det ikke er i sverige da) eller steder hvor det er stor sannsynlighet for å treffe på charter-svein.

 

Ergo: Alle restauranter i Oslo?

 

Neida, jeg er helt enig. Liker overhodet ikke slike charterdestinasjoner som ødelegger for befolkningen der nede.

 

F.eks så har man mange av slike "all-incluse helveter" hvor de fleste skandinavere spiser og oppholder seg innenfor hotellets fire gjerder. Hvis de skal våge seg en tur ut, så er det i regi av hotellet. Dette har i mange eksempler ført til at restauranter som garantert har bedre mat en all inclusive helvetet har gått konkurs.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig vil jeg neppe noengang sette foten min i et muslimsk land hvis det da ikke er som del av en invasjonsstyrke. Har heller ikke spesielt lyst til å dra til andre diktatur og kvasidiktatur som Russland og Kina. Demokratiske rettssamfunn, selv de som sliter litt, holder lenge for meg.

 

Tror jeg du vil gå glipp av mye gitt.. :roll:

Lenke til kommentar
F.eks så har man mange av slike "all-incluse helveter" hvor de fleste skandinavere spiser og oppholder seg innenfor hotellets fire gjerder. Hvis de skal våge seg en tur ut, så er det i regi av hotellet. Dette har i mange eksempler ført til at restauranter som garantert har bedre mat en all inclusive helvetet har gått konkurs.
Jeg synes dette var veldig unyansert.

 

Det er stor spredning i kvaliteten på all-inclusive og hva de inkluderer. De dårligste er dårlige hoteller som serverer den billigste delvis varme maten de kan få til 2 ganger daglig og man må slåss med tyskere og russere om altfor lite og nesten bedervet mat med masse fluer på. De beste er små landsbyer hvor man har en rekke restauranter med ala-carte eller buffet med høy kvalitet som konkurrerer om kundene, hvor det er inkludert alt man ønsker av aktiviteter og hvor alt går på skinner.

 

Det er også stor forskjell på hvor man tilbyr all inclusive. Om jeg bor nært sentrum av en hyggelig gresk by ville jeg overhodet ikke vurdert all-inclusive, men hadde jeg bodd i Egypt hvor man får en hale med plageånder straks man går utenfor hotellet så ville jeg ikke vurdert noe annet enn all-inclusive. Har også flere ganger bodd på små øyer hvor det ikke fantes annet enn resorten man er på. Da er det absolutt en fordel at det er all-inclusive.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Kan si meg delvis enig i det du sier Robertaas. Jeg tenkte mer på nordmenn som reiser på all-inclusive til Mallorca eller Kreta. Mer forståelig i Egypt eller Tyrkia.

 

Lokalbefolkningen tjener veldig lite på å ha mange charterhoteller i byene. Det blir litt som om at nordmenn klager over tyske bobilturister som ikke legger igjen penger i Norge.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig vil jeg neppe noengang sette foten min i et muslimsk land hvis det da ikke er som del av en invasjonsstyrke. Har heller ikke spesielt lyst til å dra til andre diktatur og kvasidiktatur som Russland og Kina. Demokratiske rettssamfunn, selv de som sliter litt, holder lenge for meg.

 

Hm. Jeg var i Tyrkia for en del år siden og opplevde utrolig mye kult. Fantastisk mye historie i det landet, særlig Istanbul. Nå er Tyrkia et demokrati, men det er også et muslimsk land.

 

Man går glipp av mange spennende opplevelser om man begrenser seg til Europa vest for den gamle Berlinmuren, gitt.

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Lokalbefolkningen tjener veldig lite på å ha mange charterhoteller i byene. Det blir litt som om at nordmenn klager over tyske bobilturister som ikke legger igjen penger i Norge.
Litt uklart hva du kaller charterhoteller. Mener du med det hoteller som er eid av charterselskaper (de fleste hotellene det er charterreiser til er ikke ikke eid slik) eller alle hoteller som ikke er rene forretningshoteller? Charterhotell, hva du nå måtte legge i det, er vanligvis ikke all-inclusive.

 

Ja, det beste for lokalsamfunnene er vanligvis at folk shopper rundt og bruker mest mulig penger, men det er ikke realistisk at det hadde kommet like mange turister til et område om det ikke hadde vært noe tilbud med all-inclusive. Totalt er all-inclusive vanligvis billigere for turisten og mange ønsker også kun å slappe av. Uten all-inclusive ville det komme færre turister til området.

Lenke til kommentar
Hm. Jeg var i Tyrkia for en del år siden og opplevde utrolig mye kult. Fantastisk mye historie i det landet, særlig Istanbul. Nå er Tyrkia et demokrati, men det er også et muslimsk land.

 

Man går glipp av mange spennende opplevelser om man begrenser seg til Europa vest for den gamle Berlinmuren, gitt.

 

Det gjør jeg nok, men det er oppoffringer jeg er villig til å gjøre. Tyrkia er ikke et land jeg kunne ha satt foten i med god samvittighet. Det er et sterkt fascistisk land som den dag i dag fortsettter å forfølge og utrydde minoriteter, samt skrive om historien til deres fordel. Og Tyrkia skal altså representere det moderne islam... nei takk.

 

Nord, mellom og Sør-Amerika er stort sett flott å reise i. Europa alene har jo kultur så det holder til et helt liv. Japan, Sør-Korea, Taiwan og flere andre ikke-muslimske asiatiske land kunne jeg godt tenke meg å dra til. Kanskje India.

 

Skal forresten til Berlin i morgen, og regner med å se begge sidene av den gamle muren :)

Endret av abcdefghijklmnopqrstuvwxyz
Lenke til kommentar

Hvilke steder vil jeg ikke dra til eller hvilke jeg ikke tør å dra til? I sistnevnte kategori er det jo en del åpenbare som allerede er nevnt, enkelte steder i Sør- og Mellom-Amerika er også litt for befengt av kidnapping og mord til at jeg har noe ønske om å bevege meg dit med det første. Ellers tror jeg «all in» er gjeldende strategi; har ikke noe stort behov for å svi av en formue for å ta bilde av is i Antarktis eller en del andre ekstremvarianter, men da er vi nede på prioriteringsnivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...