Gå til innhold

Hvilke steder vil du ikke til?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Somalia, Yemen, Iran, Irak, Nigeria, Kongo, og Kina.

De jeg kommer på i farten.

 

Av de kunne jeg godt tenke meg Iran og Kina.

 

Ettersom jeg er ski-nerd, har jeg lest at i Iran så er det noen helt sinnsyke uberørte fjell på over 4000m som du kan ha for deg selv. :thumbs: Årets skiferie får jeg definitivt ikke ha for meg selv, skal til Ski-VM i tyskland.

 

Kina er jo et spennende land. Kunne i førsteomgang tenke med Terrakottakrigerne i Xi'an, storbyferie i Shanghai og Beijing og muligens Lhasa i tibet.

Lenke til kommentar

Kunne i førsteomgang tenke med Terrakottakrigerne i Xi'an, storbyferie i Shanghai og Beijing og muligens Lhasa i tibet.

Akkurat terrakottakrigerne må jeg si var en så som så opplevelse. Joda, det er en masse terrakottastatuer, og de er hamret ut ganske så pent. Men det stopper der. ;) Lhasa skulle jeg gjerne vært i, de to andre byene kan varmt anbefales.

 

... om man ikke liker å oppholde seg rundt enorme mengder folk finnes det også egnede steder i India; hva med et par uker til fots i Himalaya?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kult, hva får deg til å ønske å dra til f.eks Somalia og Yemen?

 

Jeg digger også litt avsides-liggende steder.

 

 

Det finnes egentlig tusenvis av grunner til at jeg ønsker og reise til disse landene, men en og den største grunnen må være historien og landnes infrastruktur. Jeg liker når ting ikke er helt a4, utfordre nye ting og rett og slett sette meg litt inn i hverdagen.

 

Samt, litt spenning i ferien kan da ikke være så gale når jeg tenker meg om.

 

I Europa så er det Albania og Ukraina som frister mest.

Lenke til kommentar
I Europa så er det Albania og Ukraina som frister mest.
Var en helgetur i Ukraina i fjor sommmer. Fløy Air Baltic til Simferopol som går helt greit og tok taxi ned til Yalta. Det er et land hvor det meste er fullstendig nedslitt og hvor det er en utfordring å finne noen som snakker annet enn russisk eller som skjønner at det ikke holder å snakke høyere for at alle skal skjønne russisk. Å kunne noen få setninger på russisk ville gjort reisen min mye enklere, men området rundt Yalta var virkelig fint og det var greit å bade i Svartehavet allerede i begynnelsen av juni.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...