Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ikke registrert på OD-dagen, kan jeg få fravær?


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rett sted å poste tråden.

 

Aight, I'll break it down for ya.

 

Vi har noe som kalles OD-dagen i dag. Alle (som vil) jobber i en organisasjon eller hjemme hos mor og far for å tjene penger. Disse pengene gis bort til veldedighet via skolen.

 

Jeg meldte meg ikke på dette og som straff skulle alle upåmeldte sitte igjen og gjøre kjedelige ting på skolen.

 

Møtte opp i dag til vanlig tid. Utenfor skolen møter jeg 3 av de andre jeg vet skal sitte igjen i stedet for å jobbe. De har allerede vært på kontoret der de har fått en utskrift fra en melding som sier at vi skal møte kl 09.30 i stedet. På navn over utsendte står ingen av oss fire (som forøvrig går i samme klasse).

 

Lappen sier ikke noe mer enn at vi må ta med PC og norskbok og at vi får fravær dersom vi ikke møter.

 

 

Men siden ingen av oss har fått denne mailen og vi ikke engang er satt opp at vi skal være på skolen, kan jeg da få noe fravær? Syns det er høl i hodet at jeg skal avstraffes fordi læreren har vært så inkompetent at han ikke har klart å levere listen vi skrev oss opp på i begynnelsen.

 

Min mening om saken:

 

 

-Først tvinger de oss til å gjøre veldedighet og bestemmer hva slags veldedighet

-Så avstraffer de oss ved å lage et "ekstra kjedelig opplegg" som de sa fordi de er for feige til å la oss ha vanlig skoledag.

-Så er de så late at de selv benytter muligheten når de regjerer slottet til å sove lenge.

 

-Dersom jeg får fravær er de så inn i hampen urettferdig at det skal være min skyld at jeg ikke er registrert til å være på skolen.

 

Endret av Hestekølle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke bare å melde deg på kontoret og si at du er på skolen, og at de skal skrive det ned?.

At du gir faen for at lærer er "inkompetent" gjør jo ikke akkurat saken bedre. Å ta ansvar er en del av det å lære, og at du gir faen i alle mulige retninger når du ser muligheten gir deg ikke akkurat tillit hos den aktuelle læreren.

Her har du en gylden mulighet for å vinne litt tillit, som du kan utnytte med en senere mulighet som du nå velger å kaste bort. Kjør på!.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Går almenn ja... kanskje jeg bare driter i det, ja :whistle:

 

På lappen stod det jo norskbok og pc, regner med at den dagen ville sugd pikk uansett.

Bare et spørsmål... Satt du på skolen den dagen eller ikke? For hvis du ikke gjorde det så er det jo opplagt at du faktisk SKAL ha fravær. Skulk er og blir skulk.

 

Selv deltok jeg ikke på OD og tok de dagene med alternativt opplegg som jeg skulle. Jeg lot være å delta på OD av prinsippielle årsaker, men jeg kan ikke si at jeg følte meg straffet av den grunn.

Lenke til kommentar

Selv deltok jeg ikke på OD og tok de dagene med alternativt opplegg som jeg skulle. Jeg lot være å delta på OD av prinsippielle årsaker, men jeg kan ikke si at jeg følte meg straffet av den grunn.

Så sant, så sant. Om skolen skal delta på OD skal i utgangspunktet gjøres ved avstemming i elevråd. Så det er strengt tatt et produkt av demokrati.

Trådstarter er vel ikke for et diktatur?.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...