Gå til innhold

Gratulerer Windows 7!


Anbefalte innlegg

Syntes prisene på W7 er helt kurante jeg. Vi betaler da gledelig 500-600,- for et spill vi kanskje spiller en uke, men å punge ut en tusenlapp for Windows, som folk flest mest sannsynlig kommer bruke hver dag i flere år, DET gidder dem ikke.
Nå er ikke jeg vi her, sist jeg kjøpte et spill var Unreal Tournament game of the year ed. Prisen hadde vært helt grei den, om jeg kunne ha installert OSet på flere av mine maskiner. Nok om det. Endret av mandela
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@mandela

Koster da bare 799, men hadde selvsagt ikke gjort noe om det var billigere. Har selv noen lisenser på Win7Pro x64 og er strålende fornøyd med de :D

 

Win8 kommer vil ikke i 32-bit? Er på tide å fase det ut nå syntes jeg...

Ja, og uten mulighet for kjøring av 32bits programmer i 64bits versjonen.

Er ingen problem å kjøre 32 bits programmer i win7 64 bit, eller andre 64 bit windows.

Driverene må være 64 bit det er eneeste kravet.

En windows som ikke kunne kjøre 32 bits programmer ville ikke blitt noen salgssukse for å si det slik.

Lenke til kommentar

@mandela

Koster da bare 799, men hadde selvsagt ikke gjort noe om det var billigere. Har selv noen lisenser på Win7Pro x64 og er strålende fornøyd med de :D

 

Win8 kommer vil ikke i 32-bit? Er på tide å fase det ut nå syntes jeg...

Ja, og uten mulighet for kjøring av 32bits programmer i 64bits versjonen.

Er ingen problem å kjøre 32 bits programmer i win7 64 bit, eller andre 64 bit windows.

Driverene må være 64 bit det er eneeste kravet.

En windows som ikke kunne kjøre 32 bits programmer ville ikke blitt noen salgssukse for å si det slik.

Nettopp. Det er ikke noen problem. Jeg ønsker at det skal bære et problem, slik at man tvinger utviklerne til å lage 64bits versjoner av programmene sine. Nå har de hatt Vista og Win7 til å gjøre seg lar til overgangen. Med Win8 burde den muligheten vært stengt.

Lenke til kommentar

Det er helt urealistisk mtp bedrifter som har invester store summer i å utvikle applikasjoner for 32-bits systemer, de er ikke intressert i å investere mere for å få det over på 64-bit hvis ikke de har noe å tjene på det. Dagens 32-bit OS støtter vel fortsatt 16-bit, akkurat som at 64-bit støtter 32-bit, og sånn kommer nok utviklingen til å fortsette.

 

Mener å ha hørt noe om 128-bits versjoner, men det er vel ikke noe å tjene på det med det første vel?

Lenke til kommentar

Det er helt urealistisk mtp bedrifter som har invester store summer i å utvikle applikasjoner for 32-bits systemer, de er ikke intressert i å investere mere for å få det over på 64-bit hvis ikke de har noe å tjene på det. Dagens 32-bit OS støtter vel fortsatt 16-bit, akkurat som at 64-bit støtter 32-bit, og sånn kommer nok utviklingen til å fortsette.

 

Mener å ha hørt noe om 128-bits versjoner, men det er vel ikke noe å tjene på det med det første vel?

Det er store programmer som bruker mye minne som tjener mest på 64 bit, flyttal og anndre data har kjørt på 64 og mer bit lenge. tror memory-cpu bussen er 128 bit så 64 og 32 bestemmer kun adresserommet du kan bruke, for 32 bit er denne 4GB, ja det finnes måter å gå rundt det men MS var ikke særlig interesert siden 64 var på full vei inn.

 

128 ligger langt frem om det kommer, 32 bit kom med 386 tilbake på slutten av 80 tallet. Ja var i bruk på stormaskiner lenge før det men hos folk flest kom det i da.

64 bit har 16384 pentabyte adresserom så det bør holde i 20 år :)

Lenke til kommentar

Verdens beste OS. Ingen andre er i nærheten.

Jasså? Hvordan er det med ytelse og stabilitet i Windows for tiden da? Desktop-maskinen min kjører Fedora og for et par timer siden så passerte den nøyaktig 28 dager oppetid. Jeg merker overhode ikke noe til at den har vært på så lenge, ink. når jeg spiller. Kan du si det samme om noen som helst versjon av Windows?
Lenke til kommentar

Jeg er strålende fornøyd med Windows 7.

 

Installerte Win 7 på min 2 år gamle laptop. Var som å få en helt ny maskin med på kjøpet.

Jeg installerte Win 7 på min 5 år gamle laptop. Det var også som å få en helt ny maskin!

 

Jeg er faktisk veldig overrasket over at Windows 7 ble så bra som det ble.

Lenke til kommentar

... kuttet ut det tullet med ørten versjon.

Det er bare å holde seg til Home Premium det, og late som om det er den eneste versjonen som finnes.

 

Home Premium burde vært Home punktum. Ultimate er totalt unødvendig. Nå eksisterer det fem forskjellige versjoner av fullpris Windows 7. Det hadde holdt lenge med Home, Pro og Business.

Lenke til kommentar

@mandela

Koster da bare 799, men hadde selvsagt ikke gjort noe om det var billigere. Har selv noen lisenser på Win7Pro x64 og er strålende fornøyd med de :D

 

Win8 kommer vil ikke i 32-bit? Er på tide å fase det ut nå syntes jeg...

Ja, og uten mulighet for kjøring av 32bits programmer i 64bits versjonen.

Er ingen problem å kjøre 32 bits programmer i win7 64 bit, eller andre 64 bit windows.

Driverene må være 64 bit det er eneeste kravet.

En windows som ikke kunne kjøre 32 bits programmer ville ikke blitt noen salgssukse for å si det slik.

Nettopp. Det er ikke noen problem. Jeg ønsker at det skal bære et problem, slik at man tvinger utviklerne til å lage 64bits versjoner av programmene sine. Nå har de hatt Vista og Win7 til å gjøre seg lar til overgangen. Med Win8 burde den muligheten vært stengt.

 

Brukerne er ikke nødvendigvis klare for å punge ut for nye 64-bits utgaver av kjøpt programvare. Dersom MS tvinger dette gjennom i neste utgave vil både MS og tredjepartsutviklere tape penger. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...