Gå til innhold

Gratulerer Windows 7!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@mandela

Koster da bare 799, men hadde selvsagt ikke gjort noe om det var billigere. Har selv noen lisenser på Win7Pro x64 og er strålende fornøyd med de :D

 

Win8 kommer vil ikke i 32-bit? Er på tide å fase det ut nå syntes jeg...

Ja, og uten mulighet for kjøring av 32bits programmer i 64bits versjonen.

Lenke til kommentar

Kjøpte Windows 7 Home Premium fullversjon fra amazon.co.uk før release. Det var da et tilbud av ganske stor betydning og jeg slo til. Angrer ikke i det hele tatt!

Win7 er faktisk mitt første lovlig kjøpte OS. Ingen versjoner før har fungert med min hardware. (Diverse forskjellig tv-kort og lydkort)

I tillegg har jeg hatt utrolig plagsomme feil i både Windows XP og Vista.

Win7 er utrolig bra på alle måter og fungerer ypperlig.

Nå kjører jeg Win7 på 4 pc-er og jeg har ikke møtt på noen problemer enda.

 

Her er bare noen av pluss sidene av Win7 for min del:

- Finner drivere selv (i 90% av gangene jeg har møtt på så langt)

- Ikke minst raskt!

- Stabilt

- Enklere menyer

Endret av MarB
Lenke til kommentar

@ Kaymeerah

 

Skru av UAC, og sett din egen bruker som eier av mappen så kan du gjøre absolutt hva du vil med samtlige mapper/filer...

 

Selvfølgelig slår jeg av UAC, jeg er ikke en inkompetent databruker. Problemet er at hvis du endrer permissions på noen av mappene eller tar ownership på dem fucker visse programmer seg.

 

EDIT: Jeg har jo selvfølgelig fikset alt som jeg vil ha det, poenget er at det var overdrevet komplisert å gjøre det.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

... kuttet ut det tullet med ørten versjon.

Det er bare å holde seg til Home Premium det, og late som om det er den eneste versjonen som finnes.

 

Får å skyte inn litt markedsføring: MS prøver å følge markedsføringsboka med de forskjellige versjonene. Home Premium kalles en Bastion. Ultimate kalles et Prestigue- product. Starter virker det som de prøver å bruke som Fighter, men jeg tror ikke den har en fungerende funksjon. Både Prestisje -og fighterproduktene er laget for å beskytte hovedmerket/bastionen, i dette tilfelle Home Premium.

Sistnevnte er det produktet MS skal tjene utvilsomt mest penger på. Litt sånn som at VW- konsernet har både Skoda (fighter) og Audi (prestisje). Sistnevnte er overpriset, akkurat som Ultimate, men man får en følelse (eller bør få) av Added Value. Produktet skal optimalt sett være noe som markedsfører merkevaren, i dette tilfellet Windows. \ Problemet her er at Ultimate egentlig ikke gir noe ekstra. Det er ingen som kjøper det fordi det har en tilleggsfunksjon man er villig til å betale for... eller ?

Enterprise kan ses på som Flankeprodukt, da det oppfyller et nisjebehov; Bedriftsmarkedet. Selv om det ikke er en nisje på grunn av størrelsen.

 

 

Uansett: GRATTIS MED DAGEN!!!!

Endret av FlinkeFreddy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda. Bitlocker finnes det gratisalternativer til, språkpakker klarer de fleste seg uten.

 

Nå er riktignok W7 Ultimate, billig i forhold til hva Ultimate for Vista var, og hoppet ned til professionan - som faktisk har en del fine features, er ikke rare greiene.

 

Syntes prisene på W7 er helt kurante jeg. Vi betaler da gledelig 500-600,- for et spill vi kanskje spiller en uke, men å punge ut en tusenlapp for Windows, som folk flest mest sannsynlig kommer bruke hver dag i flere år, DET gidder dem ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det varte bra lenge før de fikset boot problemene i forhold til enkelte sata drivere for hk. Ellers er jeg fornøyd, men skulle hatt mer kontroll på et annet nivå. Det blir for "graphic fantastic" for meg..

 

Du har jo powershell hvis du virkelig vil sitte å jobbe med et console vindu istedet for å bruke de grafiske verktøyene.

 

Selvfølgelig slår jeg av UAC, jeg er ikke en inkompetent databruker.

 

*facepalm*

 

edit: det er forøvrig ikke unødvendig komplisert å endre rettighetene på de mappene: det er unødvendig, faktisk bortkastet tid, eller enda verre: du gjør systemet med ustabilt.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Kanskje det er det dere har vært inne på her, en ting som har irritert meg litt:

 

hvis jeg skal endre en konfig-fil under C:\Program Files\x, så må jeg lagre den en annen vei, for så å overskrive den via noen sikkerhetsspørsmål. Ikke det at jeg bruker dette veldig ofte, så det er kanskje en grei sikkerhet å ha, bare lurte...

Lenke til kommentar

win 8 -> bedre inegrering av sosial medier

 

 

 

 

Er det bare jeg som får vondt av dette? Jeg syns at sosiale medier skal integreres over alt!

 

Liker det ikke -,-

Det er greit nok så lenge man kan skru det av, som f.eks på HTC Desire sitt tilleggsGUI HTC Sense så er det seriøst sosiale medier overalt, men går an å skru av om man ikke er helt fb/twitter addict. Får bare håpe Windows lar oss gjøre det samme. 

Lenke til kommentar

*facepalm*

 

edit: det er forøvrig ikke unødvendig komplisert å endre rettighetene på de mappene: det er unødvendig, faktisk bortkastet tid, eller enda verre: du gjør systemet med ustabilt.

 

Så det har ikke slått deg at det er det jeg klager over? Jeg trenger rettighetene til disse mappene, og JA Windows blir mer ustabilt av det. Det er akkurat det jeg klager over, at de gjør det så overdrevet komplisert å endre permissions på noen mapper, de kunne jo bare gitt permissions til å begynne med, det er ikke akkurat som disse "sikkerhetstiltakene" gir noe mer sikkerhet heller. Windows er fortsatt lett å knekke.

 

win 8 -> bedre inegrering av sosial medier

 

 

 

 

Er det bare jeg som får vondt av dette? Jeg syns at sosiale medier skal integreres over alt!

 

Liker det ikke -,-

 

Det gjør ikke jeg heller, det er derfor jeg bruker Arch Linux til vanlig, der kan jeg velge om jeg vil ha den ekle Twitter og Facebook intregreringen eller ikke.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Litt off-topic dette da, men det er da ikke mye sosiale medier i HTC Sense, eneste er en uavhengig app m/widget som heter Friend Stream, men den er ikke en del av Sense. Som sådan er der også apps for Facebook, Twitter etc, men dette er apps og ikke en del av GUI/OS. På en annen side så har Sony Ericsson noen fryktelig sosiale medier-orientert GUI, håper virkelig at det ikke blir slik i Win8, likte heller ikke den setningen, syntes Windows kunne holdt det utenfor. Men det har sikkert noen relasjoner til Bing sitt samarbeid med Facebook vil jeg tro...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...