Gå til innhold

PL: 24.10.10 Man City v Arsenal, CoMS


invalid_user

Anbefalte innlegg

Blir veldig spennende å se hvem Wenger gir sjansen. Mozart viste jo helt klart et styrketegn ved å gå ut å si at han, og ikke minst alle andre var klare til å slå ett topplag, men samtidig tror jeg Wenger stiller med Arshavin isteden, og anser han som for viktig. Jeg ville ikke brukt Arshavin, dog han har hatt en bra start på årets campaign, samtidig som han var frisk, og farlig i mange situasjoner mot Chelsea. Jeg vil gjerne se Rosicky fra start! Han har imponert meg han og, samtidig som det er irriterende når han ikke starter. Vi vet alle hva han står for, og når har fått sjansen har han presert etter min mening. Han er flink til å ikke gjøre det trangt, han drar spillet ut, samtidig som han holder på Arsenal-stilen. Innhoppet mot Liverpool viste det, samtidig som han gjorde en veldig sterk kamp mot Blackpool.

 

 

Lukasz Fabianski

Bacary Sagna - Johan Djourou - Sebastién Squillaci - Gaël Clichy

Cesc Fábregas - Alex Song - Abou Diaby

Samir Nasri - Marouane Chamakh - Tomáš Rosický

 

Resultat: 2-4 Satser på at det blir like mange mål som i fjor, men vår vei!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er Sagna tilbake? Personlig mener jeg han er evig mye bedre enn Eboue. Så det hadde vært fantastisk. Helt enig med Rosicky. Han tilføyer laget mer fart med sin utrolig gode pasningsevne og han kan lett utfordre og sette fart i lengderetning. Jeg personlig synes vi mangler en som Rosicky utpå banen fra start i mange kamper. Så jeg er for at han starter.

 

Veit ikke om det er bare meg, eller om andre også er litt enig med at Nasri ofte har en tendens til å gå seg bort. Altså holde ballen for lenge å kanskje komme i en mye dårligere posisjon enn hva som hadde vært tilfelle om han sentret før. Jeg veit at han er viktig, men akkurat dette irriterer meg ofte.

 

Eller er jeg som vanlig veldig usikker på denne kampen. Det kommer helt an på dagen til Arsenal. Det har jo vært en berg og dalbane i hele høst, fra veldig bra til helt hårreisende dårlig. WBA hjemme var helt grusomt, og 6-0 Braga og Blackpool var veldig bra.

Er fornøyd med ett poeng fra denne kampen. Mest fornøyd blir jeg om vi spiller bra fotball og kan se at dette laget har voldsomt potensiale.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Ja, formsterke Sagna er tilbake. Sagna return

 

Godt vi er enig i Rosicky debatten. Arsenal spiller mye bedre med han, nettopp fordi han utfordrer i lengderetning, men i tillegg spiller fotballen er så kjent for å spille.

 

Det om Nasri er jeg også enig i, selv om varierer mye. Men i dårlige perioder har han ofte den svakheten du nevner. Utrolig irriterende, spesielt hvis det skjer i en god kontring vi vanligvis er veldig veldig farlige på. Nå skal det også sies at han har kamper hvor han er ustoppelig, og hvor dette bare hjelper oss. Blir spennende å se laguttaket mot City.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk også lyst å se Rosicky fra start i en slik kamp, men jeg tviler på at han kommer til å ta plassen til Arshavin av to grunner:

 

1. Arshavin spilte ikke fra start mot Shakhtar, noe som tyder på at han ble hvilt til denne kampen.

 

2. Wenger skrøt Arshavin opp i skyene under pressekonferansen.

 

Diaby satt også på benken mot Shakhtar, mens Rosicky spilte hele kampen. Tror dessverre tsjekkeren blir plassert på benken i morgen, og vi kjører på med det laget jeg skrev opp i førsteposten.

 

Jeg vil også se Gibbs spille i stedet for Clichy. Hvis Adam Johnson starter på høyrekanten til City, kan vi bli maltraktert fra venstresiden. Vi må også passe oss for innlegg dersom Ade starter. Det store usikkerhetsmomentet er definitivt forsvaret, slik har det alltid vært, men denne kampen blir en stor test for blant annet Djourou, som har spilt en del i det siste og har noe å bevise for oss fans og Wenger. Jeg er dog pessimistisk, og tror at Tevez og gjengen kommer til å ha det gøy med forsvaret vårt.

 

Håper også at De Jong ikke brekker noen av våre spillernes bein! Kanskje det er like greit at Wilshere har karantene til denne kampen...

 

Edit: En annen fordel hvis Rosicky starte på venstrekant er at han har et bedre samarbeid med Clichy. Mange synes at Clichy har vært veldig svak, men det er heller ikke så enkelt å spille foran en spiller som sjeldent jobber tilbake. Rosicky er mye mer defensiv, noe som kan være en fordel i en slik kamp. Sjekk kombinasjonene mellom Rosicky og Clichy i denne videoen (fra Birmingham-kampen, ca. 2:30 ut i videoen).

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Arsenal vs City.

Luke Skywalker vs The Empire.

Han Solo vs Jaba The hutt.

Cassandra vs Annekat Vin.

 

Hva er felles med alt jeg nevnet over her? Jo, det gode mot det onde. Legg merke til at i tre av tilfellene så vinner det gode, og det siste blir bestemt imorgen.

 

Jeg prøver og komme fram til et poeng her, men sliter med det. Kansje det er vinen som snakker, eller kansje det er hjertet. Uansett, her kommer det sånn noenlunde like kraftig som jeg gjor når Cesc goala mot Spurvene;

 

Se for deg Star Wars, der Arsenal er rebellene og City er The Empire. Alt går etter manus og rebellene vinner mot alle odds til slutt. Alle som ikke er retards føler glede og danser, tilogmed de i rullestol.

 

Se nå for deg at George Lucas hadde spist fleinsopp og at han hadde bestemt at Vader drepte Luke samtidig som The Emperor enda hadde kontroll over han. Hvor fuckings trist hadde ikke du følt deg da? I slutten av filmen, og alt går til helvete liksom. Hitler 2.0 vant krigen liksom. Hvor fuckings deprimerende er ikke det? Sannsynligvis ikke veldig siden du antagligvis er død. Iafall langt neri flaska.

 

Det jeg prøver og si er at om vi taper imorgen så taper ikke bare Arsenal FC, men hele jævla PL taper. Om 2 skitne innavla drittlag får sitte på topp og regjere viser det at verden er ond. Det kommer til å gjøre så vondt, kjenner allerede nå at brystkassa begynner å knytte seg bare jeg tenker på det. Taper vi imorgen finner dere meg i et jævla badekar.

 

Men nå er det veldig bra at vi vinner 1-4. Bæænkers.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det 3 ting som irriterer meg med PL, og alle irritasjonene sprer seg bare over ett eneste lag:

 

1. Mancini.

2. Pengene til City.

3. Terroristene som sitter ved siden av City-benken.

og ikke minst...

4. Spillerne til City som bare sikler etter penger, med null lagfølelse og lidenskap som vår kaptein selv sa det så fint.

Lenke til kommentar

Det 3 ting som irriterer meg med PL, og alle irritasjonene sprer seg bare over ett eneste lag:

 

1. Mancini.

2. Pengene til City.

3. Terroristene som sitter ved siden av City-benken.

og ikke minst...

4. Spillerne til City som bare sikler etter penger, med null lagfølelse og lidenskap som vår kaptein selv sa det så fint.

Forsåvidt enig, men hva med Chelsea? De er minst like sjelløse, så kom igjen, utvid hat-horisonten din å legg på et par tall til.

 

Håper på dere eller uavgjort guttær. men det blir nokså tre lyseblå poeng. Dessverre.

Lenke til kommentar

Enig. Så på Chelsea - Wolves igår og ble trist inni meg. Ikke spiller de noe spesielt moro fotball heller. Samt at det føles ut som de har så sykt flaks at de ikke får et par goaller i mot noen ganger. Det er sikkert rutine, men det føles så feigt. Helvete.

 

Idag må vi bare vinne. Som nevnt over her vil tabellen være grusom om vi taper. Tror uansett vi skal spille Manchester Cuty rundt lillefingeren idag. Håper vi kommer ut knallsterkt med høyt balltempo i lengderetning. Samtidig som vi plutselig putter på alt vi har. Da blir det stygt for de lyseblå.. Go gunners!

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...