Gå til innhold

PL: 24.10.10 Man City v Arsenal, CoMS


invalid_user

Anbefalte innlegg

24.10.2010

Manchester City - Arsenal

FA Premier League

17:00 @ City of Manchester Stadium

TV2 Premier League 1 HD

 

Manchester+City+v+Arsenal+Premier+League+pMIwbh0_1Fwl.jpg

 

Dette oppgjøret har de siste årene utviklet seg til et rivaloppgjør, noe til og med Arsenal-kaptein Cesc Fàbregas innrømmer. Han sier at Man City har blitt en av Arsenals største tittelutfordrere. Han beskriver også kampen som en "clash of cultures", ettersom klubbene har vidt forskjellig filosofi både på og utenfor fotballbanen. Alle husker dessuten tilsvarende kamp forrige sesong, da Adebayor stemplet Cesc og Van Persie, og attpåtil feiret hemningsløst foran Arsenal-supporterne da han scoret for de blå. Dette har bidratt til å gjøre denne kampen til et slags hatoppgjør for begge fanskarer. City of Manchester Stadium har vært en vanskelig arena for Arsenal de siste årene, og City spiller en type fotball som er vanskelig for Wenger å håndtere, så dette blir utvilsomt en tøff kamp for Arsenal.

 

-----------------------------------------

 

Man City

Form: LDWWWW

Begge Touré-brødrene er ute med skade, mens duoen Kolarov og Balotelli returnerer. City har dessuten to hviledager mindre enn Arsenal ettersom de møter Lech Poznan i Europa League på torsdag.

 

Forventet startoppstilling:

 

Joe Hart

Micah Richards - Vincent Kompany - Joleon Lescott - Aleksandar Kolarov

Adam Johnson - Nigel De Jong - Gareth Barry - David Silva

Carlos Tévez - Emmanuel Adebayor

 

Man to watch: Carlos Tévez

 

-----------------------------------------

 

 

 

Arsenal

Form: WWDLLW

Arsenal må reise til Manchester uten Manuel Almunia, Thomas Vermaelen, Laurent Koscielny, Aaron Ramsey og Robin van Persie. Cesc Fàbregas og Theo Walcott og Bendtner er dog nettopp tilbake fra sine skader, selv om de to sistnevnte sannsynligvis starter på benken.

 

Forventet startoppstilling:

 

Lukasz Fabianski

Bacary Sagna - Johan Djourou - Sébastien Squillaci - Gaël Clichy

Cesc Fàbregas - Alex Song - Abou Diaby

Samir Nasri - Marouane Chamakh - Andrey Arshavin

 

Man to watch: Samir Nasri

 

-----------------------------------------

 

 

Siste 5 innbyrdes ligaoppgjør

Arsenal 0-0 Man City

Man City 4-2 Arsenal

Arsenal 2-0 Man City

Man City 3-0 Arsenal

Man City 1-3 Arsenal

Arsenal 1-0 Man City

 

 

Resultattips:

Manchester City 3-1 Arsenal

Endret av iRoman
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser egentlig ingen grunn til å være så veldig pessimistiske. Realistisk sett mener jeg Arsenal har faire sjanser. Forsvaret er selvfølgelig en trussel for oss selv, men Squillaci og Djourou, især Djourou vet jeg hva sitter inne med, og han har gjennomført to gode kamper nå den siste uke. Offensivt nevnte jeg Wilshere ute med karantene, men vi har jo selvfølgelig fått vår gode kaptein tilbake, noe jeg tror vil løfte Arsenal sterkt.

 

Setter også, (kanskje opptimistisk?) en knapp på Arshavin. Han har en veldig tendens til å smelle til, og markere seg i de store oppgjørene, ikke nødvendigvis med spill og en gjennomført god kamp, men med mål. Litt russisk magi hadde gjort seg veldig godt i helga!

Lenke til kommentar

Ser egentlig ingen grunn til å være så veldig pessimistiske. Realistisk sett mener jeg Arsenal har faire sjanser. Forsvaret er selvfølgelig en trussel for oss selv, men Squillaci og Djourou, især Djourou vet jeg hva sitter inne med, og han har gjennomført to gode kamper nå den siste uke. Offensivt nevnte jeg Wilshere ute med karantene, men vi har jo selvfølgelig fått vår gode kaptein tilbake, noe jeg tror vil løfte Arsenal sterkt.

 

Setter også, (kanskje opptimistisk?) en knapp på Arshavin. Han har en veldig tendens til å smelle til, og markere seg i de store oppgjørene, ikke nødvendigvis med spill og en gjennomført god kamp, men med mål. Litt russisk magi hadde gjort seg veldig godt i helga!

 

1. Djourou er en dårlig spiller. Han blir ofte avslørt på fart.

2. Arshavin har ikke hatt en (veldig) god kamp siden 4-4 på Anfield. Kan muligens strekke meg til 1-2 på OT i fjor.

3. Vi har tradisjon å tape mot City på CoMS

Lenke til kommentar

Har tro på seier her. Chamakh er i god form atm, sammen med Nasri og Diaby ser vi skumle ut framover. City slet sterkt mot Blackpool og skulle egentlig tapt 3-1 hadde dommeren gjort jobben sin. Dessuten er mangelen på sjel i laget så framtredene at jeg blir kvalm, regner med at resten av Arsenal laget har samme følelse og kommer til og gi alt for engangs skyld.

 

 

Vi holder en cleansheet for engangsskyld med Fabianski i god form. Og vi får god defensivt støtte av Wenger sin nye midtbane, vi spiller mye mer flytende i år, og har sjeldent strekt midtbanen mye i år etter Wenger tok tak i Song problemet. City kommer til og få det tøft, håper bare Adebayor kommer på sent i kampen, så kan Arshavin sparke han av banen og få rødt, han har godt av en pause.

Lenke til kommentar

Elastico: flott å se en ny bruker engasjere seg med gode innlegg, håper ikke det dabber av som med andre brukere. Kan du dog gjøre meg en tjeneste og skaffe deg en avatar, slik at det blir enklere å med se hvem som poster innlegg uten å lese nick? :pHer kan du finne Arsenal-avatarer.

 

Hyggelig å høre. Skal se på det! :)

Lenke til kommentar

Kommer til å svi noe innmarri hvis vi taper mot Adebayor &co. Dessverre er sjansen overhengende for at vi gjr nettopp det. Håper gutta er klare til å sloss, for sentralmidten til City er rene festningen. Tror på en litt kjedelig kamp som ender 1-1.

 

Inaktiviteten min i det siste skyldes at jeg er på boot camp på Mafla, hvis noen lurte å det. Håper dere holder forte imens.

Lenke til kommentar

1. Djourou er en dårlig spiller. Han blir ofte avslørt på fart.

2. Arshavin har ikke hatt en (veldig) god kamp siden 4-4 på Anfield. Kan muligens strekke meg til 1-2 på OT i fjor.

3. Vi har tradisjon å tape mot City på CoMS

 

Mulig jeg var litt snill med Djorou, men han vil komme, det vet jeg. Rett før han ble skadet var han en av våre beste, særlig i Pre Season, og de spådde han mange kamper i PL. Nå funket Gallas og Vermaelen bedre enn folk hadde ventet, men Wenger hadde helt sikkert brukt han istedenfor Silvestre, og Silvestre spilte en del kamper i fjor.

 

Arshavin argumentet mitt står jeg på. Jeg synes at han bare hittil i år har spilt flere veldig gode kamper, hvor han har bidratt mye. Han varierer, ja! Og noen ganger ser det ut som han ikke har noe på en fotballbane å gjøre; umotivert og uengasjert. 4-4 kampen på Anfield var meget bra, og toppkampene han har prestert i var vel kanskje ikke så mange som jeg skulle ha det til. Men, igjen, han smetter plutselig frem, og jeg vil si at 2-1 kampen på Anfield i fjor, også var klasse.

 

Uansett gleder jeg meg til kampen. Har stor tro på Arsenal, og jeg tror vi har bedre sjanser enn folk skal ha det til!

Lenke til kommentar

Veldig enig, det er det jeg prøvde å få fram i det første innlegget under denne spalten. Han kan være helt borte, elendig, og bare rusle rundt på banen i 90 minutter, hvor to av dem har vært bra. De to minuttene kan være klasse, som jeg har erfart at det som oftest er. Likevel kan man sitte å irritere seg over han hele kampen.

Lenke til kommentar

Lukasz Fabianski

Bacary Sagna - Johan Djourou - Sebastién Squillaci - Kieran Gibbs

Cesc Fábregas - Alex Song - Abou Diaby

Samir Nasri - Marouane Chamakh - Andrei Arshavin

 

Jeg er optimistisk. Vi var spillemessig langt bedre enn Chelsea uten Cesc. Nå er han tilbake, noe som er utrolig viktig for oss. Jeg håper virkelig at Gibbs starter. Clichys posisjoneringsfeil og balltap begynner å gå meg på nervene. Vi har også Walcott på benken. Han kan bli en viktig joker.

 

Resultattips: 3-2 til oss.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke laget vårt er så verst, selv om skadesituasjonen er stor(Van Persie, Vermaelen, Ramsey, Wilshere(suspensjon)), hvertfall i forhold til hvor viktige spillerne er, etter mine meninger. Deilig å ha Walcott tilbake, håper han ikke bruker lang tid på å finne fram til formen han var i før han pådro seg skaden i landslagsoppholdet. Gjerne allerede til søndag for min del.

Lenke til kommentar

Tror og håper vi vinner denne. Gutta er tent og er sykt sulten på en seier mot et storlag. Arshavin har spilt dårlig i det siste og vil at han skal kjenne litt på benken. Enten ved Mozart på venstre eller Nasri på venstre og Walcott på høyre.

 

Gratulerer med overstått Wenger!

Endret av Vestaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...