Gå til innhold

– Android er svært lønnsomt


Anbefalte innlegg

Både Eplene og Googlene gir 70% til utvikler, ja, men det er en rimelig stor forskjell på hvor de resterende 30% går: Apple beholder alt selv, mens Google fordeler det til operatørene og Google Checkout (eller andre betalingstjenester som evt. kan brukes)

Jeg er selv ingen Appe-fan, men allikevel prøver jeg å unngå å være arrogant så må nesten spørre:

 

Når du sier at Apple beholder alt selv, så ville en jo tro at dette faktisk er penger som brukes til å styre dem sin butikk, på lik linje med slik Google forklarer avgiften for sitt Android Market? Er litt usikker på om jeg har misforstått :-)

 

F.eks gir ikke Apple noenting til operatørene? Er bare spørsmål, prøver ikke å hakke ned på noens meninger her, men lurer rett og slett.

Prøver å unngå å være arrogant jeg og :)

 

Jeg har forstått det slik at Apple (og tydeligvis kredittkortselskapene iflg kakediagrammet lenger oppe her) beholder alt selv og ikke gir noe til operatørene, ja (noe wikipedia er enig med meg i). Og Google får en andel, uvisst hvor stor, av de 30% fordi det er de selv, dvs. Google Checkout, som håndterer pengetransaksjonene i Market.

 

Kredittkortselskapene får nok sin del av kaken også via det som går til Google Checkout.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både Eplene og Googlene gir 70% til utvikler, ja, men det er en rimelig stor forskjell på hvor de resterende 30% går: Apple beholder alt selv, mens Google fordeler det til operatørene og Google Checkout (eller andre betalingstjenester som evt. kan brukes)

Jeg er selv ingen Appe-fan, men allikevel prøver jeg å unngå å være arrogant så må nesten spørre:

 

Når du sier at Apple beholder alt selv, så ville en jo tro at dette faktisk er penger som brukes til å styre dem sin butikk, på lik linje med slik Google forklarer avgiften for sitt Android Market? Er litt usikker på om jeg har misforstått :-)

 

F.eks gir ikke Apple noenting til operatørene? Er bare spørsmål, prøver ikke å hakke ned på noens meninger her, men lurer rett og slett. 

Prøver å unngå å være arrogant jeg og :)

 

Jeg har forstått det slik at Apple (og tydeligvis kredittkortselskapene iflg kakediagrammet lenger oppe her) beholder alt selv og ikke gir noe til operatørene, ja (noe wikipedia er enig med meg i). Og Google får en andel, uvisst hvor stor, av de 30% fordi det er de selv, dvs. Google Checkout, som håndterer pengetransaksjonene i Market.

 

Kredittkortselskapene får nok sin del av kaken også via det som går til Google Checkout.

Takk for godt svar :-)

 

 

Jeg har ikke satt meg inn nok i Apple sin appstore da jeg vel, aldri har villet kjøpe min egen iPhone (har vært trofast bruker av en SE drittelefon i lang tid før min Desire!)- er det ikke mulig å innstallere apps som ikke kommer igjennom deres appbutikk? 

 

Da ligger vel kanskje forskjellen i at Google faktisk gir tilbake- samt at de ikke tvinger utviklere til å følge deres metoder, dog tipper jeg Appelfans vil argumentere at dette er bra mtp. det hindrer piratkopiering og slikt, men det er en annen diskusjon. 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg er glad for at AppStore tilfører et kvalitetssikrende ledd. Jeg føler meg tryggere når jeg laster ned en applikasjon jeg vet er godkjent av flere parter. Aspektet dreier seg ikke om piratkopiering, men trygghet.

 

Merk:

Jeg er ingen "Applefans" men jeg har stor sans for iPhone 4.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Både Eplene og Googlene gir 70% til utvikler, ja, men det er en rimelig stor forskjell på hvor de resterende 30% går: Apple beholder alt selv, mens Google fordeler det til operatørene og Google Checkout (eller andre betalingstjenester som evt. kan brukes)

Jeg er selv ingen Appe-fan, men allikevel prøver jeg å unngå å være arrogant så må nesten spørre:

 

Når du sier at Apple beholder alt selv, så ville en jo tro at dette faktisk er penger som brukes til å styre dem sin butikk, på lik linje med slik Google forklarer avgiften for sitt Android Market? Er litt usikker på om jeg har misforstått :-)

 

F.eks gir ikke Apple noenting til operatørene? Er bare spørsmål, prøver ikke å hakke ned på noens meninger her, men lurer rett og slett. 

Prøver å unngå å være arrogant jeg og :)

 

Jeg har forstått det slik at Apple (og tydeligvis kredittkortselskapene iflg kakediagrammet lenger oppe her) beholder alt selv og ikke gir noe til operatørene, ja (noe wikipedia er enig med meg i). Og Google får en andel, uvisst hvor stor, av de 30% fordi det er de selv, dvs. Google Checkout, som håndterer pengetransaksjonene i Market.

 

Kredittkortselskapene får nok sin del av kaken også via det som går til Google Checkout.

Har problemer med å se hvorfor i alle dager operatørene skal få noe som helst av kaken.

Lenke til kommentar

Jeg er glad for at AppStore tilfører et kvalitetssikrende ledd. Jeg føler meg tryggere når jeg laster ned en applikasjon jeg vet er godkjent av flere parter. Aspektet dreier seg ikke om piratkopiering, men trygghet.

 

Merk:

Jeg er ingen "Applefans" men jeg har stor sans for iPhone 4.

Du vet at du faktisk kan være enda tryggere i Android om du har en ør liten peiling på hva du holder på med?

 

Vel for å si det veldig enkelt. Når du installerer en Android app eller et spill, så vil Android vise deg nøyaktig hva programmet / spillet får tilgang til. Og er det noe muffens der som du ikke liker, så er det bare å la vær å installere det.

 

Du har ingen kontrol på hva programmene i iOS 4 får tilgang til. Og dermed så stoler jeg heller mere på meg selv enn det jeg stoler på Apple. Apple har oversett stygge apps i AppStore og har fått en del brukere scammet på grunn av det. Så 100% trygg er man ikke i AppStore / med iPhone. Dette har skjedd en gang nå ov vill helt klart ikke være siste gang det skjer heller.

 

Og enda en ting som gjør at Android Market er bedre enn AppStore er fordi du kan få refundert det du betalte for en app eller et spill innen 24 timer om du ikke liker dem. Og dette er noe du ikke får gjort i AppStore.

 

Og med dette så er Android Market mye bedre.

 

At AppStore har 3 ganger flere apps og spill enn Android Market har liten betydning når du kan finne 500+ av samme type app. Jeg vet valgmuligheter er en fin ting. Men blir jo litt veeeeeeeeel drøyt med over 500+ av samme app.

 

Hva som er poenget med det egentlig?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Du vet at du faktisk kan være enda tryggere i Android om du har en ør liten peiling på hva du holder på med?

Vi kan late som et øyeblikk at jeg har ør liten peiling på hva jeg driver med.

 

Vel for å si det veldig enkelt. Når du installerer en Android app eller et spill, så vil Android vise deg nøyaktig hva programmet / spillet får tilgang til. Og er det noe muffens der som du ikke liker, så er det bare å la vær å installere det.
Flott. Da antar vi at vi aldri vil få høre om programvare på Android som gjør noe brukeren ikke er klar over. For man vil jo alltid bli advart om dette i forkant ved installasjon.

 

Du har ingen kontrol på hva programmene i iOS 4 får tilgang til.
Nå må vi spole tilbake. Når tittet du sist på en iPhone? Jeg råder deg til å titte på nytt om du har ør lite peiling på hva du driver med. De fleste som bruker en iPhone vet at det utsagnet er så feil som det kan bli.

 

Og dermed så stoler jeg heller mere på meg selv enn det jeg stoler på Apple.
Du blander sammen to vidt forskjellige ting.

 

1. Hvilke telefonfunksjoner programvaren ber om tilgang til

2. Hvorvidt programmer inneholder uønskede funksjoner, malware el.

 

Appstore er ingen perfekt sak men den tilfører et ekstra kvalitetssikrende ledd før applikasjonen når brukeren. Kun den naive vil tro at Android vil varsle deg om alle mulige abuse situasjoner som kan programeres inn i programvaren.

 

Derfor jo flere ledd som kvalitetssikrer applikasjonen før den tilbys meg, jo bedre.

 

Og enda en ting som gjør at Android Market er bedre enn AppStore er fordi du kan få refundert det du betalte for en app eller et spill innen 24 timer om du ikke liker dem. Og dette er noe du ikke får gjort i AppStore.
:thumbup: Absolutt en ting man kunne ønske seg i AppStore. Kanskje det kommer.

 

Og med dette så er Android Market mye bedre.
Det vil jeg ikke si...

 

At AppStore har 3 ganger flere apps og spill enn Android Market har liten betydning når du kan finne 500+ av samme type app. Jeg vet valgmuligheter er en fin ting. Men blir jo litt veeeeeeeeel drøyt med over 500+ av samme app.
Jeg vet, valgmuligheter er noe skit. De som kjøper Apple produkter blir ofte kritisert for å ikke like for mange valgmuligheter, så det er jo ikke til å bli klok på. Android er saken om du ikke vil ha for mange valgmuligheter mao.

 

Trekke ned AppStore for bedre utvalg? Recheck...

 

 

PS!

Mye av dette er sagt med en spøkende tone...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er ingen kontroversiell påstand å si at det er Apple som er slemmingen i Apple vs Google.

 

Bedre? Diskuterbart! Feigt? Ja!

Jeg mener at du skal være ganske naiv hvis du tror Google er noe "snillere" enn Apple... Begge to er like onde spør du meg!

 

Begge to er amerikanske selskaper som har soim hovedmål å få mest mulig profit til sine eiere.

Lenke til kommentar

Om jeg skulle velge å frykte noen måtte det i såfall være google med den kontroll de allerede har over oss.

Men men, hva med slagordet dems da? "Don't be evil". De må jo være snille da? :-D

 

 

Menja, er nok desverre litt enig selv om jeg på samme tid er fan av mye av det Google gjør. 

 

 

Lenke til kommentar
Raptor' date='19. oktober 2010 - 22:49' timestamp='1287521395' post='16358375']

Det er ingen kontroversiell påstand å si at det er Apple som er slemmingen i Apple vs Google.

 

Bedre? Diskuterbart! Feigt? Ja!

Jeg mener at du skal være ganske naiv hvis du tror Google er noe "snillere" enn Apple... Begge to er like onde spør du meg!

 

Begge to er amerikanske selskaper som har soim hovedmål å få mest mulig profit til sine eiere.

 

Selvsagt er det slik at profitt står høyt på lista hos begge, men Apple og Google har to svært forskjellige strukturer. Google har et fritt marked, åpent og gratis operativsystem og tjener inn pengene på reklame og tredjeparts-tjenester. Apple har et lukket marked, lukket operativsystem som kun kan brukes på Apple sine produkter og tjener inn pengene på salg av egne produkter og tjenester + reklame.

 

Så er det opp til deg å mene hva som er snillest. Jeg skal ikke si noe om hva som er rett eller galt, men jeg tror de fleste vil gå for Google.

 

Om jeg skulle velge å frykte noen måtte det i såfall være google med den kontroll de allerede har over oss.

 

Vel... Nei, de har muligens stor innflytelse på vårt nettlige liv, men de har ingen mulighet eller sjanse til å kunne gjøre noe "farlig". Vi har fortsatt juridiske rettigheter og populismen, så Google er ikke farlig med mindre de får med seg menneskerettighetene og lovene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg likte siste setning i artikkelen :wee:

 

Yey, likesinnede eple-hatere, har selv en Desire, og kunne ikke vært mer fornøyd med Adroid.

 

Jeg ser mye positivt med apple, men personlig holder jeg meg alltid en armlengde unna det :)

 

Edit:

 

Nå er det selvsagt skummelt at google er så store som de er, men så langt har de ikke gjort noe jeg opplever som truende for mitt personlige univers. Det er alltid skummelt når noen får så stor makt/innflytelse :ph34r:

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Hvorfor skal Google skremme dere? Microsoft eier majoriteten av operativsystemene, og kan lett implentere en oppdatering som gjør noe mystisk, mellomstore selskaper lager Linux-distribusjoner som kjører i hovedsak alle de største webserverene i verden. USAs myndighet har tilgang til å skru av hele nettet.

 

Slik fortsetter det! Hele livet deres er i kapitalismens klør.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...