Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg så at dei på Aftenposten hadde skreve "Hvordan smart er du?".

Det var ein undersøking om kva for ein intelligens du hadde, eller noka sånt.

Det hadde vore betre med "På hvilken måte er du smart" eller noko i den dur.

Kanskje testen var at man er smart hvis man skjønte at overskriften var feil.

Lenke til kommentar
Eg så at dei på Aftenposten hadde skreve "Hvordan smart er du?".

Det var ein undersøking om kva for ein intelligens du hadde, eller noka sånt.

Det hadde vore betre med "På hvilken måte er du smart" eller noko i den dur.

 

Mente du i Aftenposten eller på aftenposten.no? Jeg søkte etter "Hvordan smart er du?" begge steder uten å finne det. Så kanskje det er rettet? Ellers er mange av disse "undersøkelsene" sendt inn av leserne, og der kan det være så ymse og ikke alltid like pålitelig fasitsvar.

Lenke til kommentar

Ja, eg meinte på Aftenposten.no. Det var eit par dagar sidan. Men den var på framsida, inn mot høgre. Eg finn den ikkje no, eg heller. Den var der i nokon dagar veit eg.

 

Idé'ene var ein kul liten lurefant. Men fyren som skreiv det må jo ha litt ære ogso, då. For han eller ho hadde i alle fall forstått at det skal til ein ´ for å få trykket på éen.

Lenke til kommentar

Jeg er en del av dagens ungdom og jeg er så og si den eneste i klassen som greier å skrive over 10 setninger uten noen skrivefeil. Spesielt mellomromsfeil. Jeg irriterer meg gul og blå over det! Hvorfor er ikke rettskrivning en større del av nåtidens norskundervisning? Er det virkelig viktigere å ha ting som kjærlighet og kjønnsroller enn det det er å ha rettskrivning i norsktimene? Jeg forstår virkelig ikke at det ikke blir gjort noe med!

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke rettskrivning en større del av nåtidens norskundervisning? Er det virkelig viktigere å ha ting som kjærlighet og kjønnsroller enn det det er å ha rettskrivning i norsktimene? Jeg forstår virkelig ikke at det ikke blir gjort noe med!

Med dagens skilsmissetall og mange ulykkelige ekte- og samboerskap og ikke minst ulykkelige barn i forbindelse med dette, kan det virke som om det er altfor lite om kjærlighet og kjønnsroller i undervisningen. Men jeg er absolutt enig i at norsktimene kanskje ikke er det rette sted å ta for seg dette. Da jeg gikk på skolen i en fjern fortid, lærte vi kun norsk i norsktimene (og knapt nok det).

Endret av Rocambole2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...