Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Folk er bekymret for global oppvarming - jeg er mer bekymret over hvordan det skal gå med planeten når jeg ser den generasjonen som skal ta over.

Det er mange som tenker slik i disse dager da det er fullt av tilsynelatende hjernedøde tullinger kledt i rødt og blått som skriker og bråker hele natta. Mot alle odds viser det seg likevel at en god del av denne patetiske bermen etter hvert skikker seg bra.

Lenke til kommentar
Folk er bekymret for global oppvarming - jeg er mer bekymret over hvordan det skal gå med planeten når jeg ser den generasjonen som skal ta over.

Det er mange som tenker slik i disse dager da det er fullt av tilsynelatende hjernedøde tullinger kledt i rødt og blått som skriker og bråker hele natta. Mot alle odds viser det seg likevel at en god del av denne patetiske bermen etter hvert skikker seg bra.

 

Det jeg tenkte på, var mer at de som er unge i dag, tydligvis ikke får skikkelig opplæring i skriftlig fremstillingsevne - noe som kan få uante konsekvenser.

Lenke til kommentar
Folk er bekymret for global oppvarming - jeg er mer bekymret over hvordan det skal gå med planeten når jeg ser den generasjonen som skal ta over.

Det er mange som tenker slik i disse dager da det er fullt av tilsynelatende hjernedøde tullinger kledt i rødt og blått som skriker og bråker hele natta. Mot alle odds viser det seg likevel at en god del av denne patetiske bermen etter hvert skikker seg bra.

 

Det jeg tenkte på, var mer at de som er unge i dag, tydligvis ikke får skikkelig opplæring i skriftlig fremstillingsevne - noe som kan få uante konsekvenser.

 

Så enig, så enig. Når jeg ser hva folk på min alder klarer å prestere hva eget morsmål angår, er det så jeg ikke veit om jeg skal le eller gråte. Vel, egentlig har jeg mest lyst til å helle syre på øyeeplene etter å ha sett hvilken fantasi folk har når det gjelder rettskriving.

 

Og ser man på den muntlige framstillingsevnen er også grunn til bekymring, "Jeg lissom bor lissom bare lissom i Bærum lissom, det bare er lissom så kult as lissom, bare lissom, as, alle lissom er bare så rike og kule as lissom, det bare lissom er bare så braaaaa lissom, bare!"

Åfyfaen*grøsse*

 

Hva er det som skjer med verden?!

Lenke til kommentar
eg sto på en holme ut mot havet og fiska med en hvit 60gr sluk.

sto der vel en god time for eg så en rød bølje komme flytende ca. 200meter borte.

eg tenkte med meg selv at no har ungene heve liv bøljen uti.

og bare forsatte og fiske .

etter en 10minut hadde bøljen komt 50metter fra meg

og så kjente eg noe på slukken.

eg trode det var en fisk og nøkka til.

og joda noe hang fast.

så eg sleit litt med og dra inn ta.

så plutselig ble køte kappa eller røk ( vett ikke helt)

og 20sec senere kom det et hode opp av overflaten og begynte og banne og steike.

eg hjalp han opp på land og han klede av seg utstyr og så etter hvilke skader som hadde skjed.

( kroken hadde ikke skadet han )

han fortalte meg at skadene på " tørrdrakten " var ufikselig og ville derfor at eg skulle kjøpe ny.

+ hadde han vist " kasta" noen bly klumper som han ville eg skulle erstatte og.

 

( eg tror ikke eg har en forskring som dekker akkurat dette her)

 

greit nok at eg burde ha vist at den bøljen var hanes måte på og si " her kommer eg".

men det viste eg ikke. burde det ikke ståt noe på den noe teng eller noe?

så bare ut som en vanelig " nav" livsbølje. rød/hvit-

 

så eg ga han telefon nummere mitt og så gikk han bort.

 

 

det eg lurere på da. kan han kreve at en normal person som ser en bølje komme flytende skal vite at det er en dykker?. kan han kreve erstatning for utstyre sitt?

 

Finn 468 feil!

Endret av Caze
Lenke til kommentar
eg sto på en holme ut mot havet og fiska med en hvit 60gr sluk.

sto der vel en god time for eg så en rød bølje komme flytende ca. 200meter borte.

eg tenkte med meg selv at no har ungene heve liv bøljen uti.

og bare forsatte og fiske .

etter en 10minut hadde bøljen komt 50metter fra meg

og så kjente eg noe på slukken.

eg trode det var en fisk og nøkka til.

og joda noe hang fast.

så eg sleit litt med og dra inn ta.

så plutselig ble køte kappa eller røk ( vett ikke helt)

og 20sec senere kom det et hode opp av overflaten og begynte og banne og steike.

eg hjalp han opp på land og han klede av seg utstyr og så etter hvilke skader som hadde skjed.

( kroken hadde ikke skadet han )

han fortalte meg at skadene på " tørrdrakten " var ufikselig og ville derfor at eg skulle kjøpe ny.

+ hadde han vist " kasta" noen bly klumper som han ville eg skulle erstatte og.

 

( eg tror ikke eg har en forskring som dekker akkurat dette her)

 

greit nok at eg burde ha vist at den bøljen var hanes måte på og si " her kommer eg".

men det viste eg ikke. burde det ikke ståt noe på den noe teng eller noe?

så bare ut som en vanelig " nav" livsbølje. rød/hvit-

 

så eg ga han telefon nummere mitt og så gikk han bort.

 

 

det eg lurere på da. kan han kreve at en normal person som ser en bølje komme flytende skal vite at det er en dykker?. kan han kreve erstatning for utstyre sitt?

 

Finn 468 feil!

 

Stakkars Liv Bøljen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...