Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forsiden av vg idag: "Hengte seg"

5379161[/snapback]

hengte verb fortid (pret)

Funker vel, det? :hmm:

5379188[/snapback]

Jeg ville sagt "hang", men vet ikke hvor mye mer riktig det ville ha vært.

5379945[/snapback]

 

Dere uvitende mennesker veit kanskje ikke at det faktisk heter "hengte seg" og ikke "hang seg"? Det har noe å si med transitivt og intransitivt. Han hang opp sokker, hun hengte seg.

Lenke til kommentar
Noen av symptomene på tannsykdommer hos dyr er at ånden deres stinker som et resultat av for mye tannstein, og at tannkjøttet deres blør, Dette er svært alvorlig, men vi sier Carsten Glindø.
post_snapback.gif

Kilde: Dagbladet™.

 

Mer snadder:

Hvise folk må ha meget litte å gjøre
Endret av atrax
Lenke til kommentar
Gogo!

 

Jeg bare elsker dere's filmer, til motsetning til en del andre misunnelige sjeler her på forumet. smile.gif

5380186[/snapback]

DØD over apostrofen! Aaaargh! *dengepå* :wallbash: Når skal idiotene lære seg forskjell på norsk og engelsk? Dette hadde ikke vært riktig på engelsk engang da, men likevel... Hater skilt med tekster som Astrid's frisør... Grrr. Dere's? Wtf? :mad:

Lenke til kommentar
Forsiden av vg idag: "Hengte seg"

5379161[/snapback]

hengte verb fortid (pret)

Funker vel, det? :hmm:

5379188[/snapback]

Jeg ville sagt "hang", men vet ikke hvor mye mer riktig det ville ha vært.

5379945[/snapback]

 

Dere uvitende mennesker veit kanskje ikke at det faktisk heter "hengte seg" og ikke "hang seg"? Det har noe å si med transitivt og intransitivt. Han hang opp sokker, hun hengte seg.

5380247[/snapback]

 

Jeg ej baje tje åj....

Neida :p

 

Takk for den, da lærte vi noe :)

Lenke til kommentar
Når vi er inne på apostroffeil og slikt.

Når jeg går fra trening, går jeg ofte forbi et hus med et stort skilt hvor det står "Drammen's hytta". Dette ergrer meg hver gang jeg går der. Burde nesten tatt bilde siden det er så horribelt norsk.

5385568[/snapback]

Dæven, språksenteret mitt vrengte seg nettopp!

 

Nå er ikke ekstrem språkbegavelse fellesnevner for eiere av blodtrimma Riejuer, så den der overraska meg ikke noe særlig :p

Lenke til kommentar
Den til høyre (Henrik's restaurant) er jo helt fantastisk. To apostroffeil, og den ene er ikke en apostrof engang... Herre. Disse bedriftene skulle vært ilagt dagbøter.

5384765[/snapback]

Apostrof kan markere at bokstaver mangler

Kupper'n, Salmaker'n, fatter'n, 'n Per, gla'nyhet

Dermed er Kjeller`n forsåvidt litt riktig (skulle bare vært en apostrof, ikke aksenttegn). Det skulle enten stått Kjelleren eller Kjeller'n. Derimot er begge de to andre (Henrik´s og Tove´s) riv ruskende gale.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...