Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Irriterer meg egentlig veldig lite over skrivefeil på forumet. JA, jeg bruker to punktum veldig mye.. Så det så :p

Men siden jeg ikke irriterer meg over skrivefeil på forumet, hva irriterer jeg meg over da? Jo... Skrivefeil på hjemmesider (private og bedrifter osv) irriterer meg veldig. Sånn som for eksempel på HW klanen sin side. Orker rett og slett ikke å lese på sånne sider.

Må si meg enig med herr Psyettellerannet. Er deilig å få ut ting en gang i blandt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-VqMh8ni9

Hahahaha, og det tror du ikke var meningen wunderbaum? :p

Skrivefeilene laget vi fordi vi skulle gjøre narr av en viss klan *HOST NORWEGIAN SPECIAL FORCE*. HW Clanen er så useriøst som du kan få det til å bli.

Lenke til kommentar

Ok, men jeg klarer ikke å se på den siden fordet :p

Uansett om det er skrivefeil laget med vilje, så er det et helvete å lese.

Skjønner ikke hva folk mener og sånn (var ikke så ille på deres side).

Men ang. det med at jeg ikke irriterer meg over ting på forumet... I enkelte tilfeller er det så ille at selv jeg irriterer meg over det.

Lenke til kommentar
er litt morsomt å kjenne på hodet til en "nylaget" baby.. en kjenner tydelig at skallen består av flere "løse" deler som etterhvert skal gro sammen... dette er gjort for at babyen skal få en bedre "utfart"....

Én ting er alle "anførselstegnene", men det artigste er jo de nøye utvalgte ordene, som nylaget og utfart.

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Skrev nettopp ett innlegg i CS-forumet, fikk meg faktisk til å lure på en ting jeg tidligere har tenkt på.

 

Noe slikt så innlegget ut:

Testet forskjellige verdier for:

-> ati_npatch (default 1.0)

-> ati_subdiv (default 2.0)

 

Her brukte jeg ikke et spørsmålstegn, til tross for at jeg faktisk spør om han har testet andre verdier. Synes det virker mer oversiktlig når jeg setter alternativene opp som en liten liste.

 

Noen som kan si meg hvordan dette gjøres, så kan jeg slutte å ha tusenvis av feil i innleggene mine. ;)

 

(Forbehold på skrivefeil i dette innlegget, hvis tilfelle.)

Lenke til kommentar
Kom over denne i dag:

 

Selv Betjent Blodtrykks Måler

 

Tok bilde av det også.

På Maxi Stormarket ("Max Sormarket" som det heter nå til dags) på Sandnes, formoder jeg?

 

Har lagt merke til den utallige ganger, men jeg orket ikke å bry personalet om særskrivningen. Det er nemlig langt mer vittig dersom en slik slående negativ reklame står til skue for alle og enhver. :D

 

Men jeg kan godt skaffe et bilde, jeg òg, ettersom jeg etter all sannsynlighet kommer til å ta turen ned dit i morgen også.

 

 

Ok, skal prøve å huske det litt spesielle ordet "følgende".

 

Et ord jeg selv ei kan være foruten, da jeg benytter det ustanselig her på forumet. Skjønt, man bør nok variere setningsbygingen en smule, slik at man ikke alltid velger det samme ordet - klisjéer er ikke å foretrekke!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kom over denne i dag:

 

Selv Betjent Blodtrykks Måler

 

Tok bilde av det også.

På Maxi Stormarket ("Max Sormarket" som det heter nå til dags) på Sandnes, formoder jeg?

Jepp. Heter forresten i Sandnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...