Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Jepp. Heter forresten i Sandnes.

Må ha gått litt fort i svingene der, gitt. Jeg er selvsagt enig i at preposisjonen "i" er mer egnet enn "på" innenfor denne spesifikke konteksen.

 

Men det er vel riktignok ikke fullstendig ulovlig? I bunn og grunn anbefaler jo Norsk Språkråd at man benytter "på" ved visse stedsnavn, deriblant Sandnes:

 

Vi anbefaler på foran disse navnene:

 

(...), Sandnes, (...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobi´l a1 (fra lat., av movere 'sette i bevegelse') bevegelig, flyttbar, transportabel, løs m-e tropper / m- arbeidskraft / med sykkel blir en mer m- / jeg er lite m- for tiden .

Å, det tenkte jeg ikke på :blush: . Men det var vel ikke den betydningen som var ment i setningen jeg quota.

Lenke til kommentar
mobi´l a1 (fra lat., av movere 'sette i bevegelse') bevegelig, flyttbar, transportabel, løs m-e tropper / m- arbeidskraft / med sykkel blir en mer m- / jeg er lite m- for tiden .

Å, det tenkte jeg ikke på :blush: . Men det var vel ikke den betydningen som var ment i setningen jeg quota.

Det er og blir et adjektiv. Foreslår at man slutter å kalle mobiltelefoner mobil, men går over til telefon.

 

God, gammeldags dialekt.

 

«Kordan abonomang e bæst å billist?»

Pøh. "Korsn abbonomang e bæst å belliast?"

Endret av nerdVANNA
Lenke til kommentar
mobi´l a1 (fra lat., av movere 'sette i bevegelse') bevegelig, flyttbar, transportabel, løs m-e tropper / m- arbeidskraft / med sykkel blir en mer m- / jeg er lite m- for tiden .

Å, det tenkte jeg ikke på :blush: . Men det var vel ikke den betydningen som var ment i setningen jeg quota.

Det er og blir et adjektiv. Foreslår at man slutter å kalle mobiltelefoner mobil, men går over til telefon.

det ville blitt forvirrende...! :p <---sikkert ett par leifer her men men...

Lenke til kommentar
det ville blitt forvirrende...! :p <---sikkert ett par leifer her men men...

Jeg har en mobil. Den er 14 fot lang, gul, og har en 9.9 hestekrefters motor fra Yamaha med lang stamme (som jeg håper å få byttet ut med en med kort stamme før sommeren).

 

Ifølge deg er altså dette rett?

Lenke til kommentar
det ville blitt forvirrende...! :p <---sikkert ett par leifer her men men...

Jeg har en mobil. Den er 14 fot lang, gul, og har en 9.9 hestekrefters motor fra Yamaha med lang stamme (som jeg håper å få byttet ut med en med kort stamme før sommeren).

 

Ifølge deg er altså dette rett?

Nei, jeg ville ikke hatt 9,9, ville hatt 20/25 hester jeg

Lenke til kommentar
noen som ambeflaer og skaffe det med en gang det kommer??

"Jaja, folk skjønner hva jeg mener likevel."

 

Kom over en tråd der forfatteren mangler skriveevne. Første post:

Har noen en god wapleser til pc?

Et bra Lydinnspilling så kan mixe til pc?

Jeg ba ham om å omformulere, for jeg skjønte ikke helt hva han mente. Så kommer denne:

Har noen en wap leser så leser fergesider?

Argh! The rage! :wallbash:

Endret av atrax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...